Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarjanB01
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-01 21:13
Hoi allemaal,

Na ruim 5 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Samsung Galaxy A50 ben ik toe aan een nieuwe telefoon.
Wat ik vooral doe op mijn telefoon zijn de standaard dingen zoals social media, e-mail, internetbankieren etc.
Omdat ik steeds minder mijn fotocamera gebruik vind ik het ontzettend belangrijk dat mijn nieuwe smartphone goede en scherpe foto's en filmpjes kan maken

Onderstaande smartphones staan op mijn lijstje:

Samsung Galaxy S24FE € 552,-
Google Pixel 8 Pro € 648,-
Google Pixel 9 € 576,-

Wie kan mij adviseren, want ik zie door de bomen het bos niet meer..

Andere tips zijn ook welkom!

Beste antwoord (via MarjanB01 op 07-11-2024 11:06)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:43
Ik snap jou bomen en bos wel, want je hebt 3 prima telefoons geselecteerd die alledrie kunnen wat jij wil.
Ik heb ze in de Pricewatch naast elkaar gezet, zie daar geen Pixel 9 voor 576 Euro als in jou lijstje overigens. Moet dat niet de gewone Pixel 8 zijn?
https://tweakers.net/pric.../2115508;1976528;2020802/

Wat een groot verschil is tussen de Samsung en Google telefoons, is de schil. Google is kale Android, Samsung heeft het nodige ermee gedaan. Bijvoorbeeld, wil je alle apps sluiten op een Samsung klik je op de open apps knop en klikt op alles sluiten. Bij de Google telefoon klik je op de open apps knop, swiped alle open apps naar rechts en dan kom je bij de sluit alle apps knop (dit kun je niet aanpassen). Nog een verschil, de terug knop zit bij Samsung standaard rechts onder, bij Google standaard links onder (dit kun je volgens mij wel aanpassen). Dus ik zou zeker in de winkel de telefoons vasthouden en even mee spelen. Mocht Google dan afvallen kun je ook de Samsung S24+ erbij overwegen.

Dan het volgende punt, de foto's. Vergeleken met je A50 zijn alle telefoons een vooruitgang, maar je pakt ook je foto camera erbij. Wat dan komt is de vraag over bijvoorbeeld zoom opties. Wat voor foto camera heb je nu, welke resolutie, en gebruik je zoom en hoeveel zoom (S24FE 3x, P8Pro 5x)? En ben je meer het type die loopt te pielen voor het perfecte plaatje, of om gewoon klik en klaar de foto te willen hebben?

Als laatste kom je met filmpjes om de hoek kijken. Op hogere resoluties eten die ruimte (idem met foto's in hogere kwaliteit). Dus ik zou ook adviseren na te denken over genoeg opslag op de telefoon en eventueel cloud opslag om die data te offloaden van je telefoon.

Maakt al bovenstaande niets uit, kijk ik gewoon naar platte specs, dan is de Pixel 8 Pro de meest logische keuze. Meer zoom, 5x, en ook nog eens optische zoom, daar verliest de S24FE het op. Pixel 9 heeft geen eens zoom, dus die zou ik zo wie zo laten schieten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
Ik snap jou bomen en bos wel, want je hebt 3 prima telefoons geselecteerd die alledrie kunnen wat jij wil.
Ik heb ze in de Pricewatch naast elkaar gezet, zie daar geen Pixel 9 voor 576 Euro als in jou lijstje overigens. Moet dat niet de gewone Pixel 8 zijn?
https://tweakers.net/pric.../2115508;1976528;2020802/

Wat een groot verschil is tussen de Samsung en Google telefoons, is de schil. Google is kale Android, Samsung heeft het nodige ermee gedaan. Bijvoorbeeld, wil je alle apps sluiten op een Samsung klik je op de open apps knop en klikt op alles sluiten. Bij de Google telefoon klik je op de open apps knop, swiped alle open apps naar rechts en dan kom je bij de sluit alle apps knop (dit kun je niet aanpassen). Nog een verschil, de terug knop zit bij Samsung standaard rechts onder, bij Google standaard links onder (dit kun je volgens mij wel aanpassen). Dus ik zou zeker in de winkel de telefoons vasthouden en even mee spelen. Mocht Google dan afvallen kun je ook de Samsung S24+ erbij overwegen.

Dan het volgende punt, de foto's. Vergeleken met je A50 zijn alle telefoons een vooruitgang, maar je pakt ook je foto camera erbij. Wat dan komt is de vraag over bijvoorbeeld zoom opties. Wat voor foto camera heb je nu, welke resolutie, en gebruik je zoom en hoeveel zoom (S24FE 3x, P8Pro 5x)? En ben je meer het type die loopt te pielen voor het perfecte plaatje, of om gewoon klik en klaar de foto te willen hebben?

Als laatste kom je met filmpjes om de hoek kijken. Op hogere resoluties eten die ruimte (idem met foto's in hogere kwaliteit). Dus ik zou ook adviseren na te denken over genoeg opslag op de telefoon en eventueel cloud opslag om die data te offloaden van je telefoon.

