4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Vraag
Alle reacties
Is er wellicht een stoorsignaal op jullie deel van het net geweest dat teveel op het TF1 signaal lijkt?
Ik heb ook een dubbele ferraris meter op Enexis maar die is niet omgesprongen.
Je meter loopt nog wel de correcte kant op?
En ik neem aan dat je net zoals ik automatisch van hoog/laag naar enkel tarief bent omgezet?
Dan maakt het voor je energie leverancier niets uit want je moet nog steeds de stand van beide meters opgeven.
(aanvallen van eerlijkheid hebben mij er altijd van weerhouden te proberen dat TF1 signaal zelf te injecteren. Of wordt dat uitermate goed gefilterd vanaf de consumentenkant en dus zo goed las onmogelijk?)
Ik heb ook een dubbele ferraris meter op Enexis maar die is niet omgesprongen.
Je meter loopt nog wel de correcte kant op?
En ik neem aan dat je net zoals ik automatisch van hoog/laag naar enkel tarief bent omgezet?
Dan maakt het voor je energie leverancier niets uit want je moet nog steeds de stand van beide meters opgeven.
(aanvallen van eerlijkheid hebben mij er altijd van weerhouden te proberen dat TF1 signaal zelf te injecteren. Of wordt dat uitermate goed gefilterd vanaf de consumentenkant en dus zo goed las onmogelijk?)
TF was wijk/regio gebonden.Microkid schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:37:
het TF-signaal dat een ferrarismeter omschakelde tussen piek- en dal-meetwerk is sinds juli 2021 uitgezet door de energieleveranciers. 1 telwerk staat bij mij daarom al iets van 1.5 jaar stil. Wat schets mijn verbazing dat het telwerk weer loopt, en de wijzer de andere kant op staat. Ik ben niet de enige, een kennis een paar straten verderop ziet hetzelfde.
Volgens Stedin houdt de leverancier hier rekening mee.
We zitten beide bij Stedin. Zijn er wellicht meer mensen die dit constateren? Ik vindt het toch wel opmerkelijk dat het meetwerk ineens versprongen is terwijl het TF-signaal niet meer in gebruik zou zijn...
Het niet meer sturen wil niet zeggen dat het niet meer kan en ook gelijk gesloopt is, kan zomaar zijn dat ze bewust gewacht hebben hiermee.
Je weet nl nooit 100% zeker of er niet nog ergens iets is wat grote problemen geeft waarvoor je het weer tijdelijk aan kan zetten.
De sector kennende zal er nu een natuurlijk moment zijn om te amouveren en is er aan de stuurkant (automatiseringssysteem of handsturing) vd installatie een boeboe gemaakt.

Bij mij hetzelfde verschijnsel. Weet niet of ik het een probleem moet noemen, maar verbaasde me wel
Ergens tussen 9 en 11 december moet de lopende meter versprongen zijn van telwerk I naar II. Ook goed te zien aan het pijltje naast de telwerken, dat sindsdien wijst naar telwerk II.
Bij Liander konden ze het niet verklaren en verwezen ze me naar mijn energieleverancier. Die wist (natuurlijk) ook van niks. Opvallend is dat er op 11 december bij ons in de straat aan de energiekabels en het transformatorhuisje is gewerkt, waarbij de stroom een aantal uren uitgeschakeld is geweest. Zou dat een eenmalig TF signaal hebben veroorzaakt?
Vorige week hebben ze er opnieuw aan gewerkt, maar zijn de telwerken niet opnieuw versprongen.
Mogelijk zal ik er mee moeten leren leven dat ik hier nooit een verklaring voor ga vernemen
Gelukkig zijn er belangrijker zaken. En hoe dan ook lijkt het geen effect te hebben op de factuur, want beide telwerken worden nog altijd meegenomen in de berekening
Bij Liander konden ze het niet verklaren en verwezen ze me naar mijn energieleverancier. Die wist (natuurlijk) ook van niks. Opvallend is dat er op 11 december bij ons in de straat aan de energiekabels en het transformatorhuisje is gewerkt, waarbij de stroom een aantal uren uitgeschakeld is geweest. Zou dat een eenmalig TF signaal hebben veroorzaakt?
Vorige week hebben ze er opnieuw aan gewerkt, maar zijn de telwerken niet opnieuw versprongen.
Mogelijk zal ik er mee moeten leren leven dat ik hier nooit een verklaring voor ga vernemen
En eerdaags kunnen alle draaischijf gebruikers een brief verwachten dat de meter defect is en toch echt vervangen moet worden door een digitale
Correctie. Iederen die nog een draaischijf meter heeft moet wettelijk over naar een meter met gescheiden lever en teruglever telwerken. Deze wet gaat in de loop van dit jaar in.SniperGuy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 04:41:
En eerdaags kunnen alle draaischijf gebruikers een brief verwachten dat de meter defect is en toch echt vervangen moet worden door een digitale![]()
En als ik me niet heel erg vergis, is i.v.m. uitfaseringsperiode de uiterste vervangdatum daarvoor gesteld op 31 december 2027. Wordt de ferrarismeter vanaf dan een collectors item?
Ik heb dit sinds vorige week nu ook. Geen idee hoe dit kan, het zou technisch onmogelijk zijn.Microkid schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:37:
het TF-signaal dat een ferrarismeter omschakelde tussen piek- en dal-meetwerk is sinds juli 2021 uitgezet door de energieleveranciers. 1 telwerk staat bij mij daarom al iets van 1.5 jaar stil. Wat schets mijn verbazing dat het telwerk weer loopt, en de wijzer de andere kant op staat. Ik ben niet de enige, een kennis een paar straten verderop ziet hetzelfde.
Volgens Stedin houdt de leverancier hier rekening mee.
We zitten beide bij Stedin. Zijn er wellicht meer mensen die dit constateren? Ik vindt het toch wel opmerkelijk dat het meetwerk ineens versprongen is terwijl het TF-signaal niet meer in gebruik zou zijn...
Pagina: 1