Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 17:42

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
tl;dr: Kan een bank een door hen gemaakte fout afschuiven op de benadeelde?

Ik ben recent gewisseld van werkgever, ik heb daar een half jaar gewerkt en in dat half jaar zijn er talloze leugens verteld, beloftes gebroken en dingen mooier gemaakt dan ze zijn.
Ik ben met een ontzettend naar gevoel bij die werkgever vertrokken, steekwoorden zijn; voorgelogen, niet gewaardeerd, voor de gek gehouden, gebruikt. Ik zal hierover niet in detail treden.

Na de eindafrekening ontvangen te hebben, heb ik een maand later nogmaals datzelfde bedrag ontvangen met dezelfde omschrijving.
Bij ieder ander zou ik dit geld direct teruggestort hebben, maar met dit nare vertrek is medewerking niet het eerste wat in me opkomt.

Enkele dagen na die tweede overboeking kreeg ik een mail van de vrouw van de werkgever -welke ook de financiën verzorgt op het bedrijf- dat ik door een fout een bedrag heb ontvangen wat niet bestemd was voor mij, en of ik dat zsm wil terugboeken op hun rekening.

Ik heb hier niet op gereageerd, ik vind dat ze ook wel even een persoonlijk telefoontje eraan hadden kunnen wijden in plaats van een kort en bondig mailtje met het verzoek om zsm geld terug.

Twee weken erna kreeg ik nogmaals een e-mail, dat ze "na aanleiding van de verzonden mail het geld nog terug hebben gezien op de rekening" [sic] en "dit is echter onterecht door jouw ontvangen".
Deze keer kwam er ook een Whatsappbericht achteraan dat ze me een mail gestuurd hadden.
Ook hier heb ik nog niet op gereageerd, dat ze mij in die mail beschuldigen van "onterecht door mij ontvangen" geeft me al kriebels. Ik heb de fout niet gemaakt dus heb ik ook geen onterechte handelingen gedaan.

Nu is het zo dat ze sinds enige tijd een adviseur in de arm hebben genomen welke alle gesprekken tussen de werkgever en de werknemers doet, want schijnbaar wil het gesprek met de rest van het personeel ook niet boteren.
Deze adviseur belde mij vandaag met de vraag wanneer ik het geld zou terugboeken. Ik heb hem gezegd dat dat an sich geen probleem was, maar dat ik gewoon dwarslig vanwege dat nare vertrek en de manier waarop ze nu ook weer reageren. Ik heb de adviseur beloofd dit voor het komende weekend alsnog in orde te maken en aangeboden het gesprek aan te gaan om uit de doeken te doen wat er eigenlijk allemaal heeft gespeeld. Gaandeweg dit gesprek vertelde hij me echter dat deze betaling een fout van de bank was en niet van de werkgever.

Dit vind ik vreemd en moeilijk te geloven.
Word ik nu door die adviseur ook weer voorgelogen om het voor hen mooier te maken dan het is? kan ik een bewijs vragen waaruit af te leiden is dat de bank deze fout heeft gemaakt?

Kijk, de fout van de onterechte overboeking en de verdere afhandeling hiervan zijn op zichzelf geen redenen om moeilijk te doen, het is echter de som van alle zaken bij elkaar waardoor ik nu mijn gram haal in het dwarsliggen.
Ik twijfel er ook niet aan dat het geld terug moet, maar als ik nu alweer zo'n kutsmoes moet slikken dat het alweer niet aan hun lag, wil ik toch echt nog wel even de hakken in het zand zetten.

Dus; ben ik alweer voorgelogen? Kan een bank zo'n fout maken en de werkgever met dit probleem opzadelen?

Of reageer ik misschien te overdreven, ongeacht wat er allemaal gebeurd is?

Andere opmerkingen hierop? Advies wellicht?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +88 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 22:39

Grvy

Bot

Kost je energie, ga verder. Stort dat bedrag terug maak het jezelf niet zo moeilijk.

Dit is een account.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:40
In mijn optiek twee losstaande zaken. Niet fijn dat je zo weggegaan bent, maar dat staat los van het tweemaal ontvangen bedrag. Gewoon terugstorten dus.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:44
Houd de eer aan jezelf man… :/
Boek het gewoon terug en ga verder met je leven. Geen energie meer aan verspillen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sjunnie Je bent zelfs verplicht om het geld terug te storten anders kunnen ze je aanklagen.

https://www.overeenkomste...%20betaalverzoek%20sturen.

