upgraden of nieuwe build starten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModernMjrGnrl
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-09 08:27
Op het moment heb ik een 10+ jaar oude game pc waar ik eigenlijk nooit upgrades aan gedaan heb, behalve de GPU die ik toevallig goedkoop kon overkopen.

Nu wil ik eigenlijk moderne(re) spellen beter kunnen spelen. Spacemarine 2 en total war: warhammer 3 zijn compleet onspeelbaar ook met alles op minimum.

warhammer 2 en elden ring zijn allebei wel speelbaar op minimum settings, maar ik zou die graag in betere kwaliteit hebben.

De oude onderdelen bottlenecken de performance van de GPU (die ook niet hypernieuw is). Maar het moederbord werkt alleen met oudere type CPUs. Dus als ik mijn CPU wil updaten moet ik ook mijn moederbord updaten, dan kan ik waarschijnlijk meteen ook mijn ram updaten van de huidige DDR3.
Ondertussen ben je je hele pc aan het vervangen eigenlijk.

Wat is wijsheid, onderdelen vervangen, nieuwe pc samenstellen en mijn huidige GPU alleen meenemen, of gewoon helemaal van scratch beginnen.

Budget vind ik erg lastig, als ik het kan doen met kleine upgrades zou ik zeggen 500,-. moet ik toch aan een nieuwe beginnen vind ik het lastig om een specifiek nummer te noemen. wel geef ik liever in 1 keer een groter bedrag uit in plaats van langzaam upgrades te doen.

Als upgrades voldoende zijn vind ik prijs/kwalitiet het belangrijkste
Als ik een nieuwe pc moet bouwen vind ik een pc die weer jaren mee kan gaan belangrijker.

mijn huidige specs zijn:
motherboard: MSI B85-G43 Gaming
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4460
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3060
RAM: BLS4G3D1609DS1S00. + BLS8G3D1609DS1S00. DDR3
SSD : Crucial MX100 SSD

Wat zijn julie suggesties?

Beste antwoord (via ModernMjrGnrl op 01-11-2024 14:54)

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nieuwe PC kopen. Enkel de 3060 meenemen in je nieuwe build en eventueel de SSD als tweede opslagdisk.

[ Voor 83% gewijzigd door Seroczynski op 01-11-2024 14:47 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nieuwe PC kopen. Enkel de 3060 meenemen in je nieuwe build en eventueel de SSD als tweede opslagdisk.

[ Voor 83% gewijzigd door Seroczynski op 01-11-2024 14:47 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModernMjrGnrl
zou je ook zeggen dat de 3060 ook al te outdated is om een build mee te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:28

ResuCigam

BOFH

Als je een flinke zak geld hebt kun je alles in 1 keer doen. Anders nu eerst de rest + oude GPU en later een goede videokaart kopen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
ModernMjrGnrl schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:49:
zou je ook zeggen dat de 3060 ook al te outdated is om een build mee te maken
Ligt aan je budget. Functioneel is ie zeker nog wel.

En als je iig je voeding al wat zwaarder inrekent dan nodig voor een 3060, dan is de videokaart later alsnog makkelijk te vervangen.

Behuizing zou je mogelijk ook mee kunnen nemen. 10 jaar oude voeding zou ik mijn twijfels bij hebben. Mogelijk kun je die voor nu nog laten, maar met de belasting van de 40 serie zou ik iig wel een voeding daarop alvast ook uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModernMjrGnrl
ik heb 10 jaar niet meer naar hardware gekeken, als ik de 3060 meeneem naar een nieuwe build. Maar ik die nieuwe build wel wil future proofen voor een grotere kaart.
Waar moet ik dan kijken? (behalve zoals al genoemd een stevige voeding)

[ Voor 10% gewijzigd door ModernMjrGnrl op 01-11-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
ModernMjrGnrl schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:56:
ik heb 10 jaar niet meer naar hardware gekeken, als ik de 3060 meeneem naar een nieuwe build. Maar ik die nieuwe build wel wil future proofen voor een grotere kaart.
Waar moet ik dan kijken?
Voeding vooral dan dus (en fysieke ruimte in de kast, t zijn wel joekels tegenwoordig)
Pagina: 1