gemeenschappelijk spouw isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:26
Beste tweakers,

Thuis zelf bezig met een uitbouwtje van circa 1 meter (om allerlei praktische redenen niet verder uitgebouwd).
Redelijk makkelijk vloer oppervlak winst door alleen maar de vloer uit te breiden.

Nu zit ik het met het volgende:

Aan één zijde van de uitbouw is er sprake van een bestaande spouwmuur van baksteen.
De muur is enkel tuin-scheidend; om estetische redenen is de muur als spouwmuur uitgevoerd (moest een bepaalde dikte hebben.

Nu wil ik dus een gedeelte van deze muur isoleren met spouwmuurisolatie (iets van minerale wol inblazen door een bedrijf). Tevens wil ik een sparing van 140 mm in de muurzagen en daar dan een stukje EPS insteken. Mijn nieuwe gevel/pui sluit ik dan naadloos op de EPS aan. Zie hieronder de twee tekeningen/foto's.

Nu krijg ik te horen dat het hier om een gemeenschappelijke muur gaat en ik deze het best onaangeroerd kan laten. Wat vinden jullie hiervan?

Als alternatief zou ik dus dan moeten werken met een houten voorzetwand.
Ik zou het jammer vinden als ik de binnenmuur niet in één lijn kan door laten lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkyemV_p1w5pGozSmQXlwmC8gOc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b44XDLCUdZPUdmKONFig7XPi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9ovw6YZDlzhmbNO4JdjOwDDH8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/63lBGjKKtneV8tmgyC8CQsK7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
Wat vinden je buren ervan?
Wat denk je dat een stukje van 1 meter bij 3 meter door een spouwisolatiebedrijf laten vullen kost?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:26
Die vinden het prima maar biedt geen garantie voor wat de volgende buren er van vinden.
Ik vraag mij af hoe het wettelijk zit.

Kosten; circa 500 euro (inclusief voorzijde van circa 10 m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 09:46
Als je buren t prima vinden dan ga je er gewoon voor toch?
Beetje lastig om aan toekomstige buren goedkeuring te vragen ;)

Sowieso zit er volgens mij geen enkel nadeel aan.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
Aphyrnae schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:25:
Die vinden het prima maar biedt geen garantie voor wat de volgende buren er van vinden.
Ik vraag mij af hoe het wettelijk zit.

Kosten; circa 500 euro (inclusief voorzijde van circa 10 m2.
De toekomstige buren kopen dan toch de situatie zoals die dan is, daar heb jij niets mee te maken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieltje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46
Je spreekt over een gemeenschappelijke muur maar volgens je tekening staat de muur volledig op de grond van de buren. Daarmee is het hún muur die jij onderdeel van je aanbouw wilt (en mag) maken?

Lijkt me goed om die situatie even voor te leggen aan een jurist om te checken hoe je de toestemming van de buren degelijk vastlegt en wat de gevolgen hiervan zijn. Mogelijk is hier bijvoorbeeld horizontale natrekking van toepassing waardoor jij eigenaar zou worden van het betreffende stuk muur...

[ Voor 35% gewijzigd door Wieltje op 02-11-2024 12:34 ]

Pagina: 1