Piep uit controlepaneel jacuzzi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49
In ons nieuwe huis zit een jacuzzi van flink wat jaren oud. Deze deed het prima, maar sinds gisteren geeft het bedieningspaneel een constante piep. Het lijkt erop dat er water onder het paneel is gekomen waardoor 1 van de knoppen nu constant contact maakt.
Ik zie geen manier om het paneel los of open te maken. Heeft iemand ideeën om dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKxBukKuAkZNrF_rgayB6Zpy5t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAJJ2VpxeIZEIAJKfQsmh9ZN.jpg?f=fotoalbum_large

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
En waarvoor is het klepje met kannetje?
Misschien een ontkalker?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
DJMaze schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:59:
En waarvoor is het klepje met kannetje?
Misschien een ontkalker?
Dat is idd voor ontkalker, maar dat kan er verder niet uit/af.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DoD Cerberus schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:24:
[...]

Is hier niet met een dun stuk plastic (creditcard) of nog dunner, een platte mini schroevendraaier ervan af te wippen?

Of zoals een schakelaar/stopcontact de knop eruit/eraf te halen en daarachter een schroef voor het kapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
Millie-ano schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:28:
[...]

Is hier niet met een dun stuk plastic (creditcard) of nog dunner, een platte mini schroevendraaier ervan af te wippen?

Of zoals een schakelaar/stopcontact de knop eruit/eraf te halen en daarachter een schroef voor het kapje?
de linker kant van het paneel (met draaiknoppen) komt wel omhoog als je er iets onder duwt. De rechter kant lijkt helemaal vast te zitten, ik ben bang dat er iets breekt als ik door zet, dus hoopte hier tips te krijgen. Lijkt erop dat ik toch de gok moet gaan wagen om wat verder te duwen en dan maar hopen dat ik niets sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En de knop kun je er niet afdraaien of trekken zoals bij een gasfornuis of een dimmer?
In dit filmpje vanaf 3:15 gaat meneer met een heatgun aan de slag. Wellicht is er een stukje gelijmd? Of het bedieningdstukje rechts alleen, dat daaronder iets zit?

YouTube: Hot tub control panel removal and replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DoD Cerberus schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:24:
Als je het niet los kan krijgen, kan je hem dus niet ontkalken?

Heb je dan misschien daardoor ergens lekkage of kapotte sensors?
Dan gewoon de stekker er uit en niet meer gebruiken?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
DJMaze schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:44:
[...]

Als je het niet los kan krijgen, kan je hem dus niet ontkalken?

Heb je dan misschien daardoor ergens lekkage of kapotte sensors?
Dan gewoon de stekker er uit en niet meer gebruiken?
ah nee, hij kan wel open, maar t schuifje kan er niet af en als ik m open maak zie ik ook nergens opties om m los te maken.

Ik heb sterk t idee dat na 20 jaar (zo oud is t bad nu ongeveer) die bovenkant niet helemaal waterdicht meer was en er dus vocht onder is gekomen. Ik ga m ergens in de komende dagen maar s open wrikken en eronder proberen te kijken. thx voor de tips.

Pagina: 1