[ Voor 46% gewijzigd door Greatsword op 31-10-2024 18:44 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je hebt er geen recht op en gaat vroeg of laat aan het kortste eind trekken. Terugstorten en een extra biertje lostrekken vanavond om te vieren dat je niet meer voor die kutbaas werkt.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

sjunnie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:35:

Of reageer ik misschien te overdreven, ongeacht wat er allemaal gebeurd is?
Ja. Stort dat geld terug en ga door met je leven. Waarom denk je dat je zo belangrijk bent dat een ex-werkgever je extra geld gaat overmaken, alleen om je te zieken :') Er is ergens een fout gemaakt, who cares?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:48
Ik zou even wachten (of vragen) tot ze een getekende brief sturen.

Dan is er geschreven bewijst mocht het echt een fout van de bank zijn en beide transacties ongedaan worden gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:52
Choose your battles. Terugstorten en die lui asap vergeten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
Geld terugstorten als je weet dat je het niet hoort te ontvangen.

Vervolgens adviseur succes wensen als hij nog belt en het verder helemaal afsluiten voor jezelf. Hartstikke vervelend dat jij er geestelijk nog zoveel last van hebt (dat komt duidelijk uit je bericht naar voren), maar sluit het gewoon nog deze week af voor jezelf. Zet je eroverheen en geniet van je huidige werk en werkgever.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
maakt het uit waar de fout zit.?
geld is niet van jou. geld was niet voor jou bestemd.
Dus gewoon terug storen,

even aan de adviseur vragen of hij het op mail zet zodat er iets tastbaars is voor jou administratie en klaar

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:36

dragonhaertt

@_'.'

Je kan denken wat je wil en dwarsliggen wat je wil, maar als je dat geld niet terug stort heb je zelf straks ook een adviseur nodig.

Je hebt telefonisch bevestigd dat je het geld en de mails hebt ontvangen. Als je dit niet terug stort krijg je straks een aanmaning, rente over het bedrag en deurwaarderskosten voor je rekening.

Dat geld is niet van jou, geef het terug of leef met de gevolgen. Wat de situatie er om heen is/was is irrelevant.

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 31-10-2024 19:06 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Dus; ben ik alweer voorgelogen? Kan een bank zo'n fout maken en de werkgever met dit probleem opzadelen?
De bank kan een fout gemaakt hebben (technische storing), maar de kans is echt klein, zeker na een maand. Dus de kans dat het jou treft is echt minimaal.
Uitgesloten is het niet, daar ga je ook niet achter komen. Dus gewoon terugboeken.

Een overboeking kost jou niks, maar een zakelijke rekening wel. Dus elke bijschrijving kost ze geld. Ter info ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjunnie

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Jimster schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Een overboeking kost jou niks, maar een zakelijke rekening wel. Dus elke bijschrijving kost ze geld. Ter info ;)
Ik lees hier dat ik het in minimaal tien dagelijkse termijnen moet terugboeken? :+

But seriously: De kans dat de fout bij de bank ligt kan klein zijn, maar als zoiets dan onverhoopt net mij zou treffen, zou de bank toch wel zelf contact opnemen om de fout op te lossen?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht het een fout van de bank zijn, wat een ontzettend kleine kans is, dan zet de bank dat ook weer recht op het moment dat de bank daarover gecontacteerd wordt.

Die betaling is onterecht. Je hebt het geld dus ook onterecht ontvangen, je hebt er geen recht op. Dat is geen beschuldiging naar jou maar het gaat over het ontvangen van het geld, dat is onterecht. Ik denk dat je dat écht verkeerd hebt gelezen en het persoonlijk hebt gemaakt terwijl het dat niet is.

Ik zou het geld lekker terug overmaken o.v.v. "boekhouden lukt dus ook al niet" ;-)

Daarna uiteraard een recentie achterlaten op Glassdoor. Houdt het uiteraard wel bij de feiten wanneer je daar iets neerzet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Palthe

Laat. Het. Los.
Terugboeken en nooit meer terug kijken.
En hou op met speculeren, je bereikt er niets mee en het is ook niet interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Betaling batches gaan wel eens fout ja. Bij ons een keer fout gegaan met de salaris betalingen, was de batch niet goed ingeladen en dus betalingen niet gedaan.

