Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutS99
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-04 23:03
Ik zit te aasen op de Nikon Z8. Ik kom prijzen tegen tussen de 4200-4300 euro. Ik heb in geen jaren nieuwe camera gear gekocht. Met Cybermonday en Blackfriday over een maand, is de verwachting dat dit soort camera's ook in prijzen gaan dalen? Of zijn de marges daar te klein voor. En valt er nog te onderhandelen met camera winkels als je er ook een lens bij koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Iemand met een glazen bol hier?

Ik heb een paar keer Nikon camera's bij de Mediamarkt gekocht als ze hun 'geen BTW' actie hadden. Dat was meestal de scherpste deal die je kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar de top, qua prijs, camera's, zoals de Nikon Z8, is imho nooit verkrijgbaar bij de mediamarkt.
Zelfs amazon verkoopt ze niet. (als zijnde de verkoper).

En in de diverse pricewatches zijn dit soort camera's overal hetzelfde geprijsd. Het lijkt wel een prijsafspraak. Alhoewel dat eigenlijk verboden is... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutS99
@Archer_VC10 Ik vraag niet om een glazen bol. Maar zo verwoord ik het inderdaad een beetje. Ik ben meer benieuwd naar andere jare. Ik ben benieuwd naar eerdere ervaringen met soort gelijke catogorie camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 11:06

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Nikon heeft nu winterkorting die tot 13 januari 2025 loopt. Dat is die prijs van €4289,- die je nu overal ziet.
Ik verwacht geen spectaculaire kortingen van andere verkopers komende tijd.
Je hebt dus tot 13 januari om te beslissen... Het zou zomaar kunnen dat de prijs na de actie hoger is dan 4589,- die de Z8 nu moet kosten zonder korting.

En zoals met veel camera-gear: zowel de online als offline bieden ze nu voor de scherpste prijzen aan. Alleen bij 'oude' modellen zal men af en toe stunten met de prijs.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutS99
@Xilantof Dat is goed om te weten. Dat had ik helemaal gemist. Gelukkig nog even de tijd. Maar als ik het zo lees begrijp ik dat dit soort gear niet echt producten zijn waar extra kortingen op komen, buiten de Nikon actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Als je kijkt naar de high-end/pro modellen van Nikon dan zie je heel stabiele prijzen. Voorbeeld:
uitvoering: Nikon D6 Zwart
uitvoering: Nikon D5 (XQD) Zwart (Hier is er pas een significante prijsdaling na drie jaar, maar ergens in die tijd is het model ook door de D6 opgevolgd)
uitvoering: Nikon Z9 Zwart
uitvoering: Nikon Z 7II Body Zwart

De enige dipjes daarin zijn incidentele acties, daar zit dus je enige kans op een stukje korting. Meer zou ik ook niet verwachten. Onderhandelen over een combi met een lens heeft niet veel zin volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tintinn
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb me ook gisteren naar lang dubben een Nikon Z8 besteld. Zelf verwacht ik dat eerder de z6ii of z7ii met black friday nog iets lager worden aangeboden. De z8 verwacht ik niet maar zeker weet je het pas eind november met black driday.

In Duitsland zijn de prijzen voor de Z8 nog wat lager dan in Nederland. Het loont, Duitse winkels te vergelijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Tintinn op 01-11-2024 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Beetje glazen bol topic. Gewoon afwachten en dan zie je het vanzelf. Gooi hem nu even op slot want veel verder hierover discussiëren lijkt me niet zo zinvol.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.