Nu Klarna Stocard overneemt geen complicatie op Apple Watch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biebiene
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-03 08:51
Mijn vraag
ik had stocard als complicatie op mijn applewatch. Werkte prima. Nu neemt klarna stocard over en kan ik geen kaarten meer op mijn watch zetten, laat staan als complicatie
Iemand een oplossing...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Klarna op mijn telefoon geïnstalleerd omdat dat niet anders kon, want stocard verdwijnt binnenkort. Je krijgt er dan veel betalingsdingen bij die ik helemaal niet wil. :(

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 21:27

Aiii

何これ

Stocard was sowieso nooit de beste keuze. Wie wil er nu nog een extra dataverzamelingspartij tussen jou en de winkel die ook al je data aan het verzamelen is via je klantenkaart?

Lang verhaal kort, stap over op Pass4Wallet: https://apps.apple.com/jp...ards/id1423106610?l=en-US

Zet je gewoon je klantenkaart in Apple Wallet zonder complicaties. Kun je lekker je klantenkaart scannen van je horloge aan de AH zelfscan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biebiene
ok pass4wallet en apple wallet? Dat klinkt goed!
Ik heb mijn betaalkaarten in applewallet maar krijg er de klantenkaarten uit mijn stocard er niet in. Kun je me vertellen hoe dat moet?
Ja ik vond het altijd erg leuk en makkelijk om bij AH en andere winkels met mijn horloge te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biebiene
kun je de pass4wallet ook als complicatie op je watch zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 21:09
Biebiene schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:19:
kun je de pass4wallet ook als complicatie op je watch zetten?
Nee je zet al je passen om naar de Wallet. Nog makkelijker. Als je dan de Wallet opent door twee keer op de zijkant te tikken heb je meteen al je passen beschikbaar, zoals je bonuskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 07:55
Aiii schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:10:
Stocard was sowieso nooit de beste keuze. Wie wil er nu nog een extra dataverzamelingspartij tussen jou en de winkel die ook al je data aan het verzamelen is via je klantenkaart?

Lang verhaal kort, stap over op Pass4Wallet: https://apps.apple.com/jp...ards/id1423106610?l=en-US

Zet je gewoon je klantenkaart in Apple Wallet zonder complicaties. Kun je lekker je klantenkaart scannen van je horloge aan de AH zelfscan ;)
This is the way. Doe dit al jaren, 2x op zijkant telefoon drukken, scrollen naar de winkel kaarten en klaar. Geen losse complicatie of app openen om de kaarten te zien. Als je pint heb je meestal toch al je wallet functie bij de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Inderdaad. Ik gebruik deze app ook. Werkt perfect vanuit de wallet. Als je je kaarten eenmaal in je wallet hebt staan kun je de app gewoon verwijderen. Nieuwe telefoon? Na de installatie staan je kaarten gewoon nog in je wallet.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 07:55
Mog schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:26:
Inderdaad. Ik gebruik deze app ook. Werkt perfect vanuit de wallet. Als je je kaarten eenmaal in je wallet hebt staan kun je de app gewoon verwijderen. Nieuwe telefoon? Na de installatie staan je kaarten gewoon nog in je wallet.
Klopt, in feite staan ze vanuit de Wallet los van de app, maar kan je ze wel aanpassen met die app. Zodra ze in je Wallet staan worden ze als losse Wallet kaarten gesynchroniseerd naar iCloud en op je andere telefoons / Apple Watch etc gezet.

