WIN 11 / Logikal - venster subprogramma gemaximaliseerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_1985
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
Goedemiddag allen,

Ik heb een "probleem" met een programma die ik zakelijk gebruik in mijn Windows 11 machine.
Het betreft het programma Logikal van het bedrijf Orgadata en is een calculatie en voorbereiding software voor ramen en deuren.

Nu is het zo dat het programma is opgebouwd uit 1 hoofdprogramma (logikal.exe) en een subprogramma(logicomwrapper.exe), zo noem ik het maar even. In het hoofdprogramma kun je ramen en deuren opstellen (posities maken). Wanneer je de posities open maakt wordt er een nieuw venster geopend (het subprogramma Logicomwrapper.exe). Dit subprogramma wordt altijd in een gemaximaliseerd venster geopend.

Nu is dat geen onvolkomendheid maar ik werk inmiddels met een Samsung Odessy G9 monitor, 49" widescreen en daarbij is het juist handig dat ik de 2 vensters naast elkaar kan zetten.

Na rondvraag bij Orgadata NL blijkt dat zij niet weten of ze het aan kunnen passen en schuiven de vraag door naar de makers van Windows.

Is er hier iemand die me hier wat verder wegwijs in kan maken of hier een oplossing voor heeft?

Alvast bedankt!
...

WIN 11
Logikal
...

Eigenschappen van Logicomwrapper.exe bekeken of er niet iets veranderd kan worden qua maximalisatie van de vensters.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beetje bullshit antwoord van de makers van de software. Nu met steeds grotere monitoren lijkt me dat de optie om vensters te kunnen verkleinen en vergroten een handige en misschien ook gevraagde feature is.
Aan de fabrikant van de software om dat te implementeren (of niet) het is geen "Windows" ding..

Dat gezegd hebbende denk ik dat de kring van klanten van Orgadata die 49" schermen gebruiken relatief klein is en dus zullen ze er geen tijd en geld in steken om dit zomaar te doen als het niet leidt tot een bepaalde winst (hetzij klant tevredenheid/binding of nieuwe verkoop)

Nu kun je je 49" samsung monitor opdelen in 2 of 3 virtuele monitoren, hardware matig zou er geloof ik een screensize button zijn en het kan anders met software als Fancy zones in Powertoys, Maxto, of features in DisplayFusion) en dus vensters verschuiven naar een andere virtuele monitor of vensters toewijzen aan specifieke zones op je monitor.

Of, en dat kan voor je calculatietool net een handige workaround zijn, sluit nog een extra monitor aan en zet het venster wat je apart wilt hebben op die extra monitor en dan heb je nog 49" vrij voor al het andere wat je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49
Ik heb ooit met AutoHotkey een script gemaakt die juist kleine pop-up forms bij een applicatie groter maakte en de focus in een veldje zette wat je altijd nodig had.

Zoiets is hierbij waarschijnlijk ook mogelijk, maar dan andersom. Mits je IT niet te streng is, soms wordt autohotkey als ongewenste software gezien.

Overigens, ik neem aan dat je grof geld betaald voor dat pakket, ik ben van mening dat ze deze bug er dus wel uit kunnen halen voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_1985
akimosan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:22:
Beetje bullshit antwoord van de makers van de software. Nu met steeds grotere monitoren lijkt me dat de optie om vensters te kunnen verkleinen en vergroten een handige en misschien ook gevraagde feature is.
Aan de fabrikant van de software om dat te implementeren (of niet) het is geen "Windows" ding..

Dat gezegd hebbende denk ik dat de kring van klanten van Orgadata die 49" schermen gebruiken relatief klein is en dus zullen ze er geen tijd en geld in steken om dit zomaar te doen als het niet leidt tot een bepaalde winst (hetzij klant tevredenheid/binding of nieuwe verkoop)

Nu kun je je 49" samsung monitor opdelen in 2 of 3 virtuele monitoren, hardware matig zou er geloof ik een screensize button zijn en het kan anders met software als Fancy zones in Powertoys, Maxto, of features in DisplayFusion) en dus vensters verschuiven naar een andere virtuele monitor of vensters toewijzen aan specifieke zones op je monitor.

Of, en dat kan voor je calculatietool net een handige workaround zijn, sluit nog een extra monitor aan en zet het venster wat je apart wilt hebben op die extra monitor en dan heb je nog 49" vrij voor al het andere wat je wilt gebruiken.
Thanks voor je reactie, het leek mij ook een BS reactie van de leverancier inderdaad.
Ik ga nog even in je verdere opties duiken dit weekend maar ik ga zeker nog bij de software leverancier aan de bel trekken. We betalen grof geld in derdaad voor de licenties en de service die je ervoor terugkrijgt is soms redelijk onder de maat. Iets met een monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_1985
jeroen3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:52:
Ik heb ooit met AutoHotkey een script gemaakt die juist kleine pop-up forms bij een applicatie groter maakte en de focus in een veldje zette wat je altijd nodig had.

Zoiets is hierbij waarschijnlijk ook mogelijk, maar dan andersom. Mits je IT niet te streng is, soms wordt autohotkey als ongewenste software gezien.

Overigens, ik neem aan dat je grof geld betaald voor dat pakket, ik ben van mening dat ze deze bug er dus wel uit kunnen halen voor jou.
Bedankt Jeroen, ik zal hier ook eens induiken!