gesprekken met aannemer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k44tje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21-11-2024
hii,
ik laat door een aannemer een badkamer plaatsen in een slaapkamer.
nu waren wij tevreden over hem tot hij het werk niet allemaal netjes afleverde.

-een bovenste tegel tegen de muur is een hoekje afgebroken, hij geeft aan dat dit niet meer te zien is nadat hij
er een kitrand langs heeft gelegd (het hoekje is ong. 1 cm).

-de vloer loopt naar mijn zeggen niet goed af naar de drain en er blijft een klein beetje water voor liggen, hij geeft hierbij aan dat er altijd wel een beetje water achterblijft en je altijd nog met een trekker moet natrekken.

-de drain ligt ook best wat lager dan de tegels waardoor er een hele dikke kitrand langs is gelegd wat ik echt heel lelijk vind en ook niet netjes is afgewerkt, hij geeft aan dat er wel z'n dikke kitrand langs moet om het waterdicht te maken.

-op de tegels aan de getegelde nis in de muur zijn stukjes "afgechipt" en zijn de tegelstrips rondom niet in verstek gezaagd maar gewoon recht en sluiten niet op elkaar aan, deze wordt vervangen door een inbouwnis.

-de tegels op de wand die aansluiten op de tegelstrips liggen ook niet allemaal gelijk aan de tegelstrips wat mij steeds meer een doorn in het oog begint te worden. dit hebben wij nog niet aangegeven bij hem.

-rondom 1 van de (inbouw) knoppen zit een flinke beschadiging, wij weten alleen niet of dit al zo was uit de doos of later zo gekomen.

nu ben ik bang dat hij deze "problemen" niet op gaat lossen en misschien wel het laatste werk erbij neerlegt.

hoe kunnen wij hier het beste mee omgaan, iemand ervaring hiermee

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Fotos zeggen altijd meer dan woorden.

Mocht je het niet met zijn uitleg eens zijn èn je komt er samen niet uit (probeer eerst nog eens met hem te praten over je punten), stel hem in gebreke en geef hem de tijd om het te fixen.

Heb je alles al betaald? Zijn er afspraken over betalen? De laatste 10% achterhouden zou een optie kunnen zijn.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er afgesproken in de offerte of & hoe iets afgewerkt zou worden? Want je zal vast een punt hebben "ik vind die rand niet mooi" of "de vloer loopt niet af" maar volgens mij is er geen huis waar 100% van het water netjes de drain inloopt. Kan overigens natuurkundig ook niet tot zeer slecht maar dat terzijde.

Je hebt (waarschijnlijk) wel een punt dat gechipte tegels niet kunnen / mogen; of die dan verstek afgewerkt moeten worden, dat is misschien voor de een logisch, voor de ander niet expliciet vastgelegd. Ik snap jouw frustratie (had ik ook bij mijn badkamer) maar na een zeer goed gesprek en uitleg, heb ik me bij bepaalde dingen (zoals de uniforme breedte van voegen) neergelegd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 11:51
Plaats eerst eens foto's. Wat voor de een gigantisch storend is, is voor de ander weer geen probleem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k44tje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyHpPoF01ISU-pJDQpUuEUe-22g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5m5e5IoyFtyZVhksMSxjgnu7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObrIGL4c7gFFkAW_YMww4mWyHdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSQNLKEuh30aRT000EUz3PNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSmTxfhF24FHN_xFZUYsCXwVltc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4v6HfKhlRWLZpub0iFyLBeq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
Sanitairwinkel.nl
Afbeeldingslocatie: https://static.rorix.nl/image/content/Douche-Douchegoot-Sfeerbeeld-03-0.jpg

Ziet er niet heel anders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zo, die had zeker een goeie deal. Er is een cup-d aan siliconen in die douche 8)7

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
Van wat ik mij kan herinneren van de easy drain is dat je een halve cm rondom vrij moet houden zodat je deze met kit fatsoenlijk kan afdichten.
De drain ligt denk ik iets te laag. De insert zou nagenoeg gelijk moeten liggen met de rest van de tegels. hooguit een mm of twee lager. Zie ook punt 3: https://www.easydrain.nl/...leren-van-een-douchegoot/ Punt 8 geeft aan ongeveer 5mm rand tussen tegel en drain, dat lijkt wel goed te zijn, maar dus te laag geplaatst.