Ik merk dat ik sneller bijvoorbeeld een jumbo extra’s pas scan sinds het op m’n telefoon staat, dan dat ik een fysiek kaartje heb. Puur omdat ik m’n telefoon toch al paraat heb om te pinnen bij een zelfscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
Biebiene schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:38:
Mijn vraag
ik had stocard als complicatie op mijn applewatch. Werkte prima. Nu neemt klarna stocard over en kan ik geen kaarten meer op mijn watch zetten, laat staan als complicatie
Iemand een oplossing...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Klarna op mijn telefoon geïnstalleerd omdat dat niet anders kon, want stocard verdwijnt binnenkort. Je krijgt er dan veel betalingsdingen bij die ik helemaal niet wil. :(
Oh, dat wist ik helemaal niet. Wel balen als het straks niet met werkt. Ik maak al lange tijd met plezier gebruik van Stocard, vooral omdat ik het handig vind de kaarten te delen met mijn mijn vrouw en visa versa. Tevens vind ik het zelf een beetje onoverzichtelijk worden om al die klantkaarten in mijn reguliere wallet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biebiene
ik kan helemaal geen klantenkaarten toevoegen aan mijn wallet. ik heb mijn betaalkaarten erin en krijg al enige opties:betaalkaart of creditkaart of openbaar vervoerkaart. bij de beschikbare kaarten alleen een vorige kaart. Hoe voeg je ze dan toe? en hoe krijg je ze dan als complicatie op je horloge?

De pass4wallet heb je dus helemaal niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is een beetje omweggetje.

In Wallet kies je voor het toevoegen van kaarten. Dan kies je voor Betaalkaart of creditkaart en scroll je helemaal naar beneden in de lijst met banken. De onderste optie is "Voeg andere kaart toe". Vandaar kun je verder met het toevoegen van klantenkaarten.

Te vroeg gejuigd.

@Biebiene De Pass4Wallet heb je eenmalig nodig om de kaarten in Wallet te zetten. Net een aantal overgezet. Het makkelijkst is om van de kaarten in Stocard een screenshot te maken en deze in Pass4Wallet te laden zodat die zelf de streepjescodes gaat lezen. Scheelt weer pasjes opzoeken... (geen idee waar mijn originele pasjes zijn)

[ Voor 38% gewijzigd door sypie op 31-10-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biebiene
niemand een oplossing om zonder stocard toch al je klantenkaarten als complicatie op je applewatch te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb ook Pass4Wallet maar zie nergens de optie om de kaarten op de Apple Watch te krijgen.
Je kan wel een extra QR code aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biebiene
dank crtreem. Heel jammer, was hartstikke handig. Geen complicatie dus meer.
hoe kun je klarna omzetten naar pass4wallet zonder opnieuw al je kaarten apart in te moeten voeren?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb SuperCards gedownload, hele fijne simpele app. Niets met Wallet te maken, maar wel verschillende widget.

Screenshots maken van al je kaarten in Stocard, importeren via SuperCards. Ideaal!

Zelf heb ik in Wallet liever alleen betaalpassen voor het overzicht. Dus de rest tover ik naar voren met een widget. Zag ook dat Pass4Wallet bij meer dan drie klantenkaarten betaalt is.

[ Voor 20% gewijzigd door THE_BASE op 03-11-2024 08:29 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biebiene
Dank The_Base, Suprercards gedownload. Mooi, staat op iphone en op mijn watch. MAAR je kunt hem niet als complicatie op je beginscherm krijgen? Dat zou ik het mooiste vinden.
Wel fijn alternatief voor Klarna.
Zijn er nog negatieve kanten bekend van Supercards?
Ik wil ook liever geen andere passen dan mijn betaalpassen in mijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Biebiene schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:49:
Dank The_Base, Suprercards gedownload. Mooi, staat op iphone en op mijn watch. MAAR je kunt hem niet als complicatie op je beginscherm krijgen? Dat zou ik het mooiste vinden.
Volgens mij zit die optie in de update die vandaag beschikbaar gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:45
Ik heb vandaag ook alles overgezet van Stocard naar de Wallet app (via pass4walltet).

Hoe kan ik de volgorde van de passen aanpassen? Dit kan volgens mij niet? Je kunt ook niet zoeken op klantenkaart, klopt dat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:16
Topic 10x doorgelezen. Complicatie... Complicatie....

Bedoel je applicatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:50
XelaRetak schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:03:

Bedoel je applicatie?
Complicaties zijn een soort widgets op de Apple Watch, zie https://support.apple.com...atch/apde9218b440/watchos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Laatst online: 09:36
Het allergrootste voordeel van Stocard vind ik dat ik daarin één account kan aanmaken met klantenkaarten en die vervolgens op twee telefoons (met twee verschillende Apple ID's) kan gebruiken zodat ik en mijn vrouw altijd dezelfde klantenkaarten beschikbaar hebben.

