Ik heb een jaren 30 woning (1 verdieping omhoog met de trap) en ik zie wat kabels in de CV ketelkamer boven, waar nu ook de KPN modem op zit, maar kan niet echt zien waar het nou vandaan komt. Afijn, schouw ingepland via Open Dutch Fiber, dus kerel komt langs. Maakt enkel foto van de meterkast beneden in de gang en zegt; "u wordt gebeld voor een afspraak". Dus ik zeg: "m'n modem staat boven, moet u niet even daar kijken ook voor aansluiting?" Hij: "Nee, glasvezel is zo sterk, u kunt hier de modem dan op aansluiten en alsnog super snel internet. via Wifi". Hartstikke mooi als dat zo is, maar wat nou als ik bv. mijn pc wil aansluiten met een vaste kabel (ivm gamen) Moet ik dan niet alsnog weten waar de internetkabel naar boven gaat? Of zijn er tegenwoordig wifi kastjes met daarin mogelijkheid om een internetkabel op aan te sluiten? Sorry, ben echt een leek wat dat betreft. Of is glasvezel zo snel (sowieso lijkt het wel 10x zo snel volgens de specs) dat ik echt geen kabels meer nodig heb?
Ik was beetje flabbergasted dat ik hiervoor thuis ben gebleven, want ik dacht dat ie wel in de kruipruimte of iets zou kijken of sowieso kijken hoe nu alles eruit ziet. Ik vind niet erg als de modem straks beneden in de meterkast zit, maar heb nu bv. mijn TV via een kabel via de modem aangesloten, maar ook vooral omdat het internet nu hier echt vrij traag is.. Of kom ik ook wel uit met een wifi versterker? En neem aan dat ik de oude kabels dan weg kan donderen?
Ik was beetje flabbergasted dat ik hiervoor thuis ben gebleven, want ik dacht dat ie wel in de kruipruimte of iets zou kijken of sowieso kijken hoe nu alles eruit ziet. Ik vind niet erg als de modem straks beneden in de meterkast zit, maar heb nu bv. mijn TV via een kabel via de modem aangesloten, maar ook vooral omdat het internet nu hier echt vrij traag is.. Of kom ik ook wel uit met een wifi versterker? En neem aan dat ik de oude kabels dan weg kan donderen?