Toon posts:

De minimum requirements voor Red Hat 7.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen wat de minimum systeem vereisten zijn voor het gebruiken van Red Hat 7.1?
Ik heb alle red hat-sites al afgespeurd maar daar zijn deze in geen velden of wegen te bekennen..... :(

Verwijderd

een pentium1

Verwijderd

Topicstarter
Wel graag iets waar ik wat aan heb, als je niks te melden hebt waar ik iets aan heb, reageer dan aub niet.. :r

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Pentium een

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

386 met 4MB. Wel eerst even de kernel hercompileren :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook weer zo typisch.....
Stel je een serieuze vraag dan komt men met dit soort grappen en grollen, haha.
En maakt men een geintje....dan valt iedereen over je heen....logica??? Neeeujj, joh.......

Verwijderd

Er zijn geen absolute minimum systeemeisen.

Wat wil je.... X draaien? Gnome? Spelletjes? Of alleen een server met Apache en verder niks?

Als je console+kernel wilt dan is een 386 met 8 (misschien werkt 4 ook nog wel) MB geheugen genoeg. Videokaart wordt aangeraden en toetsenbord wil ook wel handig zijn. Dat is alles.

Wil je X draaien, dan begint de lol pas. Je moet een videokaart hebben die het in X doet (tegenwoordig elke videokaart), een muis, toetsenbord, een 486 dx2 (66 MHz) zou ik toch wel aanraden en dan zal het niet snel draaien. Als windowmanager zou ik niet aan KDE/Gnome beginnen maar blackbox ofzoiets nemen. 16/32 MB geheugen voor X is zekers aan te raden.

Wil je Gnome draaien? Kijk maar in de richting van de Pentium-100, misschien wel meer... Niet dat het niet draait op de 386, het zal alleen teringsloom zijn. Een pentium-100 zou een acceptabel snelheidsniveau moeten kunne halen. 64 MB is geen overbodige luxe. Nogmaals, op een 386 met 16 MB werkt X/Gnome ook wel maar je zal het echt niet leuk vinden.

Wil je Loki's Soldier of Fortune spelen? Ja, kijk, nu komen we in de hightech hoek. Dat wordt toch minimaal een Pentium-200 met een redelijk goede 3D-grafische kaart (ati, nvidia, (ooit) 3dfx, matrox, ....) en dan zou ik toch wel aan de 64 MB geheugen (minimum) gaan.

Linux is geen windows, waar one-fits-all is veranderd in all-get-one met alle mankementen vandien. Linux kan van polshorloge tot mainframe als OS dienen. Met alle toepassingsmogelijkheden en dus systeemeisen vandien.

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
Nou momenteel heb ik het draaien op een pent 75, 48Mb intern, totaal 5gb hdd en 2 netwerkkaartjes. maar een 486 met 8 Mb zou ook moeten lukken denk ik.
het compileren gaat dan natuurlijk wel langszamer ;-) Als je X-windows wilt draaien heb toch wel pent nodig met minimaal 16 Mb geheugen (8 uiterste grens).
voor een koetje }:0 is een 486 al genoeg hoor.

Waarop wil je het zetten ?

succes JK

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 11:37 schreef HotShot het volgende:
386 met 4MB. Wel eerst even de kernel hercompileren :)
Is dit een serieuze reactie of wat?

Verwijderd

Topicstarter
Een server met Apache erop, da's alles.

Verwijderd

Ligt eraan wat je wilt doen. Met Xwindows is een hoge pentium1 (of sneller) met 128 MB genoeg. Zonder X is een 486 met 16 MB al voldoende. Een Harddisk van rond de 1,5 - 2 gig (met X) of 400 MB (zonder X) is ruim voldoende...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
volgends mij ben je op dreef

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 11:38 schreef Garfman het volgende:
Dit is ook weer zo typisch.....
Stel je een serieuze vraag dan komt men met dit soort grappen en grollen, haha.
En maakt men een geintje....dan valt iedereen over je heen....logica??? Neeeujj, joh.......
jij stelt een vraag waar geen antwoord op te geven is. Definieer "ik wil linux draaien" ietsje preciezer en dan kunnen we ook kijken wat de "preciezere" systeemeisen zijn voor die toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier schiet ik tenminste iets mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat zal het WinBLOWS! probleem wel zijn, want meestal heb je daarbij minimale systeem eisen om het te draaien....