Maar let it go, stort terug en ga door met je leven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:03
Lijkt me dat alles al gezegd is maar wil er nog 1 ding uitlichten:

"Ook hier heb ik nog niet op gereageerd, dat ze mij in die mail beschuldigen van "onterecht door mij ontvangen" geeft me al kriebels. Ik heb de fout niet gemaakt dus heb ik ook geen onterechte handelingen gedaan."

Dit is geenzins een beschuldiging richting jou. Begrijp ook niet hoe je hierbij komt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heeft er al iemand gezegd om dat geld terug te storten en verder te gaan met je leven? Zo niet, bij deze :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjunnie

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
morritz34 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:32:
Lijkt me dat alles al gezegd is maar wil er nog 1 ding uitlichten:

"Ook hier heb ik nog niet op gereageerd, dat ze mij in die mail beschuldigen van "onterecht door mij ontvangen" geeft me al kriebels. Ik heb de fout niet gemaakt dus heb ik ook geen onterechte handelingen gedaan."

Dit is geenzins een beschuldiging richting jou. Begrijp ook niet hoe je hierbij komt
Alles is inderdaad al gezegd en de boodschap is duidelijk, ik boek het geld terug en kijk niet meer terug, klaar.

Ik wil wel nog even uitleggen hoe ik tot bovenstaande "beschuldiging" kom.

Ik begrijp best dat het niet beschuldigend bedoeld was, maar het geeft perfect weer hoe ze zaken doen, het ligt nooit aan hen.
In plaats van schrijven dat zij onbedoeld geld hebben overgeboekt, heb ik onterecht geld ontvangen.
Begrijp je het subtiele verschil in bewoording? Nooit de hand in eigen boezem.

Vergezocht? wellicht wel, maar uit ervaring zeg ik dat het er weer zo dik bovenop ligt dat het vooral niet aan hen ligt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik krijg de indruk dat er een hoop dwars zit bij je. Mijn advies is om dit hoofdstuk definitief af te sluiten en vanaf nu alleen nog maar vooruit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Dat je dit überhaupt nog moet vragen?
Geld waar je geen recht op hebt toch willen houden?
Gewoon terug boeken en de boel vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjunnie

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Roos79 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:48:
Dat je dit überhaupt nog moet vragen?
Geld waar je geen recht op hebt toch willen houden?
Gewoon terug boeken en de boel vergeten.
Heb jij mijn bericht wel gelezen eigenlijk? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
sjunnie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Ik wel. En het advies is gewoon je onterechte storting terugstorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:59
Ik zou het direct terugstorten. Is een onverschuldigde betaling. Zaken goed scheiden.

Overigens zou ik zelf nooit vergelijkbaar "fout" gedrag gaan vertonen als waar de andere partij zich schuldig aan heeft gemaakt. Niet naar dat niveau afzakken. De volwassen persoon in je is je dankbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
[...]

Jep en daarom vraag ik mij af waarom vraag je dit überhaupt.

Hoe rot je werk ook was en hoe rot je ook weg gaat dat geeft je geen recht op extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik kan het ook niet laten om te reageren, maar waarom doe je dit jezelf aan? Je bent af van ze, hoofdstuk sluiten en vergeten. Hoe langer je erop in gaat hoe meer het aan je gaat vreten - met dit topic bereik je ook niks behalve het hoofdstuk voorjezelf levende houden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik heb de fout niet gemaakt dus heb ik ook geen onterechte handelingen gedaan.
Ik ben het hier wel mee eens. Ik ken dit soort MKB wel, compleet met de vrouw van de eigenaar etc. Knieperig halfjaar contract, heel typisch. Dit was zeker geen fout van de bank, maar gewoon niet fouten willen toegeven. Dus de bank heeft een fout gemaakt, en de vrouw van de eigenaar benadert toch maar jou ipv de bank. Tuurlijk. Maar ze kunnen het wel vrij eenvoudig terug eisen.

https://suzannemeijersarb.../te-veel-salaris-betaald/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjunnie

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Roos79 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Jep en daarom vraag ik mij af waarom vraag je dit überhaupt.

Hoe rot je werk ook was en hoe rot je ook weg gaat dat geeft je geen recht op extra geld.
Ik heb nergens de vraag gesteld hoe ik dit geld lekker in mijn eigen zak kan houden, mijn vragen hadden volgens mij een hele andere inhoud.
Ik heb wel toegegeven dat ik eea moedwillig vertraag, dan wordt er ook aandacht aan gegeven. Misschien niet direct de aandacht wat ik zoek maar dit was mij te belangrijk om zomaar hun fout te herstellen en hen lekker in hun arrogante waan te laten.
pennywiser schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:12:[/b]
[...]

