Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben albada
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-03 15:38
ik heb mijn (bedrade) tado thermostaat open therm aangesloten op de ketel (Remeha Calenta Ace 40l CW6). Ik heb gewoon warm water, maar de CV slaat niet aan. In het scherm geeft de ketel ook een verwarmingssymbool weer. Betekent dit dat de warmtevraag van mijn CV is binnengekomen, of zegt dit alleen iets over hoe de ketel is ingesteld?

Mijn installateur zegt namelijk (zonder langs te komen) dat het volgens hem aan mijn thermostaat ligt. Laatst een keer als test bij de thermostaat toen de stroom van de ketel eraf was de 2 draden bij de thermostaat verbonden en de elektriciteit erop, toen ging hij heel kort aan en daarna weer uit. De druk in het systeem is voldoende.

ik heb 2 vragen:
(1) zoals hierboven gezegd, hoe kan ik zien dat de warmtevraag van de thermostaat binnenkomt (om uit te sluiten dat het probleem bij de thermostaat of de draad naar de thermostaat zit?
(2) heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Alvast dank voor het meedenken.

Ruben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Hoe zit het in je afgiftesysteem: Heb je op alle radiatoren een tado kop gezet? Is er een bypass?
Je wil geen warmte vragen aan de ketel als die geen flow kan maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben albada
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-03 15:38
@naftebakje Er zit geen radiatorknop van tado op de verwarmingen. Ik heb alle radiatoren beneden (in totaal 5 radiatoren) open staan, de radiatoren boven heb ik meestal dicht staan (ook 5 radiatoren).

Overigens is er lijkt me een bypass, want ik kan de ketel (bij de ketel) forceren om toch warmte te geven door een toetsencombinatie op de ketel in te drukken

[ Voor 28% gewijzigd door ruben albada op 31-10-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Even de handleiding van je ketel bekijken, hoe je kan zien welke temperatuur aangevraagd wordt aan de ketel.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.