Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primodon
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoi,

Kan iemand mij helpen met welke meterstanden doorgegeven moeten worden op basis van deze elektriciteitsmeter.

Is het
51331 en 71132 of 513314 en 711326?

Alvast dank 🙏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwZgXrWHr4Mg5TMIIwW29pvV0Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QjrPORFua6NLwo3wsEHF4Dj.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Primodon op 31-10-2024 14:37)

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:13
Die laatste is een decimaal, zie je aan de streepjes.

Bij dit soort meters werd er gewisseld tussen hoog en laag tarief met een toonfrequentsignaal. Hier zijn ze al een tijd mee gestopt. Daarom heb je nu nog maar 1 tarief, en hoef je dus maar 1 van deze 2 door te geven. Kijk morgen even welke opgelopen is. Dat is dan de stand die je moet doorgeven. Plak eventueel een stukje tape over de andere om verwarring de volgende keer te voorkomen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:45
Kijk eens op je vorige afrekening?
Je kan ook kijken wat je meterstand na een dag is, dan weet je of het met of zonder decimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04:03
Ik vermoed 51331 en 71132 want anders zou de meter als hij 100 jaar oud is een verbruik van 12000kwh per jaar hebben gemeten wat erg onwaarschijnlijk is als het om een normaal huis gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In de email die wij krijgen staat dat het zonder decimaal moest. Wat staat in de brief die jij hebt?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Wow, wat een stuk antiek, en 3-fasen in 1980 al. Ik denk dat het laatste cijfer een decimaal is, maar weet het niet zeker, het is bij deze meter zeldzaam onduidelijk.

Als de meter nauwelijks draait (weinig stroomverbruik in huis), zet eens een waterkoker met 1 liter water op. Om dat aan de kook te brengen kost ca 0,1 kWh. Dus als het laatste cijfer dan duidelijk 1 hoger is zal het een decimaal zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:13

Bij dit soort meters werd er gewisseld tussen hoog en laag tarief met een toonfrequentsignaal. Hier zijn ze al een tijd mee gestopt. Daarom heb je nu nog maar 1 tarief, en hoef je dus maar 1 van deze 2 door te geven. Kijk morgen even welke opgelopen is. Dat is dan de stand die je moet doorgeven. Plak eventueel een stukje tape over de andere om verwarring de volgende keer te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 23:47
off-topic: Hier moet je zuinig op zijn, deze kan nog terug draaien! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:17
Volgens het pijltje naast de telwerken is dat dus telwerk II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 21:26
Mielemuis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:38:
off-topic: Hier moet je zuinig op zijn, deze kan nog terug draaien! 8)
Let op, dit is niet bij alle ferrarismeters het geval.
Een klein percentage kan dit niet. Op internet is wel een lijst te vinden waarin staat aangegeven welke serienummers dit niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primodon
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-12-2024
Job_04 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:18:

De standen zijn dus dan 51331,4 en 71132,6 die ik moet doorgeven aan Eneco. Hele discussie gehad met werknemer dat alle getallen meegenomen moesten worden volgens hem en dus 513314 was.

Thanks voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekenwonder
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Mijn ouders hebben dezelfde meter zitten, ook zonder het rode kader waar de decimalen worden aangeduid.
ik ben al meer dan een jaar bezig met dezelfde vraagstelling.
inmiddels heb ik duidelijkheid door het verschil te bekijken tussen een periode van 2 jaar zonder zonnepanelen en een periode van 1 jaar met zonnepanelen.
wanneer ik het laatste jaar door bereken met een gemiddelde van de 2 jaren alvorens de zonnepanelen dan heb ik een te kort (afgelezen op de meter) in gebruik van 2000 KWh dat komt precies overeen met de totaal opwek van de zonnepanelen over het jaar.
wanneer ik dezelfde berekening zou maken met het laatste cijfer als decimaal dan kom ik op een tekort van 200 watt in het jaar met de zonnepanelen, dat komt dus niet overeen met de daadwerkelijke kWh telling van de zonnepanelen. kortom de zonnepanelen geven de bevestiging dat je alle cijfers door moet geven als zijnde KWh
711326 dus

mocht je het niet geloven dan dien je een post te doen met meterstanden van een ander moment dan rekenen we deze terug naar jaar verbruik. geef meteen even aan of er elektrische word verwarmd in huis en of zonnepanelen aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
off-topic, deze meter zou al lang vervangen moet zijn....

https://www.rdi.nl/binari...+elektriciteitsmeters.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekenwonder
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
@Berthuis, dank voor het document, het document verteld echter dat deze is afgekeurd in 2022 maar dient te worden vervangen in het jaar 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
rekenwonder schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:02:
@Berthuis, dank voor het document, het document verteld echter dat deze is afgekeurd in 2022 maar dient te worden vervangen in het jaar 2024.
Zou kunnen, kon ik niet nagaan omdat ik locatie niet ken.
Pagina: 1