Ik ben het hier wel mee eens. Ik ken dit soort MKB wel, compleet met de vrouw van de eigenaar etc. Knieperig halfjaar contract, heel typisch. Dit was zeker geen fout van de bank, maar gewoon niet fouten willen toegeven. Dus de bank heeft een fout gemaakt, en de vrouw van de eigenaar benadert toch maar jou ipv de bank. Tuurlijk. Maar ze kunnen het wel vrij eenvoudig terug eisen.

https://suzannemeijersarb.../te-veel-salaris-betaald/
Dankjewel, fijn om te zien dat ik toch wel begrepen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik zou er geen tijd meer in steken, ook dat geplande gesprek kost jou alleen maar tijd. Ga je ze gratis HR consultancy geven. Want zo zien zij dat. Terug overmaken en door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 10:29
Ik snap TS wel. Als iemand die ik niet mag een verkeerde betaling naar mij overmaakt, dan mag hij er zelf achteraan gaan om dat terug te halen. Uiteraard wel meewerken en het geld absoluut niet houden.

Kan de ex-werkgever het bedrag niet storneren?

(Sowieso moet je altijd voorzichtig zijn met zomaar een bedrag terugboeken, als je het geld terug boekt én het geld wordt gestorneerd ben je twee keer het bedrag kwijt!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:08
sjunnie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Alles is inderdaad al gezegd en de boodschap is duidelijk, ik boek het geld terug en kijk niet meer terug, klaar.

Ik wil wel nog even uitleggen hoe ik tot bovenstaande "beschuldiging" kom.

Ik begrijp best dat het niet beschuldigend bedoeld was, maar het geeft perfect weer hoe ze zaken doen, het ligt nooit aan hen.
In plaats van schrijven dat zij onbedoeld geld hebben overgeboekt, heb ik onterecht geld ontvangen.
Begrijp je het subtiele verschil in bewoording? Nooit de hand in eigen boezem.

Vergezocht? wellicht wel, maar uit ervaring zeg ik dat het er weer zo dik bovenop ligt dat het vooral niet aan hen ligt.
Maar wat is er fout aan "onterecht geld ontvangen?" Ik zie daar echt 0 verwijt of enige beschuldiging richting jou. Je hebt het toch onterecht ontvangen? Het was geen geld dat je toebehoord... dus onterecht gekregen.

[ Voor 48% gewijzigd door Scheurbuik op 31-10-2024 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:27

Aganim

I have a cunning plan..

saveljos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:23:
Ik snap TS wel. Als iemand die ik niet mag een verkeerde betaling naar mij overmaakt, dan mag hij er zelf achteraan gaan om dat terug te halen. Uiteraard wel meewerken en het geld absoluut niet houden.

De werkgever is er al achteraan gegaan, meerdere keren zelfs. En nee, je kan geen bedragen storneren die je zelf hebt overgeboekt. Alleen automatische incasso's kan je storneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
saveljos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:23:

(Sowieso moet je altijd voorzichtig zijn met zomaar een bedrag terugboeken, als je het geld terug boekt én het geld wordt gestorneerd ben je twee keer het bedrag kwijt!)
Ze hebben het al meerdere keren teruggevraagd, hoe veel meer erachteraan gaan wil je nog hebben?

TS is gewoon moeilijk aan het doen, omdat hij blijkbaar nogal diep in z'n emotie zit en dingen loopt te vermengen. Het teveel ontvangen geld heeft niets maar dan ook niets met de band tussen TS en diens werkgever te maken, het is simpelweg een foutje en het boeit totaal niet of die van de bank of van de werkgever komt. Er worden allemaal irrelevante details bijgehaald terwijl er vanaf het begin maar 1 stap duidelijk is. Terugbetalen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:12
Wedstrijdjes ver plassen moet je alleen aangaan als je kan winnen. Hier valt niets te halen, behalve een deurwaarder. Geld terugstorten, uithuilen en weer door. Nooit maar aan zo'n bedrijf denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 10:29
Aganim schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:32:
[...]
En nee, je kan geen bedragen storneren die je zelf hebt overgeboekt. Alleen automatische incasso's kan je storneren.
In dit geval werd er geclaimd dat het de bank is die een fout heeft gemaakt. (weliswaar geloof ik daar niets van).

