Qua streaming ben ik nooit verder gekomen dan een JBL Go koppelen aan m'n telefoon, maar ik wil nu wel wat mooiers. Ik begrijp dat WiFi connectiviteit dan de voorkeur heeft. Nu gebruik ik meestal een Android telefoon, dus ik neem aan dat Chromecast functionaliteit dan ook handig is? Verder ga ik nadrukkelijk niet voor surround, dus een stereo systeem heeft mijn voorkeur. Ik sta open voor een subwoofer, maar alleen als het nodig is.
Ik heb weinig ervaring met goed geluid, maar als referentie heb ik wel een Argon Forte A5 Mk2 kunnen horen en daar zou ik al meer dan tevreden mee zijn.
Ik heb wat rondgevraagd bij bekenden dus heb wel een selectie, maar daar zitten nog wat gaten in (nog los van de vraag of ik een CD speler wil, want als ik dat wel hou ik 1 keuze over). Onderstaande geeft gelijk een idee over mijn budget.
Ruimte: 'rijtjeshuis woonkamer' van ongeveer 5x6m, geen multiroom nodig
Bron: spotify, internetradio of YouTube via Android telefoon of iPad, TV (voor muziek, niet perse voor film) en heel misschien nog CD of DAB+/FM (maar dat is echt nog de vraag)
Muzieksoort: zeer breed, van hiphop, EDM, koor tot zelfs een stukje klassiek aan toe. Ik ga niet direct 'aan' op een stevige bas, maar wil 'm wel horen.
Onderstaande staat op mijn uitzoek-lijstje en daarbij kan ik nog wel wat meedenken gebruiken.
Actieve speaker:
KEF LSX II LT (€999)
ARGON Audo Forte A5 WiFi (€799)
Losse versterkers/streamer:
Wiim AMP Pro (goede reviews gelezen, maar hier niet echt te krijgen geloof ik? Is het desondanks een optie?)
ARGON Audio SA2 (€449)
Met CD speler:
Denon RCD N12DAB+ (€549)
Passieve speakers:
Elac Debut B5.2 (€340/paar)
B&W 607 S3 (€530/paar)
Dali Oberon 1 of 3 (rond de €400/paar)
Advies hoe ik hier uit ga kiezen (of zelfs aanvullingen) zijn zeer welkom!
Jan
Ik heb weinig ervaring met goed geluid, maar als referentie heb ik wel een Argon Forte A5 Mk2 kunnen horen en daar zou ik al meer dan tevreden mee zijn.
Ik heb wat rondgevraagd bij bekenden dus heb wel een selectie, maar daar zitten nog wat gaten in (nog los van de vraag of ik een CD speler wil, want als ik dat wel hou ik 1 keuze over). Onderstaande geeft gelijk een idee over mijn budget.
Ruimte: 'rijtjeshuis woonkamer' van ongeveer 5x6m, geen multiroom nodig
Bron: spotify, internetradio of YouTube via Android telefoon of iPad, TV (voor muziek, niet perse voor film) en heel misschien nog CD of DAB+/FM (maar dat is echt nog de vraag)
Muzieksoort: zeer breed, van hiphop, EDM, koor tot zelfs een stukje klassiek aan toe. Ik ga niet direct 'aan' op een stevige bas, maar wil 'm wel horen.
Onderstaande staat op mijn uitzoek-lijstje en daarbij kan ik nog wel wat meedenken gebruiken.
Actieve speaker:
KEF LSX II LT (€999)
ARGON Audo Forte A5 WiFi (€799)
Losse versterkers/streamer:
Wiim AMP Pro (goede reviews gelezen, maar hier niet echt te krijgen geloof ik? Is het desondanks een optie?)
ARGON Audio SA2 (€449)
Met CD speler:
Denon RCD N12DAB+ (€549)
Passieve speakers:
Elac Debut B5.2 (€340/paar)
B&W 607 S3 (€530/paar)
Dali Oberon 1 of 3 (rond de €400/paar)
Advies hoe ik hier uit ga kiezen (of zelfs aanvullingen) zijn zeer welkom!
Jan