Ik zie hier twee alternatieven genoemd worden (Pass4wallet en Supercards), maar uit de Appstore-omschrijving lijkt het niet alsof die een dergelijke share-functionaliteit hebben helaas...

--edit--
Ik zie tussen de reviews van Supercards wel staan dat ze delen met (b.v.) familieleden op de roadmap hebben staan. Ik vind hun 'workaround' nou niet echt werkbaar klinken maar goed... Meningen verschillen :X
If you and your family are on the same iCloud account, SuperCards uses iCloud sync to keep cards updated. Otherwise, sharing via screenshots and using the batch importer is a good workaround for now. We're working on an easier sharing solution in our roadmap, so stay tuned!

[ Voor 36% gewijzigd door Vloris op 04-11-2024 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:16
Kijk, dat is informatie waar je zonder Apple Watch lastig uit komt. :+

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:40

franssie

Save the albatross

XelaRetak schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:03:

Bedoel je applicatie?
Ik moest het ook opzoeken, maar het het dus wel zo.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:40

franssie

Save the albatross

@Vloris als dat per kaart kan is dat wel iets makkelijker dan even de telefoon van de partner te scannen per kaart. Maar wij hebben bijvoorbeeld elk een eigen bonuskaart van de AH, voor als we samen in de winkel apart een mandje vullen met de zelfscanner.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Laatst online: 09:36
franssie schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:31:
@Vloris als dat per kaart kan is dat wel iets makkelijker dan even de telefoon van de partner te scannen per kaart.
Ja, het kan voor eenmalig alle kaarten overnemen wel prima met screenshots (net even uitgeprobeerd). Maar om de collectie in sync te houden kan nog niet. Ik vind het heel fijn dat als ik een nieuwe klantenkaart toevoeg aan mijn telefoon die meteen ook bij m'n vrouw erop staat en andersom. Nu moet je er (allebei!) bij elke nieuwe kaart over nadenken dat die ook bij de ander nog toegevoegd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legacy1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-04 14:36
Echt waar ongelofelijk dat bedrijven dit doen. Was zo blij met stocard. En dan samenvoegen zonder dat je alle functionaliteit overneemt. Ik heb het gelukkig wel opgelost. Als bunq klant kan je ook klantenkaarten toevoegen als pas. (pas toevoegen en dan onderaan klantenkaart).
bunq voor apple watch kan je installeren via de store op de watch. Deze koppelen aan je account. Dan een complicatie in je watch face zetten naar bunq. Zie je direct het actuele saldo in je watchface. 3e puntje onder de complicatie zijn je klantenkaarten.

Heb je in ieder geval niet alle rommel kaarten in je wallet zitten tussen je vliegtickets en concertkaarten

[ Voor 9% gewijzigd door legacy1981 op 04-11-2024 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-03 14:46
Biebiene schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:49:
Ik heb net Supercards gedownload en alle klantenpasjes erin gezet. Ook al complicatie op m’n Apple Watch en het werkt. Ik kreeg 2 x een melding open Supercards op iPhone maar bij de 3e x proberen zie ik ook alle klantenpassen via de complicatie op m’n Watch. Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:11
Ook op ouderwetse horloges heette dit al complicaties, is niet per se iets van een Apple Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

dabbertje schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:27:
[...]

Ik heb net Supercards gedownload en alle klantenpasjes erin gezet. Ook al complicatie op m’n Apple Watch en het werkt. Ik kreeg 2 x een melding open Supercards op iPhone maar bij de 3e x proberen zie ik ook alle klantenpassen via de complicatie op m’n Watch. Ik ben blij :)
Ik heb het ook gedaan, ging prima. Echter de barcode van AH is zo klein dat de scanner hem bij AH niet wil lezen!. De andere moet ik nog testen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | XF 70-300 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:48
Montana schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:15:
[...]

Ik heb het ook gedaan, ging prima. Echter de barcode van AH is zo klein dat de scanner hem bij AH niet wil lezen!. De andere moet ik nog testen.
Bedoel je gewoon de klantenkaart op de Watch scannen of als compilatie ?

