surround set aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 23:12
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe geluidset voornamelijk voor films. Het gaat mij niet zozeer om hard geluid maar om mooi geluid dit i.v.m. mijn tinnitus (gehoorschade).

op dit moment zit de bank tegen de muur aan en zitten. Tussen beiden muren is de ruimte 5,1 meter. Het gaat om de woonkamer die ongeveer 10 meter lang is

Ik zoek een?
5.1 of 5.1.2. geluidset en een receiver?. Liefst ook draadloos achter gezien we een PVC vloer hebben (vloerverwarming) en geen kabelgoot hebben.We laten wel een nieuwe PVC vloer plaatsen maar ik verwacht niet dat ze een kabelgoot kunnen maken in de vloer.

Dat is ook de hoofdreden dat we gaan voor een nieuwe set. Al zou ik anderzijds mogelijk ook een kabelgoot kunnen laten lopen via de muur en plafond...

Wat is je budget?
1500 incl. receiver

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor films/series

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op de teufel ultima 40

5.1. set kost daar nu met black friday 750 euro
mogelijk nog 2 speakers voor dolby atmost erbij
en dan moeten we nog een receiver (geen idee of de pakketen bij teufel i.c.m. een receiver een goede optie zijn of dat de receiver overkill is)

https://teufelaudio.nl/ul...Y4zAW28dWC2hoC6wkQAvD_BwE

De films spelen we gewoon af via de xbox of streamen we op de LG G1 TV.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment hebben we het volgende;
Denon AVR-1513 receiver
Canton 85XC

het moet voelen als een goede upgrade anders is het het geld niet waard. Kan onze huidige receiver de ultima 5.1 aan? Is het het waard om te gaan voor 5.1.2 (dolby atmos).

Welke andere alternatieven zou ik voor kunnen gaan. 2de hands staan we ook open voor.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De meeste receivers zijn prima geschikt voor alle gangbare luidsprekers. Een receiver hoef je alleen maar te upgraden als je aansluitingen mist voor apparaten of speakers; of wanneer je functies mist. Mocht je je receiver willen vervangen, volg dan deze stappen eens.

Teufel Ultima is een prima set. Mijn broer en een kennis zijn er uitermate tevreden mee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton68
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-05 14:28
Ik kan je de Denon afraden, deze heb ik zelf aangeschaft omdat mn oude Harman & Kardon defect was.
heb nog steeds spijt dat ik deze niet heb laten repareren, de geluidskwaliteit valt tegen zowel als de set zacht of hard staat.
Boxen magnat vintage 450, vintage 4 center en cinema surround achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ton68 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:27:
Ik kan je de Denon afraden, deze heb ik zelf aangeschaft omdat mn oude Harman & Kardon defect was.
heb nog steeds spijt dat ik deze niet heb laten repareren, de geluidskwaliteit valt tegen zowel als de set zacht of hard staat.
Boxen magnat vintage 450, vintage 4 center en cinema surround achter.
Ik wil niet zeggen dat je niks vervelends met je set ervaren hebt, maar in principe hebben versterkers en receivers helemaal geen 'geluidskwaliteit' of klankkleur. Tenzij je bijv equalizersettings gebruikt. Op Pure Direct (of vergelijkbare naam) klinken alle versterkers en receivers volleidg hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:10
Het is altijd moeilijk te zeggen of iets een upgrade "waard" is dat kan alleen jij zelf bepalen na de aanschaf.

Teufel is verder goede value for money het fijne voor jou is dat je ze eerst 8 weken thuis mag uitproberen, zodat je kan kijken of het je bevalt of niet.

Draadloze rear speakers zou ik zelf bij wegblijven in het ergste geval even een plintje langs de muur waar de kabel achter kan daar heb je later profijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:14
finalking1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:23:
Ik zoek een?
5.1 of 5.1.2. geluidset en een receiver?. Liefst ook draadloos achter gezien we een PVC vloer hebben (vloerverwarming) en geen kabelgoot hebben.We laten wel een nieuwe PVC vloer plaatsen maar ik verwacht niet dat ze een kabelgoot kunnen maken in de vloer.
....

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op de teufel ultima 40

5.1. set kost daar nu met black friday 750 euro
mogelijk nog 2 speakers voor dolby atmost erbij
en dan moeten we nog een receiver (geen idee of de pakketen bij teufel i.c.m. een receiver een goede optie zijn of dat de receiver overkill is)

https://teufelaudio.nl/ul...Y4zAW28dWC2hoC6wkQAvD_BwE

De films spelen we gewoon af via de xbox of streamen we op de LG G1 TV.
Neem dan gewoon deze: https://teufelaudio.nl/ul...oor-dolby-atmos-107000523

250 boven je budget maar dan ben je wel in een keer klaar en heb je een prima 5.1.2 set.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ramon schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:40:
[...]

Neem dan gewoon deze: https://teufelaudio.nl/ul...oor-dolby-atmos-107000523

250 boven je budget maar dan ben je wel in een keer klaar en heb je een prima 5.1.2 set.
Qua prijs-kwaliteit eigenlijk onverslaanbaar :)

Pagina: 1