Toon posts:

[HP4100TN] Papierlade 1 uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Zojuist geinstalleerd een HP4100TN op een network via NT 4.0.
Iedere keer als ik afdruk pakt hij eerst lade 1.
Ik wil echter lade 2 en/of 3 als default gebruiken, daar die een capaciteit hebben van 500 vel.
Op deze wijze kan ik lade 1 reserveren voor enveloppen e.d. en daarnaast heeft hij slechts een capaciteit van 100 vel.

Ik heb me suf gezocht in de bijgeleverde handleining op CD, maar werd niets wijzer.
Ik heb reeds geprobeerd de "paper-handling" instellingen aan te passen op de printer zelf door formaten voor tray 1 vast te leggen. Ook heb ik het softwarematig geprobeerd.

Wie o wie helpt mij verder?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op de printer zelf, kun je de standaardlade gewoon toewijzen.
Ik heb dezelfde en heb em op die manier op lade 3 gezet.

Alleen die f*$%$#!~ lade 4 werkt niet....

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Als je het IP-adres van je printer ff in je browser invoert, kun je idd heel makkelijk de standaard papierlade toekennen op de interne webserver!
(Wij hebben hier in de handinvoer/lade1 briefhoofd papier zitten en in lade 2 wit A4 en in lade 3 vervolgbriefpapier.)

Als bij ons iemand vanuit bv een dos-applicatie een printopdracht verstuurd wordt ie standaard altijd vanuit de 2e lade geprint.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus beide opties even uitgeprobeerd, maar ik kan nergens een fuctie "defaullt printing tray" oid vinden.
Ik heb wel tray1 op "cassette" gezet en lades 2 en 3 op custom gezet.
Custom gedefinieerd als 297mm x 210 mm (A4).

Waarom kan ik overigens niet gewoon als formaat A$ instellen in die lades.
Ik heb dat op de server geprobeerd, op de printer geprobeerd...

...zucht... overigens bedankt voor de hulp.

Verwijderd

maak je gebruik van de JetDirectpoort of heb je hem gedeeld staan via een pc!?
de TN versie heeft een eigen printerserver en dus is tussenkomst van een 2e pc niet meer nodig

Indien je de juiste drivers hebt geinstalleerd kun je bij de eigenschappen van de printer instellen welke lade ie moet gebruiken :)

en voor het DOS gebeuren hetzelfde (en anders gewoon voor je dos dezelfde printer nogmaals installeren en koppellen aan een LPT*: poort)

Geef even wat meer details

enne... Gebruik je JetAdmin op WebJetAdmin !?

JetAdmin zit bij de 4050TN maar werkt ook met de 4100TN
WebJetAdmin zit bij de 4100TN en is op de site te downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen jetadmin oid.
Ik heb hem op het LAN aangesloten met een rj-45 plugje.
Ik heb het ip-adres ingevoerd in ie 5.5, maar daar kan ik nergens de standaard papierlade selecteren.

Verwijderd

okeej! ff stap voor stap...

-start > instellingen > printers > "rechtermuisklik op de printer" Eigenschappen

daar mmoet je dan ff rondspitten en dan vind je daar (indien je de goede drivers gebruikt hebt) een optie om de papierlade in te stellen!

mocht dit niet zo zijn controleer dan je drivers en kijk even op de site van HP (onder support uiteraard)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Dat had ik vrij stom over het hoofd gezien

Verwijderd

No Problem! ;) d8 al zoiets (denk er wel aan dat het in NT soms per gebruiker ingesteld moet worden)

Verwijderd

er wordt ook bedoelt dat je de lade die je niet gaat gebruiken op een ander formaat zet, de printer zal geen envelop pakken als je op a4 verzoekt te printen.

RGZ

MASH
Op donderdag 13 september 2001 12:55 schreef Luke het volgende:
Ik heb dus beide opties even uitgeprobeerd, maar ik kan nergens een fuctie "defaullt printing tray" oid vinden.
Ik heb wel tray1 op "cassette" gezet en lades 2 en 3 op custom gezet.
Custom gedefinieerd als 297mm x 210 mm (A4).

Waarom kan ik overigens niet gewoon als formaat A$ instellen in die lades.
Ik heb dat op de server geprobeerd, op de printer geprobeerd...

...zucht... overigens bedankt voor de hulp.
Pagina: 1