Ook zie ik dat het scherm van Apple Watch niet draait wat Stocard wel deed is dat erg

[ Voor 11% gewijzigd door MarioMark1541 op 05-11-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Biebiene en @THE_BASE Bedankt voor de tips, Supercards is niet de mooiste complicatie maar het werkt in ieder geval;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oO0wSv53SlQhfGAhs56WnxiuwkA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y3tM83Xb0TgSrGlkk75yHNfs.png?f=user_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:42:
@Biebiene en @THE_BASE Bedankt voor de tips, Supercards is niet de mooiste complicatie maar het werkt in ieder geval;)

[Afbeelding]
Graag gedaan! En inderdaad, een hele lelijke complicatie. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:12
Aiii schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:10:

Thanks, mijn vrouw zit met zelfde en klarna er tussen is écht de achterdeur uit.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 06:54
[...]

Als je 'm via pass4wallet direct in je wallet zet is ie wel groot genoeg. Heb 'm op m'n Watch en wordt altijd prima gescand bij de zelfscan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
[...]

Vanavond voor het eerst geprobeerd en beide scanners van AH konden ‘m gewoon lezen vanaf m’n (Apple) watch.

[ Voor 3% gewijzigd door Plucky op 07-11-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs-99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-03 17:52
Zonde dat Stocard niet meer werkt straks. Ik probeer nu via Pass4wallet mijn klanten kaarten te importeren in wallet, dat werkt op een iPhone prima. Op mijn Apple Watch (series 7, 41mm) kan ik de titel van de kaart niet lezen (en je mag ook niet bij alle typen kaart een foto/logo uploaden). Ik heb dus geen idee welke kaart ik te pakken heb. Op de Apple Watch SE van mij vrouw is het nog erger, daar toont hij de barcode niet van de kaart.

Hopelijk ben ik de enige die dit probleem heeft, dan ligt het aan mij.

Heeft iemand anders betere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:50
Thijs-99 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:16:
Zonde dat Stocard niet meer werkt straks. Ik probeer nu via Pass4wallet mijn klanten kaarten te importeren in wallet, dat werkt op een iPhone prima. Op mijn Apple Watch (series 7, 41mm) kan ik de titel van de kaart niet lezen (en je mag ook niet bij alle typen kaart een foto/logo uploaden). Ik heb dus geen idee welke kaart ik te pakken heb. Op de Apple Watch SE van mij vrouw is het nog erger, daar toont hij de barcode niet van de kaart.

Hopelijk ben ik de enige die dit probleem heeft, dan ligt het aan mij.

Heeft iemand anders betere ervaringen?
Ja met supercards. Dat is bijna hetzelfde als stocard met widget op je lockscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
Wat ik heeel irritant vond is dat stocard opeens niet meer werkte op Android! Ik had geen melding ontvangen oid. Een aantal kaarten had ik alleen nog digitaal, dus was ik dus kwijt. Via Stocard niet meer in te zien.

Ik 'moest' over stappen op Klarna om ze beschikbaar / in beeld te krijgen. Van daaruit screenshot gemaakt en Mobile-Pocket geinstalleerd. Van Klarna kwam ik bijna niet meer af. Ik moest een formulier invullen met gegevens die ze nog helemaal niet van me hadden, zoals geboortedatum, om mijn account te 'mogen' sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-03 14:46
[...]

AH en Jumbo beide geen probleem om vanaf m’n Apple Watch te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiepie001
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-04 21:59
Super de supercards, kan de kaarten terug gebruiken op de iwatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Thijs-99 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:16:Op mijn Apple Watch (series 7, 41mm) kan ik de titel van de kaart niet lezen (en je mag ook niet bij alle typen kaart een foto/logo uploaden).
Die melding krijg je inderdaad, maar als je links bovenin op het icoontje klikt kun je zelf een custom afbeelding toevoegen. Dit heb ik kunnen doen bij bijna 30 kaarten. Wat ik heb gedaan: via Google een screenshot gemaakt van het logo, deze toegevoegd aan mijn fotobibliotheek en vanuit Pass4Wallet deze foto gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leentje-04
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik was ook een zeer tevreden gebruiker van Stocard op m’n iPhone. Ik wil de Wallet van iPhone niet gebruiken, daarmee betaal ik via m’n Apple Watch en ik vind het heel onoverzichtelijk als daar veel kaarten in staan.

