Ik ben aan het kijken naar airco's nu heb ik een offerte gekregen van installatie bedrijf waar ik altijd fijne ervaring mee heb gehad. Ik ben zelf de gegevens wel na gegaan en lijken te kloppen maar zou toch graag zeker van zijn dat niet straks zit met systeem in de woonkamer dat continue pendelt als het koelt of verwarmt
Het doel van de airco's is primair zodat ik het in de zomer beter kan uithouden. Verder om mijn overtollige zonne-energie zelf meer kan benutten op moment dat ik bijvoorbeeld niet thuis ben maar wel huis kan koelen of enigszins verwarmen om wat gas te besparen.
De offerte bestaat uit 2 units. 1 voor boven en 1 voor beneden
Woonkamer:
− 1 st digital inverter warmtepomp Mitsubishi, type WSH-AY-5.0
− Eén binnen deel kleur wit incl. WiFi, Type AP hoge wand
− De benodigde koelleidingen incl. bevestigingsmaterialen, leidingen in het zicht worden binnen in witte
kunststofgoot, buiten in zwarte goot weggewerkt.
− Het buitendeel komt op muur consoles
− Een dak doorvoer en inbranden
− Voeding is mee gerekend in de airconditioning van de slaapkamer
− Het condenswater van de binnen unit wordt afgevoerd met een condenswaterpomp
− Inbedrijfstellen van de installatie
− De benodigde hulp – en montage materialen
− De werkplek wordt bezemschoon opgeleverd
Bovengenoemde is begroot voor : € 4.162,15 inclusief 21 % BTW
Slaapkamer:
− 1 st digital inverter warmtepomp Mitsubishi, type WSH-HR-2.5
− Eén binnen deel kleur wit incl. WiFi, Type HR hoge wand
− De benodigde koelleidingen incl. bevestigingsmaterialen, leidingen in het zicht worden binnen in witte
− Het buitendeel komt op muur consoles, in combinatie met de woonkamer komt deze achter op het
dak op opzet balken
− Voeding vanaf de zolder, vanuit de cv-ketel
− Het condenswater van de binnen unit wordt afgevoerd met vaste afvoer
Bovengenoemde is begroot voor : € 2.305,60 inclusief 21 % BTW
Plattegronden met de airco plaatsing ingetekend.
/f/image/EDT7BtcxKrrjYOIqjJz9KZUY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uFa4ZugGOTXmKeUJTLe1cqpv.png?f=fotoalbum_large)
Het zijn oudere plattegronden. Bij de keuken zit links in hoek nu een schuifpui met HR++ glas ipv raam en deur. Voorkant woning komt HR+++ glas in. Verder wordt er binnenkort isolatie aangebracht in het plafond van de keuken/uitbouw. Het huis is direct op het zand gebouwd en zit dus geen vloerisolatie of kruipruimte in. In zomer is dit fijn want kou die uit de grond trekt maar in de winter is dat helaas ook een probleem. Ik heb al wel gekeken naar die rekentools maar met de beperkte tijd die ik op dat moment had kwam ik er niet helemaal uit.
De stippellijn op slaapkamer is waar tegenwoordig een schuif deur zit en mijn thuiswerkplek zit. Beide units komen boven de keuken te staan op het dak van mijn uitbouw. Aansluiting van binnen unit op buiten unit loop onder het dak door mijn keuken.
Het doel van de airco's is primair zodat ik het in de zomer beter kan uithouden. Verder om mijn overtollige zonne-energie zelf meer kan benutten op moment dat ik bijvoorbeeld niet thuis ben maar wel huis kan koelen of enigszins verwarmen om wat gas te besparen.
De offerte bestaat uit 2 units. 1 voor boven en 1 voor beneden
Woonkamer:
− 1 st digital inverter warmtepomp Mitsubishi, type WSH-AY-5.0
− Eén binnen deel kleur wit incl. WiFi, Type AP hoge wand
− Het buitendeel komt op muur consoles
− Een dak doorvoer en inbranden
− Voeding is mee gerekend in de airconditioning van de slaapkamer
− Het condenswater van de binnen unit wordt afgevoerd met een condenswaterpomp
Bovengenoemde is begroot voor : € 4.162,15 inclusief 21 % BTW
Slaapkamer:
− 1 st digital inverter warmtepomp Mitsubishi, type WSH-HR-2.5
− Eén binnen deel kleur wit incl. WiFi, Type HR hoge wand
− Het buitendeel komt op muur consoles, in combinatie met de woonkamer komt deze achter op het
dak op opzet balken
− Voeding vanaf de zolder, vanuit de cv-ketel
− Het condenswater van de binnen unit wordt afgevoerd met vaste afvoer
Bovengenoemde is begroot voor : € 2.305,60 inclusief 21 % BTW
Plattegronden met de airco plaatsing ingetekend.
/f/image/EDT7BtcxKrrjYOIqjJz9KZUY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uFa4ZugGOTXmKeUJTLe1cqpv.png?f=fotoalbum_large)
Het zijn oudere plattegronden. Bij de keuken zit links in hoek nu een schuifpui met HR++ glas ipv raam en deur. Voorkant woning komt HR+++ glas in. Verder wordt er binnenkort isolatie aangebracht in het plafond van de keuken/uitbouw. Het huis is direct op het zand gebouwd en zit dus geen vloerisolatie of kruipruimte in. In zomer is dit fijn want kou die uit de grond trekt maar in de winter is dat helaas ook een probleem. Ik heb al wel gekeken naar die rekentools maar met de beperkte tijd die ik op dat moment had kwam ik er niet helemaal uit.
De stippellijn op slaapkamer is waar tegenwoordig een schuif deur zit en mijn thuiswerkplek zit. Beide units komen boven de keuken te staan op het dak van mijn uitbouw. Aansluiting van binnen unit op buiten unit loop onder het dak door mijn keuken.