Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe geluidset voornamelijk voor films. Het gaat mij niet zozeer om hard geluid maar om mooi geluid dit i.v.m. mijn tinnitus (gehoorschade).
op dit moment zit de bank tegen de muur aan en zitten. Tussen beiden muren is de ruimte 5,1 meter. Het gaat om de woonkamer die ongeveer 10 meter lang is
Ik zoek een?
5.1 of 5.1.2. geluidset en een receiver?. Liefst ook draadloos achter gezien we een PVC vloer hebben (vloerverwarming) en geen kabelgoot hebben.We laten wel een nieuwe PVC vloer plaatsen maar ik verwacht niet dat ze een kabelgoot kunnen maken in de vloer.
Dat is ook de hoofdreden dat we gaan voor een nieuwe set. Al zou ik anderzijds mogelijk ook een kabelgoot kunnen laten lopen via de muur en plafond...
Wat is je budget?
1500 incl. receiver
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor films/series
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op de teufel ultima 40
5.1. set kost daar nu met black friday 750 euro
mogelijk nog 2 speakers voor dolby atmost erbij
en dan moeten we nog een receiver (geen idee of de pakketen bij teufel i.c.m. een receiver een goede optie zijn of dat de receiver overkill is)
https://teufelaudio.nl/ul...Y4zAW28dWC2hoC6wkQAvD_BwE
De films spelen we gewoon af via de xbox of streamen we op de LG G1 TV.
Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment hebben we het volgende;
Denon AVR-1513 receiver
Canton 85XC
het moet voelen als een goede upgrade anders is het het geld niet waard. Kan onze huidige receiver de ultima 5.1 aan? Is het het waard om te gaan voor 5.1.2 (dolby atmos).
Welke andere alternatieven zou ik voor kunnen gaan. 2de hands staan we ook open voor.
Alvast bedankt
op dit moment zit de bank tegen de muur aan en zitten. Tussen beiden muren is de ruimte 5,1 meter. Het gaat om de woonkamer die ongeveer 10 meter lang is
Ik zoek een?
5.1 of 5.1.2. geluidset en een receiver?. Liefst ook draadloos achter gezien we een PVC vloer hebben (vloerverwarming) en geen kabelgoot hebben.We laten wel een nieuwe PVC vloer plaatsen maar ik verwacht niet dat ze een kabelgoot kunnen maken in de vloer.
Dat is ook de hoofdreden dat we gaan voor een nieuwe set. Al zou ik anderzijds mogelijk ook een kabelgoot kunnen laten lopen via de muur en plafond...
Wat is je budget?
1500 incl. receiver
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor films/series
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op de teufel ultima 40
5.1. set kost daar nu met black friday 750 euro
mogelijk nog 2 speakers voor dolby atmost erbij
en dan moeten we nog een receiver (geen idee of de pakketen bij teufel i.c.m. een receiver een goede optie zijn of dat de receiver overkill is)
https://teufelaudio.nl/ul...Y4zAW28dWC2hoC6wkQAvD_BwE
De films spelen we gewoon af via de xbox of streamen we op de LG G1 TV.
Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment hebben we het volgende;
Denon AVR-1513 receiver
Canton 85XC
het moet voelen als een goede upgrade anders is het het geld niet waard. Kan onze huidige receiver de ultima 5.1 aan? Is het het waard om te gaan voor 5.1.2 (dolby atmos).
Welke andere alternatieven zou ik voor kunnen gaan. 2de hands staan we ook open voor.
Alvast bedankt