Ja, een dag voor ons 10 jarig huwelijk is onze scheiding officieel rond. Ik heb een uitkoop bedrag ontvangen (rond de 75000) en zij blijft in het huis wonen.
Korte situatie schets
Ik -> "Man" (in transitie naar vrouw, maar voor 99% nog man) 38
Zij -> Ex vrouw, bleek al meer dan een jaar een ander te hebben
Zij blijft in de woning zitten. Ik moet op zoek naar iets anders. Tijdlijn:
Januari werd mij gemeld dat ze al een jaar een ander had. Dat ik niet in transitie kan want ik ben een autist en moet me gewoon niet aanstellen. Hij doet alles beter, ik ben niks waard etc etc.
Ik ga gelijk op zoek naar andere woningen. Zowel huur als koop, echter wordt ik of overboden (zie voorbeelden later) of ik kom gewoon niet in aanmerking want >200 reacties en je bent alleenstaand, geen urgentie. Zoek het uit.
Voorbeelden van woningen:
Woning staat voor 209k te koop. Ik bied 238 en hij wordt verkocht voor 280
Woning staat voor 225k te koop. Ik bied 260 en hij wordt verkocht voor 310
Huurwoning. Ik reageer, neem contact op met verhuurder (dit deed ik pas na enkele maanden de normale manier) en krijg te horen dat ik als alleenstaande geen kans maak.
Maar wat nu.
Urgentie kom ik niet voor in aanmerking (begrijpelijk)
Situatie thuis ontspoort steeds verder. Opmerkingen als "Je kan niet eens een normale man zijn" en "Denk je echt dat iemand jou nog serieus neemt" zijn de norm.
Ik kan niet bij ouders wonen. Moeder ernstig ziek en afgekeurd + vader met problemen. Hierdoor zouden zij gekort worden op de uitkering(en) en deze worden stopgezet (nagevraagd bij UWV)
Wat kan ik nog doen. Ik woon op dit moment in Zoetermeer. Werk in Capelle a/d Ijssel. In zowel Zoetermeer als Capelle is niks te vinden waar ik kans op maak.
Iemand in eenzelfde lastige situatie gezeten die tips heeft?
Ik begin de hoop echt te verliezen na bijna 10 maanden dag in dag uit zoeken. Elke paar dagen reageren, bezichtigingen en dan te horen krijgen "Nee sorry"
Budget: 255k (met gebruik van 60k van uitkoopbedrag)
Uitkoopbedrag: 75000
Urgentie: Niet te krijgen
Korte situatie schets
Ik -> "Man" (in transitie naar vrouw, maar voor 99% nog man) 38
Zij -> Ex vrouw, bleek al meer dan een jaar een ander te hebben
Zij blijft in de woning zitten. Ik moet op zoek naar iets anders. Tijdlijn:
Januari werd mij gemeld dat ze al een jaar een ander had. Dat ik niet in transitie kan want ik ben een autist en moet me gewoon niet aanstellen. Hij doet alles beter, ik ben niks waard etc etc.
Ik ga gelijk op zoek naar andere woningen. Zowel huur als koop, echter wordt ik of overboden (zie voorbeelden later) of ik kom gewoon niet in aanmerking want >200 reacties en je bent alleenstaand, geen urgentie. Zoek het uit.
Voorbeelden van woningen:
Woning staat voor 209k te koop. Ik bied 238 en hij wordt verkocht voor 280
Woning staat voor 225k te koop. Ik bied 260 en hij wordt verkocht voor 310
Huurwoning. Ik reageer, neem contact op met verhuurder (dit deed ik pas na enkele maanden de normale manier) en krijg te horen dat ik als alleenstaande geen kans maak.
Maar wat nu.
Urgentie kom ik niet voor in aanmerking (begrijpelijk)
Situatie thuis ontspoort steeds verder. Opmerkingen als "Je kan niet eens een normale man zijn" en "Denk je echt dat iemand jou nog serieus neemt" zijn de norm.
Ik kan niet bij ouders wonen. Moeder ernstig ziek en afgekeurd + vader met problemen. Hierdoor zouden zij gekort worden op de uitkering(en) en deze worden stopgezet (nagevraagd bij UWV)
Wat kan ik nog doen. Ik woon op dit moment in Zoetermeer. Werk in Capelle a/d Ijssel. In zowel Zoetermeer als Capelle is niks te vinden waar ik kans op maak.
Iemand in eenzelfde lastige situatie gezeten die tips heeft?
Ik begin de hoop echt te verliezen na bijna 10 maanden dag in dag uit zoeken. Elke paar dagen reageren, bezichtigingen en dan te horen krijgen "Nee sorry"
Budget: 255k (met gebruik van 60k van uitkoopbedrag)
Uitkoopbedrag: 75000
Urgentie: Niet te krijgen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."