Het ziet eruit als de goot in mijn douche die ik als leek zelf geplaatst had, en waar ik geen rekening had gehouden met de dikte van de tegellijm :D

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 30-10-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Tsja, echt heel netjes vind ik het niet. Maar serieus in gebreke stellen wordt hier ook lastig. Ik zie in geen van de foto's compleet braswerk voorbij komen. Vooral "een beetje slordig".

Ik denk dat vandaag de dag dit soort tegelwerk bij heel veel bedrijven de standaard is. De echte pietjes precies bestaan nog wel, maar daar zijn er minder van als deze.

[ Voor 31% gewijzigd door AtomicShockwave op 30-10-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kitwerk op de kopse kant is gewoon slecht te noemen. Uitloop van de kit over de voeg, niet glad afgewerkt en geen goede hechting tegen de tegel (kan lekkage veroorzaken!). Ik zou de beste aannemer toch vragen naar een oplossing voor dit slechte kitwerk. Mogelijk moet je eerst even wachten zodat de kit wat harder wordt en beter weggehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k44tje
Ik zit zelf in de techniek en kan heel veel zelf in huis. Voor de badkamer wilde ik juist een professional hebben zodat het ook gewoon gelijk goed en knap word.
Ik geef toe dat ik precies ben (werk zelf normaal op de microns) maar je betaald ruim 10.000 euro aan iemand om het goed te doen en dan krijg je dit soort werk afgeleverd.
In die prijs zit zijn werk een waterontharder en een nieuwe leiding van beneden naar boven.
De materialen zelf waren ook nog eens ruim 10.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 13:41
Ja, het is veel geld, maar 20k voor een beetje badkamer is tegenwoordig peanuts. Het zegt ook weinig over wat je van het niveau van afwerking mag verwachten, dat komt meer van het basisniveau wat de monteur haalt. Die van ons kostte het dubbele en daar is bijv. dat kader rondom de nis ook niet perfect. Terwijl perfect ook mijn benchmark is, want ik doe ook veel zelf en dan streef ik daar ook naar. Vond ik dat bij oplevering vervelend? Ja. Ergerde ik me daar nog aan na een paar weken? Nee.

Over enkele van je punten:
- Ja, tenzij je echt enorm afschot hebt zal er altijd wat blijven liggen. De tegel is immers niet spiegelglad
- Kitrand rondom de EasyDrain hebben wij ook, en ik weet niet anders dan dat het zo gaat bij die dingen. Wellicht dat een kleur kit meer gelijkend aan de tegels het effect verkleind
- Strips rondom nis zijn bij ons ook niet verstek. Ik heb me toen laten vertellen dat dit bewust is (mijn parketlegger doet dit ook met binnenhoeken van plinten). Omdat alles eromheen haakse lijnen zijn, zou het nog meer opvallen als hier ineens een 45 graden lijn was, die dan echt heul lastig perfect te krijgen is
- De kit over de voeg is inderdaad wat makkelijk gedaan. Daar zou ik ook vragen om dat netjes met voeg af te werken

Over het gesprek:
Probeer de punten die je na dit topic nog "over houdt" rustig te bespreken met de aannemer: wat had je hiervan verwacht vs wat er is opgeleverd. Ga niet direct eisen dat dingen opnieuw gedaan worden (kan trouwens zijn dat het alleen maar minder mooi wordt), maar geef ze de kans om er zelf een oordeel over te vormen. Probeer vanuit hun begrip te krijgen, en probeer ook begrip te krijgen voor hen (wat is economisch / praktisch haalbaar). Vanaf dat punt kan je gaan bepalen wat jullie er samen aan willen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ_Latitude op 01-11-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k44tje
Ik kijk er ondertussen ook al bijna 3 maanden naar.
Het is 1 persoon die sinds juli op en af bezig is. Hij zou zelf tegelen, alleen kwam er uiteindelijk iemand anders tegelen (zonder dat wij het wisten) die net vak school af kwam zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:25
De drain ligt te diep, maar de voeg rond de drain hoort behoorlijk groot te zijn. Het RVS moet kunnen uitzetten en krimpen zonder lekkages te veroorzaken. Hiervoor heb je een 5mm brede kitnaad nodig. Ik zie behoorlijk veel problemen met de hechting, is er wel een 2K kit gebruikt? Ik vind het zelf niet echt lekker om mee te werken, maar het is wel de beste keuze voor deze toepassing.
Pagina: 1