Thermostaat schiet door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoke
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-11-2024
Goededag,

Ik heb een AEG Ketel en de niet zo slimme thermostaat schiet de instel temp. Soms naar 27 graden... Dit gebeurt vaak als ik noet huis ben dus kan dit ook.niet snel terug zetten.
Met als gevolg thuis komen in een sauna...

Het vreemde is dat dit zo niet ingesteld staat in mijn temp. Rooster.

Ik voeg ook een foto van de thermostaat mee (instel temp had ik al terug gezet maar temp is langzaam aan het terug lopen...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJklZV6tZGoIRvPnkkrgp73xf2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhr7HlB2fNaltPaxmzrapPEh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het ding resetten en opnieuw instellen?
We kunnen er niet zo veel mee... Dit kan van alles zijn.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Is het een draadloze thermosstaat? Misschien dat die van de buren ook jouw ketel omhoog zet?

Maar zoals hierboven, resetten en kijken of het weg is. Als je hulp wilt zul je toch meer moeten uitwijden wat je al hebt geprobeerd en wat je huidige situatie is.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Dit is de ATAG One, internet staat vol met deze klacht, oplossing zie ik zo 1-2-3 niet. ATAG verwijst naar de installateur.

Ik zou kijken welke protocollen je ketel ondersteunt en dat ding vervangen.

Edit: als het goed is heb je dan ook een blauw lampje die knippert. Accu van de thermostaat zou vervangen moeten worden. Advies is alsnog een andere thermostaat.

[ Voor 28% gewijzigd door _JGC_ op 31-10-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:58
Ik heb zelf ook een ATAG ketel en de ATAG one, maar herken de klacht niet. Wel weet ik dat je enorm veel aan kan passen in de thermostaat (dit kan ook via de app/website)
Denk aan de stooklijn, mate van isolatie en aanvoer en retour temperaturen. Misschien staat daar iets vreemds ingesteld.

Je geeft het ook wel aan, maar op dit moment staat hij op handmatige stand, dat weet je?

Ik zie geen Wifi icoon dus misschien is deze niet gekoppeld aan je wifi? Kan een bewuste keuze zijn natuurlijjk, maar dan kan je wel makkelijker zelf zoeken via de app en website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoke
Hij was verbonden met wifi maar dat vakt ook steeds weg ... In de instellingen is niks vreemds te zien. Hij vat soms ook uit ben ik achter gekomen. Hij stond op handmatig omdat het schema dus niet fatsoenlijk werkt ... Ik heb t nu ook een keer zien gebeuren dat hij temp ineens omhoog knalt. Voormij nooit geen atag meer. En nieuwe thermostaat is besteld. ( Hij is overigens niet draadloos voor de mensen die dat vroegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoke
Reset heeft niks uitgehaald het is hierna wederom voor gekomen dus ik ga opzoek naar een slimme thermostaat die compatible is met mn ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:58
Heb je ook geen foutmeldingen van je ketel? Die kan je ook inzien via de app of website mits de thermostaat dan natuurlijk verbinding zou hebben. Zou natuurlijk zuur zijn als het iets in je ketel is en een nieuwe thermostaat niets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Welke ketel heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:08
Zijn dat touch-knoppen, en kan je daarmee direct de temperatuur omhoog drukken? Misschien zijn die te gevoelig, en gaan ze soms uit het niets zichzelf activeren. Je hebt wel het beschermvelletje er af gehaald?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006

lord_fh

PS5

wij hebben dit rot ding ook gehad, waardeloze thermostaat.
Bij mij ging hij ook steeds vd wifi af bijvoorbeeld en dan ging alles van slag, dan ging hij water opwarmen voor de kraan ineens, kachel ging aan etc.

iedereen adviseerde een andere thermostaat te nemen, heb nu een honeywell T6 geloof ik, en nu is het stabiel. MAAR ik kan die alleen aansluiten als aan/uit op de ketel en niet op het protocol, wat wel zou moeten kunnen, hij gaat dan namelijk constant van de ECO stand af ook al zet ik hem erop. probleem ligt bij ATAG, die gewoon het protocol niet goed heeft staan in de ketel.

Installateurs zeggen: ver weg blijven van ATAG, waardeloos.

Amen, nooit meer hier.

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 15-11-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strijk03
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 08:34
Zelfde probleem met zelfse thermostaat en atag ketel. Als de wifi langere tijd uitvalt, gaat de thermostaat naar 27 graden. Batterij uit de thermostaat halen is tot nu toe de enige oplossing. Waardeloos ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 20:41
Yup. Welkom in 2024. Het is de wifi verbinding die wegvalt. Remeha doet hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:53
Mijn vader heeft dezelfde thermostaat met een Atag ketel. Boel draait al 10+ jaar prima, maar wellicht met het verschil dat die thermostaat nooit verbonden is met de wifi. Die werkt gewoon ouderwets over de bedrading. Van wat ik hier van anderen hoor is wegvallende wifi vaak het probleem. Indien de thermostaat ook gewoon op de bekabling aangesloten is, misschien het ding eens resetten en niet meer met de wifi verbinden?

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:27
Joost1981_2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:09:
Yup. Welkom in 2024. Het is de wifi verbinding die wegvalt. Remeha doet hetzelfde
Eens en goed om te lezen dat ik niet de enige ben. De Remeha Etwist is ook een drama, na 1,5 week is deze zijn verbinding alweer kwijt.
Pagina: 1