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 11:40 schreef Karam het volgende:
Ligt eraan wat je wilt doen. Met Xwindows is een hoge pentium1 (of sneller) met 128 MB genoeg. Zonder X is een 486 met 16 MB al voldoende. Een Harddisk van rond de 1,5 - 2 gig (met X) of 400 MB (zonder X) is ruim voldoende...
Erg ruim gerekend....

Linux paste hier op een 100 MB schijfje (zonder watdanook) en met X heb ik het op 800 MB gekregen....

Zonder X is een 386 genoeg. Met X is 32 MB RAM ook wel genoeg..... Draaibaarheid is niet best, maar het draait wel. Minimum systeemeisen is wat anders dan aangeraden systeem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat X-window draat met GNOME en dan verder nog Apache en NDS derop.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 11:40 schreef Garfman het volgende:
Een server met Apache erop, da's alles.
386 (16/33 MHz) met (vooruit) 16 MB RAM en een HD van enkele 100-en MBs is genoeg voor Apache.

Als het een higload server wordt is het natuulijk weer anders maar ik ga er hiervanuit dat je een homepage hebt die enkele keren per dag bezocht wordt.

Voor tweakers.net is een 386 uiteraard niet genoeg ;)

[edit]
Op donderdag 13 september 2001 11:44 schreef Garfman het volgende:
Het gaat erom dat X-window draat met GNOME en dan verder nog Apache en NDS derop.
Aha, maak er dan maar een pentium van 100 MHz van. Harde schijf van 1 of 2 gig is ook niet verkeerd en 64 MB RAM zou ook zeer mooi zijn

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!! Ik kan weer vooruit met m'n "stappen-plan" *D

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 11:44 schreef Garfman het volgende:
Kijk met dit soort info kunnen we wat! Pentium 75 MHz met 32 MB en 1 GB HD? Wel minimaal he!

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57

BTB

Even serieus: om het te draaien heb je niet veel nodig.
Om het te installeren is iets anders: ik heb het ooit
geprobeerd op een 20 MB machine en anaconda knalde eruit
met de bewering dat er te weinig geheugen was. Naar verluid
zou het in `expert' mode wel moeten lukken.

Bram Bouwens

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Garfman: je mag van mij wel íetsjes vriendelijker reageren ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Kijk eens op het support forum bij RedHat.com. Staat een forum New Users en daarin een topic hardware.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik een 386 met 3840 Kb geheugen let wel en linux erop staan op een 100Mb harde schijf. Ja je moet de kernel wel eerst even hercompileren maar toen ik dat gedaan had was hij redelijk snel. Je moet er een distributie op zetten als Debian GNU/Linux (THE BEST) en ik gebruik hem voor het routen en als print-server met samba.

Dus ik vind dat die PC het netjes doet hoor. En redelijk vlot. Maar als je X en dergelijke gaat draaien en heb je toch minimaal een P200 nodig met de 32 MB Ram (Minimaal) Voor een webserver met niet zoveel hits aan pages is dit ook wel genoeg.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:57

iMars

Full time prutser

sjesus... kijk ff op redhat.com
Daar staat alles man!!! |:(

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

lekkerrrrr, ik draai debian op een 486dx2 66mhz en 16 mb ram, 2 harde schijven van 100 mb....als ik er een webserver op draai kan ie (niet gelogen) meer dan 25 keer zoveel connectie aanvragen per minuut aan dan me webserver op winblowz 98, en dat draait op een amd800mhz, dus het werkt... en kernels overnieuw compilen is wel een hele goede optie....enne trouwens, is het niet een leuk idee om linux voor c64 te schrijve?
Pagina: 1