Schutting offerte, ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:06
Wij zijn al enige tijd op zoek naar een schutting voor bij onze nieuwe woning.
We hebben een offerte ontvangen bij een partij waar we wel vertrouwen in hebben, maar we schrikken van de prijs.

Wat zijn jullie ervaringen en zijn deze tarieven normaal?

10 meter schutting met betonpalen en platen, bekleed aan weerskanten met ayous rhombus, bovenkant ook afgewerkt.
8.5 meter schutting, bekleed aan weerskanten met ayous rhombus, bovenkant ook afgewerkt. Inclusief 2 poorten van 1.2m breed.
Palen gestort in beton.

200 stuks ayous dubbel rhombus kost 6800 euro.
Betonpalen en betonmortel is klein grut.
Dan 110 uur arbeid (incl klein materiaal als schroeven) voor 6000 euro.

In het arbeid zit ook wat voorbereiding van de schuttingdelen. Maar is dit normaal of buitensporig hoog voor 18.5m schutting en 2 poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als ik bij de eerste de beste houthandel kijk ben ik 5000€ kwijt voor het hout kwijt. eea afhankelijk van de lengte en werkende breedte. Dus dat ontloopt niet enorm. En dan heb je nog geen palen en poorten.
Het aantal uren is misschien wel ruim, maar als ze veel moeten graven, de boel ook weer netjes egaal achterlaten en veel materiaal moeten slepen, en wellicht reisuren maken, dan is ook dat te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:25
Nou bij nubuiten kom ik op ongeveer 4000 euro materiaal. Dat zijn gewoon kant en klare schermen met rhombus profiel.

Een vergelijkbare schutting zetten we in een weekend neer, ik weet niet hoe ze op 110 uur komen.
Dat klinkt wat veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01:12
1 Offerte is geen offerte. Begin eens met aanvragen bij meerdere partijen, dan pas kan je vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:53
FRANQ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:54:
[..] ik weet niet hoe ze op 110 uur komen.
Dat klinkt wat veel.
110 uur vind ik ook wat aan de forse kant inderdaad.
Als ik dat logisch bekijk kom ik op een 4,5 dag voor 3 man (a 8 uur per dag)

Stel dat 3 man een dag bezig zijn om alles voor te bereiden (oude schutting eruit, graven, etc)
dan komen ze de volgende dag terug. Mag toch hopen dat ze in 1 dag wel een schutting van 10 meter kunnen plaatsen met zijn 3e. Tenminste bij ons was 11 meter schutting (ook betonnpalen met schuttingdelen er tussen)
binnen 2 dagen geplaatst. Punt is wel dat bij ons de schuttingdelen kan en klaar waren, als er nog uren in zitten om echt losse planken aan te brengen tussen de betonnen palen dan kan de prijs wel oplopen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:06
Het hout ligt mijn inziens, kijkend naar vergelijkingsmateriaal dat ik heb, ongeveer 15% duurder dan bij andere offertes/buren.

Nu is de schutting wel wat bewerkelijker (denk ik), doordat we met dubbel rhombus werken van een cm of 9. En aan beide kanten bekleed wordt ipv alleen tussen de palen. Dus veel schroeven / misschien ook zagen. Maar wel moeite dus met de 110 uur te begrijpen. Uit reacties begrijp ik dat dit inderdaad aan de hoge kant is. Een snel rekensommetje zegt dat dit 6 manuur per strekkende meter schutting is.

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 01-11-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-09 14:24
Manuren vind ik ook aan de hoge kant ervan uitgaande dat de mannen goed gereedschap hebben.
Je schrijft: het is een nieuwe woning dus ik ga ervan uit dat er nog geen oude schutting staat die er eerst uit moet. Als er wel een oude schutting staat dan kost het 1 dag voor 2 man om die eruit te halen en af te voeren.
Palen graven ze niet in maar de gaten kunnen geboord worden, hoeft geen schop aan te pas te komen.
De panelen worden handmatig in elkaar gezet maar dat is een kwestie van een mal maken voor de afstand van de planken en schroeven maar, misschien zijn ze in het bedrijf zelf al in elkaar geschroefd.
Naar mijn idee moet het (heel) makkelijk met 2 man in 1 week tijd kunnen: 2x 40 = 80 uur.
Als alles (panelen en poorten) al voor gemonteerd is (kost natuurlijk ook manuren) dan staat de schutting in 2 dagen max.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JopieE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

Hier vorig jaar samen met de buurman zelf 10m gezet. Ook beton palen en platen en houten schuttingsdelen. Doen we natuurlijk nooit, maar was in 1 dagje gedaan.

Gasloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Als je een beetje handig bent dan stop je hier zelf 2 of 3 weekendjes in, en bespaar je de helft.
Je werkt dan effectief voor 750,- tot 1.000,- netto per dag.

Da's toch een prima loontje om wat zweet op de rug te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 12:56
Zonder te weten hoe de tuin eruit ziet kun je hier met goed fatsoen weinig van zeggen. 4,5 dag voor 3 man klinkt inderdaad als veel... Maar als ze door een enorm stuk klimop moeten dan kan ik me het ineens wel weer voorstellen.

Dus we hebben iets meer informatie nodig over de tuin, wat er allemaal staat of juist niet en meer van dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:17
Hier hebben ze ~11 meter neergezet in kleine 3 uur.

Beton palen met betonnen balk onderop en alleen laatste schuttingsdeel op maat moeten maken.

Spul werdt met een rupslader naar achter gereden en de palen werden met een gatenboor robot gemaakt.

Schuttingsdelen waren van hardhout en waren ca 3600 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
Praten we hier over voorgefabriceerde standaard schuttingdelen of is het allemaal maatwerk?
In geval van het laatste kan ik me wel voorstellen dat e.e.a. wat duurder uitvalt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:00
Ik zou een alternatief zoeken:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
Waarom die houtsoort?

Dan krijg je zoiets schutting? Lijkt me wel veel werk
Afbeeldingslocatie: https://buitengoed.nl/resize/thermovision-scherm-1_8763765090350.jpg/0/1100/True/rhombus-poortdeur-thermovision-ayous-verticaal-afm-100-x-180-cm-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
Je hebt dure (maar vast wel erg mooie) materialen gekozen, dat is een keuze. De arbeid is echter wel heel grof betaald, voor dat bedrag zou ik het mooi zelf doen, het plaatsen van een schutting is geen raketwetenschap hè. Open desnoods hier een topic "hoe doe ik dit goed" voor je begint.

En no way dat ze daar bijkans 3 manweken mee bezig zijn, als dit dagelijks werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

https://www.schutting.nl/...bW9udGFnZQ==#configurator Hier is een schutting met dezelfde maten en twee poorten inclusief plaatsing ongeveer 6.600 euro. Kan je mooi vergelijken.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44

mjl

Ugh

Ik heb onlangs in totaal ruim 20 meter schutting gezet. Hardhouten palen en zwart Zweeds rabat (wel extra dik) en 2m hoog. Ik was aan materiaal ca. 3000 incl bezorgen kwijt bij de houthandel. Arbeid was ikzelf, het stond in een weekend.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
vogelmans schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:15:
Als er wel een oude schutting staat dan kost het 1 dag voor 2 man om die eruit te halen en af te voeren.
Palen graven ze niet in maar de gaten kunnen geboord worden, hoeft geen schop aan te pas te komen.
Bij familie toevallig recent gebeurd, 9 meter voor (ruim) onder de €4k. Vanuit de fabriek de juiste maten geleverd. Weghalen van oude schutting kostte de twee man een kwartiertje ongeveer (gewoon zo'n standaard houten schutting die zijn beste tijd had gehad). En natuurlijk, dan moet hij nog daadwerkelijk afgevoerd worden, maar alsnog.

Datzelfde tweetal had het in een korte middag allemaal neergezet. Overigens wel ook tot mijn verrassing met gaten voor de palen met schop gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04

Fe2O3

Ja das roest

Arbeid kost een godsvermogen tegenwoordig.

Dit kan je echt perfect zelf doen in een weekeindje, met een man of 2 a 3.

Er zijn diverse webshops waar je alles kan bestellen en laten bezorgen voor een paar tientjes.

Wil je het laten doen dan zal dit wel zo'n beetje het gemiddelde gaan worden denk ik.

Dum de dum

Pagina: 1