Ik wil graag een app die ook op m’n Apple Watch kan en waar kaarten duidelijk met eigen logo in staan, zoals bij Stocard het geval is.

Ik heb Supercards gedownload en op m’n telefoon werkt de app uitstekend, maar helaas kan de app niet op een oudere Apple Watch geïnstalleerd worden.

Vervelend dat ik nu in een winkel weer m’n telefoon erbij moet pakken voor de klantenkaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Leentje-04 op 13-11-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Deze app werkt ook perfect en ook op Apple Watch

https://apps.apple.com/nl/app/dappre/id1573017662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Heb je ook gezien wat voor een informatie die app allemaal over jou en je gebruik verzamelt?
Zelfs financiële gegevens die gekoppeld zijn aan je identiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Plucky schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:29:
[...]

Heb je ook gezien wat voor een informatie die app allemaal over jou en je gebruik verzamelt?
Dat hoef je niet te gebruiken enkel de cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04 13:48
Plucky schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:29:
[...]
Integendeel: deze app is juist enorm gericht op bescherming van persoonsgegevens. Je hoeft zelfs geen account aan te maken. Ze weten niets van jou en alleen als je wil sparen voor je club kun je je bankaccount koppelen. Maar dat is dus niet verplicht.
Heb net Dappre en Supercards vergeleken ter vervanging van Stocard. Beide kunnen als complicatie op een Apple Watch. Beide kunnen kaarten scannen of handmatig toevoegen. Supercards ook met schermafbeeldingen uit een andere app. De laatste vraagt ook geen persoonsgegevens maar synct wel met iCloud voor backup. Dappre is een Nederlandse app, uitgegeven door de Qiy Foundation. Supercards lijkt van origine Duits.
De laatste is net iets uitgebreider voor klantenkaarten. Daar ga ik voor. Vind het eigenlijk wel fijn omdat Stocard wel erg veel gegevens verzamelt. Supercards heeft niets van mij, nog geen e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:01:
Ik heb vandaag ook alles overgezet van Stocard naar de Wallet app (via pass4walltet).

Hoe kan ik de volgorde van de passen aanpassen? Dit kan volgens mij niet? Je kunt ook niet zoeken op klantenkaart, klopt dat?
Heb je dit inmiddels al opgelost? Ik zit met dezelfde uitdaging. Ik zou ook graag de volgorde van mijn klantenkaarten willen aanpassen.

Nu staat de kaart die ik echt nooit gebruik als eerst getoond en diegene die ik het meest gebruik als laatste.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:22:
[...]

Heb je dit inmiddels al opgelost? Ik zit met dezelfde uitdaging. Ik zou ook graag de volgorde van mijn klantenkaarten willen aanpassen.

Nu staat de kaart die ik echt nooit gebruik als eerst getoond en diegene die ik het meest gebruik als laatste.
Helaas nog steeds niet opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 12:58
THE_BASE schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:24:
[...]

Graag gedaan! En inderdaad, een hele lelijke complicatie. :)
Je kan de applicatie via een shortcut (“Opdracht”) openen, dan kan je zelf kiezen wat voor icoontje de complicatie krijgt. Is misschien mooier en duidelijker.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-04 00:55
Ik ben via Reddit bij deze app gekomen:

https://apps.apple.com/nl...-card-wallet/id1610894014

Voor mij werkt deze als het beste Stocard alternatief.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
B R M schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:05:
Ik ben via Reddit bij deze app gekomen:

https://apps.apple.com/nl...-card-wallet/id1610894014

Voor mij werkt deze als het beste Stocard alternatief.
Best prijzige app als je meer dan 3 kaarten hebt.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Pendora schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:22:
[...]

Best prijzige app als je meer dan 3 kaarten hebt.
€7 voor levenslange toegang, dat valt toch wel mee?

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Mog schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:25:
[...]

€7 voor levenslange toegang, dat valt toch wel mee?
Dat valt mee inderdaad. Ik zag de Amerikaanse en die is $15. Dat vond ik dan wel prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-01 18:18
Allissey schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:18:
[...]