Maakt al bovenstaande niets uit, kijk ik gewoon naar platte specs, dan is de Pixel 8 Pro de meest logische keuze. Meer zoom, 5x, en ook nog eens optische zoom, daar verliest de S24FE het op. Pixel 9 heeft geen eens zoom, dus die zou ik zo wie zo laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarjanB01
Hallo,

Bedankt voor je reactie! Geeft voor mij wat meer duidelijkheid.

Allereerst, ik ben geen professionele fotograaf of veel met foto's bezig. Ik heb een systeemcamera de Nikon 1 met een nikkor VR 10-30mm lens. Maar ik maak vaak foto's van mijn kinderen in de dagelijkse dingen. Ik wil heel graag dat die foto's en filmpjes scherp zijn. Zodat het voor later ook leuk is om naar te kijken.

Ik ga eens kijken naar de Google Pixel 8 pro en de Samsung S24+.
Ik weet nu in ieder geval dat de Google Pixel 9 van mijn lijstje geschrapt kan worden.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Voor het filmen, de Pixel 8 Pro kan maximaal in full HD en wordt in de review van Tweakers niet heel positief weggezet, zie onderaan de pagina:
review: Google Pixel 8 en Pixel 8 Pro - Superslim en toch achterhaald
Voor de S24FE zie je hier de resultaten, en daar wint de S24+ op een paar punten:
review: Samsung S24 FE - De keuze voor wie niet kan kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:31:
Voor het filmen, de Pixel 8 Pro kan maximaal in full HD en wordt in de review van Tweakers niet heel positief weggezet, zie onderaan de pagina:
review: Google Pixel 8 en Pixel 8 Pro - Superslim en toch achterhaald
De Pixel 8 Pro ondersteunt 4K filmen met 60FPS op alle camera's. De Full HD beperking is enkel tijdens het filmen met een "kunstmatig vervaagde achtergrond". ;)

Een uitgebreidere review van de film kwaliteiten vind je in de GSMArena review: https://www.gsmarena.com/...l_8_pro-review-2629p6.php
De GSMArena S24 FE film review is beknopter, maar wel positiever: https://www.gsmarena.com/..._s24_fe-review-2755p5.php

[ Voor 7% gewijzigd door RepareerDroid op 01-11-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:22
Ik denk dat je met alle goede foto's maakt.
De ene zal in situatie a net wat beter zijn de ander in situatie b.
Zelf een maand geleden een P8-256 gehaald.
Ik wilde weer wat anders van samsung naar OnePlus gegaan en nu een Pixel.
Voor de vrouw komt er binnenkort een S24FE.
Ik wilde wat compacter en de vrouw weet niet beter als Samsung.
Het zal allemaal wat met persoonlijke voorkeur te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yvonnuh01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-12-2024
Hier vandaag de Pixel 9 pro gekocht.
Had ongeveer dezelfde twijfels maar vandaag bij de media markt goede aanbieding. Maar 330 hoeven bij betalen, toen was de keuze snel gemaakt.

Ik was vooral benieuwd naar de AI bij Google Pixel maar ik begreep wel dat we nog wat kinderziektes zijn, ik hoop dat deze met de volgende update zijn verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarjanB01
Tervueren schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:03:
Ik denk dat je met alle goede foto's maakt.
De ene zal in situatie a net wat beter zijn de ander in situatie b.
Zelf een maand geleden een P8-256 gehaald.
Ik wilde weer wat anders van samsung naar OnePlus gegaan en nu een Pixel.
Voor de vrouw komt er binnenkort een S24FE.
Ik wilde wat compacter en de vrouw weet niet beter als Samsung.
Het zal allemaal wat met persoonlijke voorkeur te maken hebben.
Ik ben eigenlijk ook Samsung gewend en neig daardoor ook meer naar de S24FE, maar omdat ik gelezen had dat de Pixel 8 bekend staat om de goede foto's die het toestel maakt begon ik te twijfelen.
Ik wil er minimaal weer 5 jaar mee vooruit kunnen, dus doe liever mijn huiswerk vooraf goed dan dat ik achteraf spijt ga krijgen.
Aangezien jij een P8 gehaald hebt en je vrouw binnenkort een S24FE krijgt, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en de daadwerkelijke verschillen tussen beide toestellen.
Ik heb ook gekeken naar de Samsung S24+, maar deze vind ik echt te prijzig op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-06 09:51

WCA

Iedereen heeft andere voorkeuren natuurlijk. Ik zal altijd een Pixel boven een Samsung verkiezen persoonlijk. Ik houd van de no-nonsense aanpak met software die niet in de weg zit. Nu is mijn laatste Samsung ervaring toegegeven al een tijd geleden. Zaten een paar leuke functies op die Samsungs, maar het voelde altijd alsof ik aan het vechten was met de software om het te laten doen wat ik wilde.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:36
Ik zou voor een S24 FE gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarjanB01
Hoi Mootjee,

Bedankt voor je berichtje, ik neig zelf ook naar de S24FE, heb jij ervaringen met dit toestel?
Pagina: 1