Je gaat mij niet wijsmaken dat wanneer een bank een fout maakt de bank niet de rechten heeft om het wél terug te draaien.
SmurfLink schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

Ze hebben het al meerdere keren teruggevraagd, hoe veel meer erachteraan gaan wil je nog hebben?
Laat ze het via de bank proberen, het is toch niet het probleem van TS?

TS kan niet inzien of er niet al e.o.a. stornerings traject in gang is gezet achter de schermen.
Is het aan TS om dit allemaal uit te zoeken hoe het technisch in elkaar zit?

Als ex-werkgever zegt dat de bank een fout heeft gemaakt dan laat ze het maar via de bank oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Gewoon terug boeken dat geld, wil je nog even trollen.. maak je 1 cent te weinig over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:29
Zoveel nutteloze negatieve energie waar je alleen zelf maar last van hebt. Die ex werkgever weet heel goed dat dat geld uiteindelijk wel terug gaat komen, die zal hier echt geen moment wakker van liggen.

Ga verder met je leven en vergeet deze tent. Het heeft zo weinig zin om in het verleden te blijven hangen of om je af te vragen wie er nou eigenlijk "de schuldige" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 11:19

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Indien genaaid/onjuist bejegend had ik ze van harte bedankt voor de gratis vakantie. Al is dit niet de correcte oplossing ;)

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ja, je kan nog zeggen als het dus een fout van de bank is, dat die het ook op moet lossen. Mogelijk dwing je ze zo toe te geven dat het hun fout was. En dan maak je het alsnog over. Met een wat beter gevoel.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 31-10-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
saveljos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

TS kan niet inzien of er niet al e.o.a. stornerings traject in gang is gezet achter de schermen.

Als ex-werkgever zegt dat de bank een fout heeft gemaakt dan laat ze het maar via de bank oplossen.
Waarom moeten ze het via een bank proberen? TS hoeft niets in te zien of wat dan ook, TS moet gewoon terugbetalen en dan is het klaar. 1+1 = 2. Waarom maak je het zo moeilijk?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 17:32
bij een fout van de bank, zal de bank dit corrigeren. Een terug boeking, zou in dat geval zelfs gevaarlijk kunnen zijn. Aangezien jij dan gewoon een normale boeking doet.

Laat de bank het dan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je echt dwars wil liggen kun je nog een mailtje terug wagen waarin je zet dat de adviseur heeft verteld dat de fout bij de bank ligt en dat ze het dus maar met de bank moeten oplossen, maar zonder bewijs gaat dat lastig worden.

Desalniettemin heb je geen recht op dat geld, dus je gaat het toch uiteindelijk weer kwijt raken, de vraag is even hoe ver je wil gaan. Is het je een paar dagen in een rechtbank waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
saveljos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

In dit geval werd er geclaimd dat het de bank is die een fout heeft gemaakt. (weliswaar geloof ik daar niets van).

Je gaat mij niet wijsmaken dat wanneer een bank een fout maakt de bank niet de rechten heeft om het wél terug te draaien.
Wat is een fout van de bank? Je boekt wat over, en hij staat even later niet in je lijst van overboekingen, dus je doet het nog een keer. Dan gaat de bank echt niet het terug draaien voor je.

Grote kans dat als het zoiets was, het waarschijnlijker een gevalletje slecht gekeken was, maar het is ook irrelevant, moet gewoon teruggeboekt worden, en dat had gewoon al na de eerste vraag gedaan moeten worden.
[...]

Het is wel het probleem van TS. Hij heeft onterecht geld ontvangen, en moet dat gewoon terugsturen.

Er bestaat nog steeds geen storneringen voor overschrijvingen.

Treiter nog iets langer, en TS moet het terug sturen + juridische kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Scheurbuik schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:32:
[...]

Maar wat is er fout aan "onterecht geld ontvangen?" Ik zie daar echt 0 verwijt of enige beschuldiging richting jou. Je hebt het toch onterecht ontvangen? Het was geen geld dat je toebehoord... dus onterecht gekregen.
Sissors schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:08:

[...]

