Nieuws lekken...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:42
Beste,, sorry als dit verkeerd geplaatst is.

Ik werk bij een van nederlands' conglomeraten.
Vandaag is op de interne nieuwssite een aankondiging geplaatst die m.i. wel naar buiten mag. Op google vind ik (nog) niks erover.
Is er een plek waar ik de screenshots kwijt kan? Zodat dit beoordeeld kan worden op nieuwswaardigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:09
Tip de redactie: https://tweakers.net/submit/

Of mail een van de redacteuren, of gebruik publeaks als het anoniem moet: .plan: Zo werkt Tweakers met klokkenluidersplatform Publeaks

[ Voor 72% gewijzigd door Fuwor op 31-10-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Het zal je verbazen.. maar deze interne nieuwssite is Niet via URL voor buitenstaanders te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:58

Roozzz

Plus ultra

7Sins schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:11:
[...]

Het zal je verbazen.. maar deze interne nieuwssite is Niet via URL voor buitenstaanders te bereiken.
Als je geen link hebt, kun je dit veld leeglaten.
Gewoon op doorgaan klikken en je kan je ding beschrijven.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Ahah
Dankjullie voor het begeleiden van de newb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:14

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Goed om te weten dat we sinds dit jaar niet meer zijn aangesloten bij Publeaks - ik ga het artikel bijwerken!

@7Sins Je kunt nieuws altijd via onze submits aandragen, maar ook bij mij persoonlijk. Je kunt me DM'en, maar ik heb hier ook manieren om me privacyvriendelijk te bereiken: https://www.tijshofmans.nl/privacy

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:54

Wokschotel

Op 6 wielen

TijsZonderH schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:06:
Goed om te weten dat we sinds dit jaar niet meer zijn aangesloten bij Publeaks - ik ga het artikel bijwerken!
Waarom niet? Misschien tijd om dat artikel over Publeaks te verwijderen/te updaten met een waarschuwing dat jullie niet meer zijn aangesloten?

/edit too early.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 01-11-2024 07:16 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:14

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik zeg ook dat ik dat ga doen he ;)

Tl;dr: we krijgen er te weinig bruikbare tips op binnen, terwijl het wel geld kost en je tijd moet investeren om de inbox bij te houden en tips na te gaan. De tips die wel binnenkwamen, waren vaak van het kaliber dat ook via de reguliere nieuwstips of bij redacteuren persoonlijk binnenkwamen via bijvoorbeeld hun Signal-accounts. En voor écht diepgravende tips hadden we vaak simpelweg niet de menskracht daar goed in te duiken.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10
7Sins schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:06:
Beste,, sorry als dit verkeerd geplaatst is.

Ik werk bij een van nederlands' conglomeraten.
Vandaag is op de interne nieuwssite een aankondiging geplaatst die m.i. wel naar buiten mag. Op google vind ik (nog) niks erover.
Is er een plek waar ik de screenshots kwijt kan? Zodat dit beoordeeld kan worden op nieuwswaardigheid?
Waarom denk je, in tegenstelling tot je werkgever, dat het wel openbaar mag worden? Ik neem toch aan dat dat niet zomaar zal zijn.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:54
ozzynator schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:46:
[...]

Waarom denk je, in tegenstelling tot je werkgever, dat het wel openbaar mag worden? Ik neem toch aan dat dat niet zomaar zal zijn.
Dit soort reacties word ik altijd een beetje moedeloos van. Er zijn tal van redenen te bedenken waarom dit zo zou kunnen zijn. Wellicht schat OP het algemeen belang hoger in dan het belang van zijn werkgever? Wellicht wil hij een klokkenluidersfunctie vervullen?

Ik mag aannemen dat Tweakers zijn tip zal beoordelen en als het ethish laakbaar zou zijn het dan niet te posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
De plannen van prinsjesdag lekken ook elk jaar en dat mag ook niet.. Door rood fietsen ook niet.. Ja, soms houd je niet helemaal aan alle regels.

Btw als het een beursgenoteerd bedrijf is dan is het wel apart dat ze dat niet als persbericht naar buiten brengen, tenzij het niet echt nieuwswaardig is dus.

[ Voor 35% gewijzigd door chielsen op 01-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ozzynator schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:46:
[...]

Vrijwel ieder bedrijf dat groot genoeg is om een OR te hebben (dus boven de 75 werknemers ofzo?) heeft ook wel een klokkenluidersregeling, dat is gewoon een basisding waar je als werknemer in beschermd moet zijn.

Als het nieuws groot genoeg is dat Tweakers het oppikt kun je er ook vaak wel vanuit gaan (met enig gezond verstand!) dat het onder deze regeling valt.
Pagina: 1