Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:11
Ik ben aan het kijken naar airco's nu heb ik een offerte gekregen van installatie bedrijf waar ik altijd fijne ervaring mee heb gehad. Ik ben zelf de gegevens wel na gegaan en lijken te kloppen maar zou toch graag zeker van zijn dat niet straks zit met systeem in de woonkamer dat continue pendelt als het koelt of verwarmt

Het doel van de airco's is primair zodat ik het in de zomer beter kan uithouden. Verder om mijn overtollige zonne-energie zelf meer kan benutten op moment dat ik bijvoorbeeld niet thuis ben maar wel huis kan koelen of enigszins verwarmen om wat gas te besparen.

De offerte bestaat uit 2 units. 1 voor boven en 1 voor beneden
Woonkamer:
− 1 st digital inverter warmtepomp Mitsubishi, type WSH-AY-5.0
− Eén binnen deel kleur wit incl. WiFi, Type AP hoge wand
− De benodigde koelleidingen incl. bevestigingsmaterialen, leidingen in het zicht worden binnen in witte
kunststofgoot, buiten in zwarte goot weggewerkt.
− Het buitendeel komt op muur consoles
− Een dak doorvoer en inbranden
− Voeding is mee gerekend in de airconditioning van de slaapkamer
− Het condenswater van de binnen unit wordt afgevoerd met een condenswaterpomp
− Inbedrijfstellen van de installatie
− De benodigde hulp – en montage materialen
− De werkplek wordt bezemschoon opgeleverd
Bovengenoemde is begroot voor : € 4.162,15 inclusief 21 % BTW

Slaapkamer:
− 1 st digital inverter warmtepomp Mitsubishi, type WSH-HR-2.5
− Eén binnen deel kleur wit incl. WiFi, Type HR hoge wand
− De benodigde koelleidingen incl. bevestigingsmaterialen, leidingen in het zicht worden binnen in witte
kunststofgoot, buiten in zwarte goot weggewerkt.
− Het buitendeel komt op muur consoles, in combinatie met de woonkamer komt deze achter op het
dak op opzet balken
− Voeding vanaf de zolder, vanuit de cv-ketel
− Het condenswater van de binnen unit wordt afgevoerd met vaste afvoer
− Inbedrijfstellen van de installatie
− De benodigde hulp – en montage materialen
− De werkplek wordt bezemschoon opgeleverd
Bovengenoemde is begroot voor : € 2.305,60 inclusief 21 % BTW

Plattegronden met de airco plaatsing ingetekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nOWiN7UD19anZyUeSjRaBmrEk0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EDT7BtcxKrrjYOIqjJz9KZUY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97kLDTm-yTl1iafgzYC3myFnxKg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uFa4ZugGOTXmKeUJTLe1cqpv.png?f=fotoalbum_large

Het zijn oudere plattegronden. Bij de keuken zit links in hoek nu een schuifpui met HR++ glas ipv raam en deur. Voorkant woning komt HR+++ glas in. Verder wordt er binnenkort isolatie aangebracht in het plafond van de keuken/uitbouw. Het huis is direct op het zand gebouwd en zit dus geen vloerisolatie of kruipruimte in. In zomer is dit fijn want kou die uit de grond trekt maar in de winter is dat helaas ook een probleem. Ik heb al wel gekeken naar die rekentools maar met de beperkte tijd die ik op dat moment had kwam ik er niet helemaal uit.

De stippellijn op slaapkamer is waar tegenwoordig een schuif deur zit en mijn thuiswerkplek zit. Beide units komen boven de keuken te staan op het dak van mijn uitbouw. Aansluiting van binnen unit op buiten unit loop onder het dak door mijn keuken.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:55

Freakie1NL

Grote Baas

Er is een speciaal topic hiervoor.

Maar alvast; dit is echt totaal overgedeminisioneerd.

3,5 is zat voor de woonkamer.