Het is wel het probleem van TS. Hij heeft onterecht geld ontvangen, en moet dat gewoon terugsturen.
Je kent de situatie niet, zoals @pennywiser al aangaf, bestaan dergelijke MKB-ers. Het type dat altijd met de vinger naar een ander wijst wanneer iets niet naar hun stramien gaat en zichzelf op de borst klopt wanneer iets goed uitgepakt heeft. Als je iemand op een dergelijke manier kent lees je tussen de regels het ware verhaal.

Ik word hier namelijk onterecht tot lijdend voorwerp gemaakt, dat zit me dwars. In plaats daarvan "We hebben je per ongeluk geld overgemaakt waar je geen recht op had" legt direct uit waar de oorzaak ligt en daar is geen speld meer tussen te krijgen, maar dat zul je daar niet meemaken.

En als dat nog niet genoeg is; het geld is overgeboekt naar mijn IBAN, hoe is dan onterecht dat ik het geld ontvang?
Het gaat me erom welke fout hier gemaakt werd en om die fout vervolgens correct te benoemen.

Uiteraard doet dat niets af aan het feit dat ik het geld moet terugstorten, en ook niets minder dan dat van plan was, maar er is bij mijn weten nergens een termijn voor vastgelegd.

Misschien had ik alles al vergokt? succes met je geld terughalen bij me. Dat traject willen ze ook niet in. Net zomin als ik.
Als ik hiermee wat opschudding veroorzaakt heb, ben ik voldoende bevredigd en staat het geld nog komend weekend op hun rekening.
Secsytime schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:25:
Gewoon terug boeken dat geld, wil je nog even trollen.. maak je 1 cent te weinig over ;)
Nah, kwartje teveel en dat vervolgens terug eisen :o

[ Voor 6% gewijzigd door sjunnie op 31-10-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:52
Als je echt, echt, echt tot het randje van de wet wil gaan moet je deze link goed lezen, ik zie wel mogelijkheden. Hoe precies, lees zeer goed...

Bedenk wel heel goed of je dit spelletje wilt spelen, want een rechter maakt er gehakt van (zoals ook in het artikel staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:08
sjunnie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

[...]

Je kent de situatie niet, zoals @pennywiser al aangaf, bestaan dergelijke MKB-ers. Het type dat altijd met de vinger naar een ander wijst wanneer iets niet naar hun stramien gaat en zichzelf op de borst klopt wanneer iets goed uitgepakt heeft. Als je iemand op een dergelijke manier kent lees je tussen de regels het ware verhaal.

Ik word hier namelijk onterecht tot lijdend voorwerp gemaakt, dat zit me dwars. In plaats daarvan "We hebben je per ongeluk geld overgemaakt waar je geen recht op had" legt direct uit waar de oorzaak ligt en daar is geen speld meer tussen te krijgen, maar dat zul je daar niet meemaken.

En als dat nog niet genoeg is; het geld is overgeboekt naar mijn IBAN, hoe is dan onterecht dat ik het geld ontvang?
Het gaat me erom welke fout hier gemaakt werd en om die fout vervolgens correct te benoemen.

Uiteraard doet dat niets af aan het feit dat ik het geld moet terugstorten, en ook niets minder dan dat van plan was, maar er is bij mijn weten nergens een termijn
Ik zou eens het woordenboek het woord "onterecht" opzoeken. Je hebt gewoon ten onrechte het geld ontvangen (daar heb je ook geen recht op). Dat was niet juist... ik lees echt nergens dat je oudwerkgever je iets verwijt. Je voelt je echt heel snel aangevallen.. maak je druk om belangrijkere zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou inderdaad niet druk maken om die paar rotcenten, laat ze lekker stikken. Je hebt al je slechte kant laten zien door niet te reageren en jouw standpunt in te nemen. Het geld is niet van jou en dat weet je. Als je nu nog een advocaat gaat inschakelen, is uiteindelijk maar één winnaar, de advocaat. De conclusie weet jij uiteindelijk ook wel dat het geld terug moet, je hebt er geen recht op etc.
Maar als je zo rot voelde bij deze werkgever, waarom heb je zo ver laten komen? Had je ook eerder weg kunnen gaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
itsalex schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:44:
Zou inderdaad niet druk maken om die paar rotcenten, laat ze lekker stikken. Je hebt al je slechte kant laten zien door niet te reageren en jouw standpunt in te nemen. Het geld is niet van jou en dat weet je. Als je nu nog een advocaat gaat inschakelen, is uiteindelijk maar één winnaar, de advocaat. De conclusie weet jij uiteindelijk ook wel dat het geld terug moet, je hebt er geen recht op etc.
Maar als je zo rot voelde bij deze werkgever, waarom heb je zo ver laten komen? Had je ook eerder weg kunnen gaan.
Ik had een jaarcontract, en het werd allemaal ongemakkelijker na indienen van mijn ontslag, dus vooral tijdens de uitwerkperiode. Veel eerder had ik niet weggekund, helaas.

