Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo,

De kruipruimte in mijn huis (bouwjaar 1969) is erg vochtig (/ staat soms halfvol met water) hetgeen heeft geleid tot schimmelaantasting van de vloerbalken en -delen. Ik wil de hele boel laten vervangen en het meteen goed isoleren, liefst met bodem- en vloerisolatie. Kwestie van verduurzaming en comfort. Ik heb een bedrijf gevonden dat dit allemaal kan, maar ze willen 50% van het totale bedrag bij opdracht en bij voltooiing de overige 50%. Ik begrijp dat dit standaard is.

Nu heb ik recent voor 22000,- een andere grote klus laten uitvoeren (ramen, kozijnen, zipscreen, zonnescherm). Betalingscondities van dat bedrijf: 40% bij opdracht, 50% bij begin werkzaamheden, 10% bij voltooiing. Na de eerste +/- 9000,- te hebben betaald heeft het een jaar geduurd voor ze een keer kwamen. Vervolgens heb ik de volgende 50% betaald, maar zijn er nu na de werkzaamheden nog een aantal gebreken. En al die tijd hebben zij dat geld en kan ik ze maar beter te vriend houden.

Ik wil voorkomen dat zoiets me weer gebeurt maar het bedrijf voor de kruipruimte houdt vast aan hun betalingsvoorwaarden. Ik vroeg mij af of iemand hier raad voor weet, of iemand ervaringen wil delen. Wellicht kent iemand een bedrijf (dat ook in Noord-Nederland werkt) dat wel flexibele betalingsvoorwaarden heeft? Bijv. 20% bij opdracht en 80% bij voltooiing? Aangezien de huidige werkzaamheden niet heel veel specifiek materiaal behoeven lijkt zoiets mij niet onredelijk.

Hoor graag van jullie.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:37
Bij een isolatiebedrijf betaal je gewoon doorgaans na uitvoering. Zeker de grote jongens rekenen nooit vooraf kosten. Dat slaat naar mijn oordeel ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:49
TwingyTwingy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:00:
Bij een isolatiebedrijf betaal je gewoon doorgaans na uitvoering. Zeker de grote jongens rekenen nooit vooraf kosten. Dat slaat naar mijn oordeel ook nergens op.
Klopt.
Zelf vorig jaar schuimbeton laten doen.
Woensdag storten. Donderdag factuur voor de helft.

Week daarop vloerverwarming en dekvloer in 2 dagen en de dag daarna de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
Oké dank voor de snelle reacties. Mag ik weten welke isolatiebedrijven jullie hebben gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 22:32

tijmeng

Panasonic 7J

joke_name schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:09:
[...]

Klopt.
Zelf vorig jaar schuimbeton laten doen.
Woensdag storten. Donderdag factuur voor de helft.

Week daarop vloerverwarming en dekvloer in 2 dagen en de dag daarna de factuur.
Precies zelfde hier met Faber. Helemaal top RVO betaalde nog eerder de subsidie uit dan dat ik Faber moest betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Hier een klein bedrijf laten komen voor dakisolatie, gewoon 100% na opdracht. Ook terwijl ze specifiek voor mij de gewenste materialen moesten bestellen. Ik zou zelf nooit meer dan 20% vooraf betalen, met al die nieuwsberichten van failliete bedrijven en klanten die hun geld niet terug krijgen. En in situaties zoals je al aangaf, ontevredenheid van de uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
Ja, duidelijk - ik dacht er bij de eerste klus niet over na. Ik nam gewoon aan dat het zo hoorde. Hoewel bij die eerste klus wel specifiek materiaal besteld moest worden met de afmetingen van mijn huis, dus enige vooruitbetaling lijkt me op zich logisch.

@ tijmeng: ik heb Faber Isolatiebedrijf maar gemaild. Even kijken wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-05 19:59
Inderdaad hier hadden we een zonnepanelen boer die wilde 50 % van te voren...echt no way... (Is niet eens maatwerk een zonnepaneel).

Dat terwijl we net alle kozijnen hebben vervangen en op een totaal bedrag van 31k nog geen 5k aanbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:05
Schimmel onder je vloer komt waarschijnlijk door slechte ventilatie zodat vocht niet weg kan.
Je hebt het over vervangen. Ga je de vloerbalken vervangen? En dan laten isoleren? Isolatiebedrijven vervangen geen vloerbalken, dus zul je een aannemer moeten hebben. Is het geen optie om direct gesoleerd beton als vloer te gebruiken met vloerverwarming of is de schimmel maar op twee balken?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
De schimmel is wel op meerdere balken. Het bedrijf dat is langsgekomen voor een inspectie en waarvan ik een offerte heb - en ook garantie biedt voor 15 jaar (met een na-controle na 2 jaar) - kan zowel de vloerbalken en -delen vervangen, alsook bodemisolatie (parels) en vloerisolatie (systeemvloer) aanleggen. Zo dacht ik wel even klaar te zijn.

Betonvloer e.d. lijkt me ook wel wat, maar wat te doen met alle leidingen en kabels die in m'n kruipruimte lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Aanbetaling / vooruitbetaling is bijna altijd onderhandelbaar.

Kozijnenboer was na een opmerking de voorwaarde weg. Die man keek gewoon naar wat voor vlees hij in de kuip had.
Aircoboer had het in de voorwaarden staan, maar genegeerd. Na (deel)installatie wel deel betaald.
PV-boer naar beneden onderhandeld (startend bedrijf).

Typisch alles achteraf.
Pagina: 1