Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:01
Hoi tweakers!

Via de Vraag&Aanbod heb ik een mooie NZXT H9 Flow computerkast overgenomen, nu kom ik er alleen achter dat ik geen USB-C ingang heb op mijn moederbord voor de front panel?

Simpel gezegd,de front panel komt met deze kabel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJpaRGPsJlruw7WTXXNJnyXjSuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9ijj09ZKmZatJvP0vs9DYKX.jpg?f=fotoalbum_large

En die aansluiting heb ik dus niet op mijn moederbord, ik ben overigens pas van plan om mijn moederbord zelf te vervangen met een andere wanneer ik naar AMD AM5 over kan stappen financieel gezien.

Ik heb nu een ASUS TUF GAMING X570-PLUS.

Heeft iemand enig idee of ik het beste dan een adaptertje kan halen, en welke soort moet ik dan hebben? Ik neem i.i.g aan dat ik de oplaad functionaliteit dan verlies omdat ik dan de normale usb zou gebruiken op het moederbord..

Thanks voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een pci-e naar usb type-e zodat de data in ieder geval wel goed werkt. maar inderdaad geen snelladen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Hmm oke, ik vraag mij dan ook weer af of die tweede dan überhaupt verbonden kan worden met mijn computer, ik zie nergens een tweede usb slot daarvoor, gezien de eerste ook al op een slot zit bij de cpu in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Er zijn in principe eenvoudige PCI-E kaartjes te koop met 1 of meerdere USB typ-e aansluitingen daarop.
Ik heb er hier ook een van, werkt gewoon goed, maar geen laden, inderdaad.

-AANVULLEND-
hebben die twee USB poorten in je kast ieder een eigen kabel? Als niet, dan kan het zijn dat er een hub chip achter zit welke beide poorten kan aansturen via 1 kabel naar je moederbord. Ik ben niet bekend met die kast, dus vandaar dat ik het vraag.
Ik heb zelf een front panel gehad waar allerlei devices in zaten die met 1 USB3 kabel afkonden omdat er een geintegreerde hub in de frontpanel zat.

[ Voor 53% gewijzigd door ElCondor op 30-10-2024 14:48 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
ElCondor schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:44:
Er zijn in principe eenvoudige PCI-E kaartjes te koop met 1 of meerdere USB typ-e aansluitingen daarop.
Ik heb er hier ook een van, werkt gewoon goed, maar geen laden, inderdaad.

-AANVULLEND-
hebben die twee USB poorten in je kast ieder een eigen kabel? Als niet, dan kan het zijn dat er een hub chip achter zit welke beide poorten kan aansturen via 1 kabel naar je moederbord. Ik ben niet bekend met die kast, dus vandaar dat ik het vraag.
Ik heb zelf een front panel gehad waar allerlei devices in zaten die met 1 USB3 kabel afkonden omdat er een geintegreerde hub in de frontpanel zat.
Wacht, PCI-E zijn die zelfde sloten als de videokaart toch? dat zou dan namelijk wel kunnen

edit: Ik heb het niet over de achterkant, het moederbord heeft zelf een usb C ingang aan de achterpaneel zitten (maar mijn kabels zijn altijd te kort voor de USB-C naar USB-C verbindingen, en het liefst heb ik ook dus de front panel werkend). Het gaat toch echt om de Front panel zoals het plaatje dat ik in mijn originele post heb gezet.

Zo ver ik weet had mijn vorige PC kast uit 2017 wel een hub aan de voorkant, maar zover ik het heb ondervonden zijn de Koptelefoon-kabel, labeled als "HD-Audio" op een audio poort van mijn moederbord, de 2x USB3.1 connectoren die op 1 "Front-Panel" poort op mijn moederbord moesten en de USB-C dan met die Type-E aparte kabel.. maar daar heeft mijn moederbord dus geen slot voor :(

De 2 normale poorten zitten dus wel op zo'n eenmalige stekker op het moederbord, maar de audio en C dus niet helaas...

Ik ben al helemaal niet bekend met de meeste onderdelen in een PC haha.. had m misschien toch nieuw moeten halen ipv 2de hands, dan had ik wel alle onderdelen (maar nogsteeds geen hub / kabel connectoren hiervoor)

[ Voor 10% gewijzigd door Jensw19 op 30-10-2024 14:57 ]