ik heb mijn (bedrade) tado thermostaat open therm aangesloten op de ketel (Remeha Calenta Ace 40l CW6). Ik heb gewoon warm water, maar de CV slaat niet aan. In het scherm geeft de ketel ook een verwarmingssymbool weer. Betekent dit dat de warmtevraag van mijn CV is binnengekomen, of zegt dit alleen iets over hoe de ketel is ingesteld?
Mijn installateur zegt namelijk (zonder langs te komen) dat het volgens hem aan mijn thermostaat ligt. Laatst een keer als test bij de thermostaat toen de stroom van de ketel eraf was de 2 draden bij de thermostaat verbonden en de elektriciteit erop, toen ging hij heel kort aan en daarna weer uit. De druk in het systeem is voldoende.
ik heb 2 vragen:
(1) zoals hierboven gezegd, hoe kan ik zien dat de warmtevraag van de thermostaat binnenkomt (om uit te sluiten dat het probleem bij de thermostaat of de draad naar de thermostaat zit?
(2) heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast dank voor het meedenken.
Ruben
Mijn installateur zegt namelijk (zonder langs te komen) dat het volgens hem aan mijn thermostaat ligt. Laatst een keer als test bij de thermostaat toen de stroom van de ketel eraf was de 2 draden bij de thermostaat verbonden en de elektriciteit erop, toen ging hij heel kort aan en daarna weer uit. De druk in het systeem is voldoende.
ik heb 2 vragen:
(1) zoals hierboven gezegd, hoe kan ik zien dat de warmtevraag van de thermostaat binnenkomt (om uit te sluiten dat het probleem bij de thermostaat of de draad naar de thermostaat zit?
(2) heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast dank voor het meedenken.
Ruben