Integendeel: deze app is juist enorm gericht op bescherming van persoonsgegevens. Je hoeft zelfs geen account aan te maken. Ze weten niets van jou en alleen als je wil sparen voor je club kun je je bankaccount koppelen. Maar dat is dus niet verplicht.
Heb net Dappre en Supercards vergeleken ter vervanging van Stocard. Beide kunnen als complicatie op een Apple Watch. Beide kunnen kaarten scannen of handmatig toevoegen. Supercards ook met schermafbeeldingen uit een andere app. De laatste vraagt ook geen persoonsgegevens maar synct wel met iCloud voor backup. Dappre is een Nederlandse app, uitgegeven door de Qiy Foundation. Supercards lijkt van origine Duits.
De laatste is net iets uitgebreider voor klantenkaarten. Daar ga ik voor. Vind het eigenlijk wel fijn omdat Stocard wel erg veel gegevens verzamelt. Supercards heeft niets van mij, nog geen e-mail adres.
Ik heb Dappre ook gedownload. Het werkt prima, zelfs op mijn oude Apple Watch serie 3. Supercards heb ik ook geprobeerd maar ondersteunt geen oudere iWatches. Voor mij wordt het Dappre. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickmans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 11:42
Pass4Wallet gekozen en werkt prima. Moet zeggen dat ik het zelfs makkelijker vind dat ze nu in mijn wallet staan in plaats van nog een aparte app. Werkt prima, heb een stuk of 8 klantenkaarten toegevoegd zonder problemen en ze zijn direct zichtbaar op de Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterTonline
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb al een paar keer via Pass4wallet wat klantenkaarten aangemaakt en doorgezet naar Iphone Wallet. Ik zie ze echter niet terug op mijn Iwatch series 2. Én: na enige tijd zijn al mijn in Iphone Wallet opgenomen klantenkaarten ook weer verdwenen. Overigens heb ik ook geprobeerd om in te stellen dat mijn klantenkaart wordt geactiveerd als ik bijv binnenloop bij AH maar ook dat werkt niet. Heeft iemand een idee wat hier allemaal niet goed gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t0byman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-04 17:28
Heb net Bunq klantenkaarten, Dappre en Supercards vergeleken ter vervanging van Stocard. Alle drie kunnen als complicatie op een Apple Watch.

Bunq's complicatie toont eerst een vrij lang laadscherm en dan een slider met je rekeningen, bankpassen en dan pas je klantkaarten. Je moet dus even wachten en dan nog 2x sliden voordat je bij je klantkaarten kan, niet handig als je bij de kassa staat met mensen achter je!

Dappre's complicatie is geweldig met als voordeel dat je je klantkaarten alphabetisch en op 'recent gebruikt' kan sorteren. Heeft echter wel een bug dat als je de complicatie in de hoek van een ronde watchface zet, hij geen naam heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M38b6TYcam_78WRVu0AJyxF8VRY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/od4CRFHFiHwnOWnmgNRwuH1Z.png?f=user_large

SuperCards's complicatie is ook geweldig met als voordeel dat je een reeks screenshots kan maken van je klantkaarten uit de Stocard/Klarna app en die in een keer kan importeren.

Heb gekozen voor Dappre omdat die een mooi/sophisticated logo heeft t.o.v. het grote/logge logo van SuperCards. Tja mijn watchface moet er wel goed uit zien, je kijkt er elke dag zoveel naar!

[ Voor 4% gewijzigd door t0byman op 24-12-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SuperCards is een hele mooie vervanging van Stocard. Zeker qua privacy. Ik wil Klarna niet op mijn gsm. Die willen veel te veel informatie.

Het nadeel van SuperCards is dat er geen synchronisatie is tussen mijn vrouw haar telefoon(Android) en die van mij (Apple).

Iemand een ander tip?
Synchroon tussen 2 toestellen
Privacy
Of kan ik iets op mijn Synology zetten (docker) wat we ook offline kunnen benaderen?
(Gamma, ik kijk naar jou met je kooi van faraday)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knudvaneeden
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-02 17:58
De laatste stand van zaken lijkt te zijn dat de Stocard app gewoon weer
gebruikt kan worden op de Apple Watch, hier werkt het in ieder geval op
dit moment weer.