Ja, wellicht ziektewet wegens verstoorde werkrelatie of iets dergelijks, maar ik ben tot op de laatste werkdag mijn werk juist correct blijven doen om mijn collega's niet ermee op te zadelen. Overbodig te vermelden dat ook zoiets niet benoemd is bij het scheiden van onze wegen.

Al met al klopt het wel dat het voornamelijk een gevalletje gefrustreerd zijn is, zo realiseer ik me nu vooral.
Maar goed, de uitkomst is bekend; hoofdstuk asap afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oski27
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Art. 6:203 BW, onverschuldige betaling.

Boek het lekker terug, bijna iedereen heeft wel eens een werkgever gehad waar het slecht liep. Ik heb het nog wel eens slechter gehad.

Je maakt je veels te druk om hun houding, het is jou bedrijf niet. Als je het beter denkt te weten, kun je ook zelf een bedrijf starten.
Klinkt even hard dit, maar je laat je leiden door hun. Je kan in het leven leiden of geleid worden.
Je bent er nu toch weg, sluit het af :)

Het is goed dat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt, daar komt dit vandaan. Je zat dus niet op de juiste plek. Hopelijk heb je die nu wel gevonden en anders weer door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sjunnie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

Ten eerste: je bent absoluut niet de enige die dit soort MKB'ers heeft meegemaakt.

Dat was het eigenlijk :p

Let it go. Ze verdienen niets meer aan je, dus één belangrijke slag is sowieso geslagen en het resterende gedrag wat je nu vertoont zorgt er op de langere termijn alleen maar voor dat je er zelf problemen van gaat ondervinden (stress...).

Als ik de topicstart zo lees dan lijkt dat het me niet waard.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

Yucon

*broem*

oski27 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 04:02:
Art. 6:203 BW, onverschuldige betaling.

Boek het lekker terug, bijna iedereen heeft wel eens een werkgever gehad waar het slecht liep. Ik heb het nog wel eens slechter gehad.

Je maakt je veels te druk om hun houding, het is jou bedrijf niet. Als je het beter denkt te weten, kun je ook zelf een bedrijf starten.
Klinkt even hard dit, maar je laat je leiden door hun. Je kan in het leven leiden of geleid worden.
Je bent er nu toch weg, sluit het af :)

Het is goed dat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt, daar komt dit vandaan. Je zat dus niet op de juiste plek. Hopelijk heb je die nu wel gevonden en anders weer door!
Hier komt ook je 'onterechte betaling' vandaan. Ze hebben met een half oog iets gelezen en proberen een moeilijk uitziende brief te schrijven terwijl ze er eigenlijk geen kaas van gegeten hebben. Ik denk dat de beschuldiging die je erin ziet een verkeerde interpretatie is.

Zoals gezegd, maar het gewoon in kleine plukjes over als je nog iets wil doen. "Fout van de bank, heel vervelend allemaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12

Honesty

kattenneus!

Je hebt ze al een beetje laten zweten hopelijk. Nu betalen en snel door met je leven zulke mensen zijn je aandacht niet waard. Bedenk wel dat die knieperts vaak zakelijk zo zijn en misschien persoonlijk of zelfs sociaal leuke mensen kunnen zijn. Maar om mee te werken is iedere cent die ze aan jou betalen er een die ze zelf kwijtraken. Gelukkig zijn er ook genoeg werkgevers die niet zo zijn, zie het als leergeld.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:19
[...]

Ja, en je hebt gewoon ongelijk. Jij hebt geld dat je niet mag hebben. Hoe dat is gekomen doet niets ter zake. Ga nou gewoon even zitten met een drankje, wat maakt het uit wie de fout heeft gemaakt? Wat denk je te bereiken met het persten van je ex werkgever? Hoe kan je daar zelf beter van worden? Wraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 08:16
Ik lees vooral heel veel onvolwassenheid van TS, laat dit ook een les voor hem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat hier genoeg antwoorden zijn gegeven, het lokt nu alleen nog maar een offtopic discussie uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.