Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06 22:07
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe laptop.
Hij is actief in de lokale heemkundige kring, waarbij hij vaak oudere prenten/kaarten/foto's scanned en bewerkt. Hij heeft een semi-professionele scanner, dit zijn dus vaak files van een behoorlijk formaat.
Een desktop is niet aan de orde, hoewel de laptop bijna nooit onderweg zal gebruikt worden moet hij wel verplaatsbaar zijn. De batterij en draagbaarheid is dus niet zo belangrijk.

Wel belangrijk zijn het scherm, de opslagcapaciteit en het vlot kunnen bewerken van foto's (scans). Is een dedicated gpu nog belangrijk in deze? Of zijn de huidige integrated gpu's goed genoeg?
Zijn huidige laptop heeft een HDD van 1TB en staat helemaal vol, dat is dus een minimum, 2TB zou leuk zijn maar geen absolute must.
Momenteel heeft hij een 17inch laptop en dat zou hij graag zo houden. In mijn online zoektocht is dit voor mij een beetje een struikelblok. Het aanbod in 17inch laptops lijkt niet zo groot (of duur).
Het budget is max €1500. Ik ben een Belg, dus graag azerty (toch voor mijn vader)

Ik dacht aan iets als deze:
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DH006FMB, Azerty toetsenbord)
Het scherm is wel iets kleiner, maar voor de rest lijkt hij wel te voldoen. Via het werk heb ik een kleine korting op Lenovo. Er is ook de optie om deze via lenovo zelf te configureren en zo bv alsnog voor een 2TB SSD te kiezen. Ik vraag me alleen af of de RTX4060 geen overkill is voor deze situatie?

Ik weet dat dit officieel ook een gaming laptop is, maar een gaming laptop met een uitgesproken gaming look valt sowieso af.

[ Voor 3% gewijzigd door Invictus66 op 30-10-2024 17:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Als je em zelf gaat configureren via Lenovo dan zou ik iig voor 32GB gaan en het 500 nits scherm. .dat is echt wel stuk helderder weer. Los van dat een Legion sowieso al een goed scherm heeft. Hoeveel wil je uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:02
ik heb de lenovo legion slim 5 16aph8

dit is de versie met ryzen 7 7840hs en rtx 4060

ik heb deze kunnen kopen met fikse korting, als ik alles vergeleek met de lenovo site had ik voor die

prijs een ideapad 5 , 16gb, 512gb, 1920x1200 scherm en een amd kaart

als ik alles wilde dat ik wou kwam ik tegen de €900 aan

de legion nu heb ik voor €799 aangekocht, die grafische kaart heb ik niet meteen nodig maar die kan in de toekomst wel van dienst worden.

misschien nog even wachten tot Black Friday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06 22:07
kurt71 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:48:
de legion nu heb ik voor €799 aangekocht, die grafische kaart heb ik niet meteen nodig maar die kan in de toekomst wel van dienst worden.
Da's wel een hele mooie prijs. In de pricewatch kost hij minimaal 1259