Gastgebruikers in gedeeld worddocument

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggooiert123
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-05 19:58
Context:
Ik deelde een wordbestand van outlook-account 1 (persoonlijke mail) met outlook-account 2 (van werk). Beide accounts zijn van mij.

Blijkbaar gaf ik aan dat iedereen met de koppeling het kan bewerken.

Ik zat met account 2 in het bestand en zie vervolgens twee en later drie gastgebruikers. Geen idee wie. Dit alles gebeurde binnen een minuut.

Mijn vraag:
Hoe komen de gastgebruikers aan de link? Het is alleen gestuurd naar mijn werkmail en heb het verder niet gedeeld.

Verder maak ik me wat zorgen, omdat in het document mijn naam, handtekening en pers. telefoonnummer staan. Hoe hiermee om te gaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:15
Kan het zijn dat je het document in meerdere tabbladen had geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

AZ > CSA

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggooiert123
msteggink schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:40:
Kan het zijn dat je het document in meerdere tabbladen had geopend?
Misschien op mijn privétoestel en de laptop. Die andere 'personen' misschien weer uit paniek toen ik het bestand daarna weer opende om te checken hoe het zat.

Het blijft vreemd. Ondertussen heb ik wat geoogled en vond dit. Het zou dus via een safe browsing gebeurd kunnen zijn in de online omgeving op de werklaptop.

Seeing guests in your Office files that you don't recognize? - Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggooiert123
Ik ben een van de zeldzame non-IT'ers die af en toe op Tweakers rondloert.

Wat bedoel je? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
AZ > CSA is gewoon een comment van een moderator die je bericht verplaatst van Algemene Zaken (AZ) naar Client Software Algemeen (CSA) dus gewoon een administratieve actie op dit forum om je vraag onder de aandacht brengen in het juiste gedeelte.

Je gevonden oplossing lijkt inderdaad de oorzaak te zijn. Waarschijnlijk wordt op het werk "safe-browsing" (Defender) gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door akimosan op 03-11-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggooiert123
akimosan schreef op zondag 3 november 2024 @ 17:20:
AZ > CSA is gewoon een comment van een moderator die je bericht verplaatst van Algemene Zaken (AZ) naar Client Software Algemeen (CSA) dus gewoon een administratieve actie op dit forum om je vraag onder de aandacht brengen in het juiste gedeelte.

Je gevonden oplossing lijkt inderdaad de oorzaak te zijn. Waarschijnlijk wordt op het werk "safe-browsing" (Defender) gebruikt.
Bedankt voor de verheldering!
Pagina: 1