Probeer het volgende:

1. Installeer de laatste watch update op je Apple Watch eerst
(plaats de watch aan de lader en het moet meer dan 50% opgeladen
zijn, dan in de 'Watch' op de iPhone ga naar software update
in het menu)

2. De Stocard app is geinstalleerd op de Apple Watch
(ga naar de 'App store' app op de watch en zoek naar 'Stocard')

3. Installeer de Klarna app op de iPhone

4. Registreer jezelf bij Klarna (e-mail adres, dan code naar e-mail en
ook code als SMS naar je mobiele telefoonnummer)

5. Run de Stocard app op de iPhone, het zou je naar Klarna moeten
verwijzen

6. Sync daarna je Apple Watch en je iPhone (=houd ze alletwee dicht bij
elkaar, geen airplane mode aan op je iPhone en Apple Watch, dan doe
een restart van je Apple Watch (druk op de rechterknop langere tijd
en schuif de uitknop naar rechts), indien noodzakelijk restart ook
de iPhone.

7. Dan start de Stocard app op de Apple Watch (rechts klikken en die
app selecteren)

8. Resultaat: nu weer al de Stocard kaarten aanwezig in de Apple
Stocard app op de Apple Watch zoals voordien.

9. Getest met Apple iPhone 16 Pro Max + Apple Watch Ultra 2
met de laatste updates geinstalleerd.

10. Troubleshooting: als het allemaal nog niet werkt dan
herinstalleer de 'Stocard' app op de Apple Watch,
herinstalleer de 'Stocard' app op de Apple iPhone
herinstalleer de Klarna app op de Apple iPhone
en installeer de laatste updates op iPhone en watch
en doe dan al de stappen opnieuw.

Opmerking: Er bestaat geen Klarna app voor de Apple Watch op dit moment.

Opmerking: hier de pass2wallet app is voorgesteld om te gebruiken.
Geprobeerd, maar de bar code ziet er heel klein uit, ziet er
heel kaal uit, en het komt in de rij bij je andere kaarten
in de wallet. Wat dat betreft lijkt Stocard een veel mooiere
oplossing.

Met de 'Store Cards' app op de Apple Watch kan je maximaal 8
kaarten opslaan, daarna kan je meer kaartruimte kopen.
Verder niet geprobeerd.

Maar Stocard lijkt dus de makkelijkere en al lang bekende
en succesvol gebruikte oplossing.

[ Voor 32% gewijzigd door knudvaneeden op 21-02-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-04 15:18
Krijg nu pas voor het eerst die melding van de migratie naar Klara. Dat gaan we dus niet doen. Stocard werkt nog gewoon wel trouwens.

Zit op Android, maar ook daar was stocard nu juist handig ivm werking op smartwatches, zelfs die corona vaccinatie status kon je toentertijd op je smartwatch gebruiken, erg handig op het vliegveld. Is al jaren geleden dus.....

Goed, tegenwoordig kan de Google Wallet dit ook geloof ik, maar die synced erg slecht met smartwatches (je moet gewoon alle passen opnieuw invoeren,erg onhandig.....), de bunq app is mogelijk een optie of supercars, zijn er nog andere suggesties (voor Android), of is daar een ander draadje over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

knudvaneeden schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:29:
De laatste stand van zaken lijkt te zijn dat de Stocard app gewoon weer
gebruikt kan worden op de Apple Watch, hier werkt het in ieder geval op
dit moment weer.

Probeer het volgende:

1. Installeer de laatste watch update op je Apple Watch eerst
(plaats de watch aan de lader en het moet meer dan 50% opgeladen
zijn, dan in de 'Watch' op de iPhone ga naar software update
in het menu)

2. De Stocard app is geinstalleerd op de Apple Watch
(ga naar de 'App store' app op de watch en zoek naar 'Stocard')

3. Installeer de Klarna app op de iPhone

4. Registreer jezelf bij Klarna (e-mail adres, dan code naar e-mail en
ook code als SMS naar je mobiele telefoonnummer)

5. Run de Stocard app op de iPhone, het zou je naar Klarna moeten
verwijzen

6. Sync daarna je Apple Watch en je iPhone (=houd ze alletwee dicht bij
elkaar, geen airplane mode aan op je iPhone en Apple Watch, dan doe
een restart van je Apple Watch (druk op de rechterknop langere tijd
en schuif de uitknop naar rechts), indien noodzakelijk restart ook
de iPhone.