Daarnaast wat een prijzen zeg! Niet eens van het top model van ME.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Alle 2 de locaties van binnenunits zijn verkeerd. Beneden zit je in de wind bij je eettafel/keuken en boven lig je in de wind in je bed. Met koelen krijg je dan een ijspegel aan je neus.

Nb: als het voornamelijk koelen is kan je met de kleinste units toe. Koelen vraagt bijna geen vermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 03-11-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ben ik mij bewust van helaas zijn locaties zijn lastig. Zijn niet echt andere opties beschikbaar voor de binnenunit waar het kan hangen en goed kan worden weg gewerkt ipv overal leidingen te moeten trekken. De plaatsing van buiten units is namelijk alleen mogelijk op dak van de keuken. Al samen met de installateur naar gekeken wat andere opties zijn voor plaatsing.

Kan de unit op slaapkamer nog kleiner of is dit met name relevant voor de woonkamer unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Sjenker Als het alleen voor koelen is is ook voor de woonkamer een 2 ruuuuuuim voldoende. Mijn units doen hier max 200W met koelen. Gewoon lekker laten pruttelen. En ik koel/verwarm een hele verdieping met 1 unit boven.

Als je erbij wil verwarmen pak dan voor de woonkamer een 3 of 3,5. Ik heb hier een Daikin 4,2 op 60m2 om te verwarmen en die doet nu 300W bij 7 graden buiten en 21 graden binnen. Ik verwarm dan wel 24/7 gewoon door met kleine verlaging in de nacht. naar 20 graden. Bij vorst gaat bij maximaal naar 800/900W. Maar dan is het echt -5 of kouder.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 03-11-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Interessant wat is jouw energieverbruik in het jaar? Ik zit zelf ook met een jaren 30' woning. Ik stook als ik alleen ben maar op tot 18,5 graad en verbruik op moment ong 500m3 gas in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
1300 a 1400kWh per jaar. Huis met 3 verdiepingen zo'n 140m2 .Beneden 20/21 graden, boven 19 graden.

18,5 graden? Brrrrrrrrr. o<:) Jaren 30 woning? Isolatie?

[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 03-11-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Oh dat valt mij nog mee met mn huidige verbruik 1800kwh gecombineerd kan ik dat prima afvangen met mn zonnepanelen.

Ja ik heb niet gauw koud haha. Als vriendin er is gaat cv wel hoger. In toekomst zou verbruik wel hoger worden als we samen wonen. Nu ben ik ook paar keer per week s'avonds maar kort thuis dus vind ook zonde om (hoog) op te stoken. Dan trek ik een dikke trui aan voor dat uurtje.

Qua isolatie:
Hoekwoning met spouwmuur isolatie, Alle ramen begane grond hr++ in kunstofkozijnen. Slaapkamer gedeeltelijk hr++ en zolder volledig. Over 1 week krijg ik dak isolatie in de keuken en zolder van binnen aangebracht(PIR 8cm). Huis is wel direct op het zand gebouwd dus veel kou komt ook via vloer binnen.

Van de week maar eens vragen of ze model kleiner hebben voor de woonkamer. Ik gok dan vragen naar de WSH-AY35 VGK?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_vf2-Jf_DcBID03SQBi_e01fYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTzxMrFETJkDDy9ZZftm5LRc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Sjenker op 03-11-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
@Sjenker: Ik zou ook even kijken naar het geluid van de buitenunits.
Ik heb het vermoeden dat dit een rijtjeshuis is en dan is het doorgaans lastig om aan de norm te voldoen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik zal nog eens in verdiepen thanks :) . Met inmeten voor offerte al wel naar gekeken. De plek waar de units komen is achtertuin. Dit is al ware een open ruimte door dat alle omringende blokken de achtertuin naar elkaar toe wijzen. Het zijn allemaal oude 30' jaren huizen dus ook allemaal diepere tuinen. Geluid kan dus makkelijk weg en kaatst niet op muren. Stiekem maak ik mij meer zorgen of zelf niet last ga krijgen van het geluid door trillingen die door muur heen gaan.
Pagina: 1