Geprint document in digitaal origineel herstellen (OCR)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:00
Goedendag,

Ik heb een geprint document waarvan ik het digitaal origineel kwijt ben, welke ik graag weer in .docx formaat zou willen bezitten zodat ik het, met behoud van tabellen, zou willen laten scannen.

Is dit mogelijk?

Edit: *herstellen* typefout in topictitel 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door StopEcocide op 01-11-2024 15:21 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Beste antwoord (via StopEcocide op 01-11-2024 15:22)

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:29

de Peer

under peer review

Niet tot nauwelijks, het wordt nooit meer zoals het was. hooguit een benadering.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Niet tot nauwelijks, het wordt nooit meer zoals het was. hooguit een benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:00
de Peer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:21:
Snel en duidelijk antwoord. Bedankt. Ik staak mijn zoektocht en accepteer het maar.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 10:10
"Niet tot nauwelijks, het wordt nooit meer zoals het was."
Dat zou ik zeker niet zeggen, dat valt namelijk prima te doen.

Zolang de kwaliteit prima is, zal een OCR tool prima de tekst kunnen herstellen.
De tabellen heeft wat minder kans op slagen, maar er zijn ook OCR tools die tabellen ondersteunen.

Kwestie van proberen, en kan hier en daar eventueel een kleine aanpassing nodig hebben en/of de opmaak.
Niet geschoten is altijd mis!

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Je kan chatgpt vragen je plaatje om te zetten in tekst met bijbehorende tabellen. Dat is niet precies, maar scheelt wel een hoop overtypen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
chaoscontrol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:27:
Je kan chatgpt vragen je plaatje om te zetten in tekst met bijbehorende tabellen. Dat is niet precies, maar scheelt wel een hoop overtypen.
Correct! Vragen naar een tabel die je in excel/word kan plakken.

Net geprobeerd, werkt prima. De kwaliteit van je scan/foto zal veel invloed hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cns5ImV7HWWW3Uqo332q5Hsf5k0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u6sqQkY0SVfP3yzHpEyrSpFy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Christoxz op 01-11-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
-

[ Voor 99% gewijzigd door Intergalactic op 01-11-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Tjsa hij wil het 'digitaal origineel' terug. Volgens mij heb je dat niet zo 1 2, 3 met de tips van hierboven, maar dat is ook een kwestie van interpretatie.

Mijn ervaring met gratis tooltjes waren altijd teleurstellend. Wellicht als je een serieus OCR pakket koopt dat het beter is.

Maar het origineel krijg je uiteraard niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
PDF naar DOCX kan met Adobe Acrobat, en met diverse andere tools, maar dat gaat er van uit dat je een document hebt met leesbare tekst (geen plaatje). Als je alleen een geprint origineel hebt dan kan het een hoop werk zijn om dat om te zetten, zeker als je tabellen ook wilt behouden.

Heb je een iPhone of iPad? Maak eens een foto van een pagina en selecteer de tekst hieruit. Dit kan je dan weer in een document of notitie plakken. Je moet altijd fouten er uit halen maar het is nog steeds sneller dan alles opnieuw typen. Hoe groot is je document en hoe belangrijk is het? Die vraag zal je zelf moeten beantwoorden.

Er zijn ook diverse tools voor Android telefoons die dit kunnen, maar daar ben ik niet mee bekend. Apple's producten (met nieuwere software) kunnen dit 'native' al doen.
Pagina: 1