Ons huis uit eind jaren zeventig heeft een dak van Opstalan PUV 30 platen (2cm spaanplaat met 3cm pur erop). Nu wil ik ons huis zo goed mogelijk kierdicht maken in verband met balansventilatie die binnenkort wordt geinstalleerd. Daarom ben ik ons dak eens gaan inspecteren op kieren. Daar vond ik ook een gat met een soort ventilatieroostertje in het dak. zie foto's hier onderaan.
Geen idee wat daar ooit de functie van was maar dat is dus een enorme kier die ik graag wil dichten. Vanwege zonnepanelen kan ik er moeilijk van buitenaf bij dus ik wil het liefst vanuit binnen werken.
Nu is mijn vraag hoe ik dat het beste doe? Ik denk aan een stuk isolatieschuim op maat snijden en dan met pur verder afdichten maar misschien is er een betere manier..
Bedankt voor het meedenken.
:strip_exif()/f/image/QTcPih5HPcp5JNrVAplWF8JC.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee wat daar ooit de functie van was maar dat is dus een enorme kier die ik graag wil dichten. Vanwege zonnepanelen kan ik er moeilijk van buitenaf bij dus ik wil het liefst vanuit binnen werken.
Nu is mijn vraag hoe ik dat het beste doe? Ik denk aan een stuk isolatieschuim op maat snijden en dan met pur verder afdichten maar misschien is er een betere manier..
Bedankt voor het meedenken.
:strip_exif()/f/image/QTcPih5HPcp5JNrVAplWF8JC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TCLR4ArCdBhWyu6Q4wofVemn.jpg?f=fotoalbum_large)