Hallo Tweakers!
Ik sta op het punt om het verwarmingscircuit in mijn nieuwe woning zelf aan te leggen. De loodgieter was helaas enkel bereid om de waterleidingen te doen, dus de rest pak ik graag zelf aan.
Mijn plan is als volgt: ik wil bij Warmteservice een Uponor perstang huren en gebruik maken van 25mm dikte meerlaagsbuis. Er is in totaal straks 35m² vloerverwarming, verdeeld over 31m² in de woonkamer en 4m² in de badkamer.
De verdelers wil ik aansluiten met Uponor puntstukken (bijvoorbeeld dit puntstuk) en T-stukken voor de splitsing naar de verdelers (zoals dit T-stuk).
Het systeem wil ik niet individueel aansturen, aangezien ik denk dat dit te weinig meerwaarde oplevert.
Nu heb ik nog een paar vragen waar ik advies bij kan gebruiken:
/f/image/E6Zny22WHs3UN7hPgQfEXMDZ.png?f=fotoalbum_large)
Ik sta op het punt om het verwarmingscircuit in mijn nieuwe woning zelf aan te leggen. De loodgieter was helaas enkel bereid om de waterleidingen te doen, dus de rest pak ik graag zelf aan.
Mijn plan is als volgt: ik wil bij Warmteservice een Uponor perstang huren en gebruik maken van 25mm dikte meerlaagsbuis. Er is in totaal straks 35m² vloerverwarming, verdeeld over 31m² in de woonkamer en 4m² in de badkamer.
De verdelers wil ik aansluiten met Uponor puntstukken (bijvoorbeeld dit puntstuk) en T-stukken voor de splitsing naar de verdelers (zoals dit T-stuk).
Het systeem wil ik niet individueel aansturen, aangezien ik denk dat dit te weinig meerwaarde oplevert.
Nu heb ik nog een paar vragen waar ik advies bij kan gebruiken:
- Hoe kan ik de meerlaagsbuis op de juiste manier aansluiten op mijn CV-ketel (Remeha Avanta Ace 35C CW5)?
- Is dit project redelijk zelf te doen, of zie ik iets cruciaals over het hoofd? Met name het vullen en ontluchten van het systeem vind ik nog wat lastig te visualiseren.
- Kan ik een kraantje na het T-stuk plaatsen, zodat ik één van de verdelers later kan "bijschakelen"?
/f/image/E6Zny22WHs3UN7hPgQfEXMDZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PvJaiO9Oti0kSiTTjKSddOHV.png?f=fotoalbum_large)