7. Dan start de Stocard app op de Apple Watch (rechts klikken en die
app selecteren)

8. Resultaat: nu weer al de Stocard kaarten aanwezig in de Apple
Stocard app op de Apple Watch zoals voordien.

9. Getest met Apple iPhone 16 Pro Max + Apple Watch Ultra 2
met de laatste updates geinstalleerd.

10. Troubleshooting: als het allemaal nog niet werkt dan
herinstalleer de 'Stocard' app op de Apple Watch,
herinstalleer de 'Stocard' app op de Apple iPhone
herinstalleer de Klarna app op de Apple iPhone
en installeer de laatste updates op iPhone en watch
en doe dan al de stappen opnieuw.

Opmerking: Er bestaat geen Klarna app voor de Apple Watch op dit moment.

Opmerking: hier de pass2wallet app is voorgesteld om te gebruiken.
Geprobeerd, maar de bar code ziet er heel klein uit, ziet er
heel kaal uit, en het komt in de rij bij je andere kaarten
in de wallet. Wat dat betreft lijkt Stocard een veel mooiere
oplossing.

Met de 'Store Cards' app op de Apple Watch kan je maximaal 8
kaarten opslaan, daarna kan je meer kaartruimte kopen.
Verder niet geprobeerd.

Maar Stocard lijkt dus de makkelijkere en al lang bekende
en succesvol gebruikte oplossing.
toon volledige bericht
Dank voor de uitleg. Apple Watch herstart en Stocars werkt weer. Kreeg eerder in de ochtend de melding dat ik moest overschakelen naar Klarna. Daar had ik al een accu's overzetten was makkelijk. Mooi dat het weer werkt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mede dankzij dit topic deze gevonden: https://apps.apple.com/nl...-card-wallet/id1610894014

Deze werkt voor mij perfect met mijn vriendin samen allebei op iPhone dus eigenlijk de functionaliteit die stocard ook had qua syncen.

En die eenmalig 12,99 betaal ik graag voor een Europese ontwikkelaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 23:10
Geheel off-topic, maar welke watch face is dit?
t0byman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:48:
Heb net Bunq klantenkaarten, Dappre en Supercards vergeleken ter vervanging van Stocard. Alle drie kunnen als complicatie op een Apple Watch.

Bunq's complicatie toont eerst een vrij lang laadscherm en dan een slider met je rekeningen, bankpassen en dan pas je klantkaarten. Je moet dus even wachten en dan nog 2x sliden voordat je bij je klantkaarten kan, niet handig als je bij de kassa staat met mensen achter je!

Dappre's complicatie is geweldig met als voordeel dat je je klantkaarten alphabetisch en op 'recent gebruikt' kan sorteren. Heeft echter wel een bug dat als je de complicatie in de hoek van een ronde watchface zet, hij geen naam heeft.
[Afbeelding]

SuperCards's complicatie is ook geweldig met als voordeel dat je een reeks screenshots kan maken van je klantkaarten uit de Stocard/Klarna app en die in een keer kan importeren.

Heb gekozen voor Dappre omdat die een mooi/sophisticated logo heeft t.o.v. het grote/logge logo van SuperCards. Tja mijn watchface moet er wel goed uit zien, je kijkt er elke dag zoveel naar!

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
Valkyre schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:16:
Mede dankzij dit topic deze gevonden: https://apps.apple.com/nl...-card-wallet/id1610894014

Deze werkt voor mij perfect met mijn vriendin samen allebei op iPhone dus eigenlijk de functionaliteit die stocard ook had qua syncen.

En die eenmalig 12,99 betaal ik graag voor een Europese ontwikkelaar.
Thanks. Deze ga ik ook proberen denk ik. Mede vanwege het delen van kaarten met mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49
Hier supercards in gebruik. 100x sneller als het cloud gebeuren van klarna/stocard.
Pagina: 1