Toon posts:

Ibm hd 1 maand jong nu al kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers ;(

ik heb deze pas een maand en nu al kapot heb het aankoopbon kwijtgeraakt, hoe moet ik het aanpakken om toch aanspraak te maken op garantie :?

hd=40 gb 7200 udma100

mijn dank is groot :'(

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon naar je winkel gaan waar je hem gekocht hebt.
Als het een goede winkel is, kunnen ze vast nog wel een kopie van de bon terugvinden in hun kassasysteem.
Als je de datum hebt wanneer je hem gekocht hebt, kunnen ze dat vast wel vinden

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Stealthje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

Stealthje

Me like Tux :)

Probeer eens een conversatie(mail,telefoon) met IBM aan te gaan. Dit is gewoon een productiefout en die MOETEN ze vervangen.

Suc6

Tux rulez man !

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op donderdag 13 september 2001 11:10 schreef ZeRoC00L het volgende:
Als het een goede winkel is, kunnen ze vast nog wel een kopie van de bon terugvinden in hun kassasysteem.
ligt eraan of het een factuur op naam is natuurlijk

tevens zal de winkel moeilijk doen verw8 ik maar ik weet niet precies hoe lang de garantie op de schijf is dus dan zal de importeur waarschijnlijk de schade op zich nemen.
tenminste dat hoop ik voor je
igg vanaf dag 1 actief bellen en navragen des te sneller heb je um trug

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon ibm bellen mijn engels is very bad ;( ik ga straks op ibm.com ff naar het tel. nr. van hun vestiging hier in nl zoeken . :'(:'(

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Er zit een serienummer op zo'n ding. Waarschijnlijk valt daar ook wel uit op te maken dat deze HD nieuw is en zal in ieder geval IBM een nieuwe schijf (moeten) leveren.

Ik neem aan dat ze hun naam hoog willen houden. In je correspondentie zou ik dat dan ook noemen...

Het zet je wel aan het denken, het is niet de eerste keer dat een IBM schijf er snel de brui aan geeft. Ik zat ook te denken aan een nieuwe maar zal nu toch liever voor een Maxtor gaan denk ik..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
nee dit is laatste keer dat ik een ibm hd ga kopen dat is zeker :r :r maxtor word het of seagat :)

Verwijderd

Heb je misschien met PIN betaald?
Dan heb je in iedergeval iets meer in je handen als je bij die winkel langs gaat.
Maar de winkel MOET een kopie hebben liggen voor hun administratie!
En als jij ook nog de datum exact weet kan ik mij niet voorstellen dat ze daar heel moeilijk over gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
er staat op hd de volgende gegevens.

made in hungary
s/n TXFM5476
P/N 07N6654

kan iemand mij vertellen of ik recht heb op garantie :?

ik heb de pcboer bij mij hier om de hoek gevraagt of hij wil ruilen tegen een goede hd nee zeitie die oplichter :( :( :(

Verwijderd

Gewoon naar de IBM site gaan en ergens onder services kan je een RMA code aanvragen als je je serie en part nummer weet. Zij kunnen nagaan of daar nog garantie opzit (waarschijnlijk 3 jaar). Tevens is er een telefoonnummer in A'dam van de IBM service afdeling: 020-5132440

Verwijderd

Topicstarter
ik zal hun bellen ik dank jullie hartelijk :Y)

Verwijderd

De meeste winkels hebben een garantie stickers op hun producten. Als die er op zit dan herkennen ze hem wel en doen ze waarschijnlijk niet moeilijk. Gewoon proberen. Anders stuur je hem naar IBM.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 13 september 2001 11:10 schreef ZeRoC00L het volgende:
Ik heb in een goeie winkel gewerkt, maar dat gaat echt lastig hoor.
Sommige winkels scannen de barcode van de schijf in, daar moet het wel makkelijker gaan volgens mij.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 11:31 schreef hajj_mimoun het volgende:
er staat op hd de volgende gegevens.

made in hungary
s/n TXFM5476
P/N 07N6654

kan iemand mij vertellen of ik recht heb op garantie :?

ik heb de pcboer bij mij hier om de hoek gevraagt of hij wil ruilen tegen een goede hd nee zeitie die oplichter :( :( :(
Waarom krijg ik het idee dat je niet alles verteld :?
Het mag toch duidelijk zijn hoop ik.
1) je hebt 'm gekocht! en dan is die winkelier VERPLICHT om 'm om te ruilen!
2) je hebt 'm gekocht, maar niet bij DIE pcboer bij jou op de hoek. In dat geval is ie ook niet verplicht om 'm om te ruilen.
3) Hij is van de vrachtwagen gedonderd, en jij hebt 'm gekocht van iemand en nu is ie kaduuk.
En in dit laatste geval zal geen enkele winkelier je willen helpen (ook zonder dat ze hoeven te weten of ie van de vrachtwagen komt), maar alleen al vanwege het feit dat ie niet bij HUN "gekocht" is (dus zie punt 2) en dan kan je alleen nog maar hopen dat ie bij IBM niet als gestolen geregistreerd staat, en dat zij 'm dan wel willen ruilen / repareren.
Maar garantie is garantie! (muv punt 3, dan heb je GEEN garantie)

• Redje
  • Laatst online: 08-03 23:07
Op donderdag 13 september 2001 15:00 schreef oudakker het volgende:

[..]

Waarom krijg ik het idee dat je niet alles verteld :?
Het mag toch duidelijk zijn hoop ik.
1) je hebt 'm gekocht! en dan is die winkelier VERPLICHT om 'm om te ruilen!
2) je hebt 'm gekocht, maar niet bij DIE pcboer bij jou op de hoek. In dat geval is ie ook niet verplicht om 'm om te ruilen.
3) Hij is van de vrachtwagen gedonderd, en jij hebt 'm gekocht van iemand en nu is ie kaduuk.
En in dit laatste geval zal geen enkele winkelier je willen helpen (ook zonder dat ze hoeven te weten of ie van de vrachtwagen komt), maar alleen al vanwege het feit dat ie niet bij HUN "gekocht" is (dus zie punt 2) en dan kan je alleen nog maar hopen dat ie bij IBM niet als gestolen geregistreerd staat, en dat zij 'm dan wel willen ruilen / repareren.
Maar garantie is garantie! (muv punt 3, dan heb je GEEN garantie)
My thoughts exactly :)
tis imo een beetje een vaag verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

die hd is niet gestolen , heb hem bij een pcboer hier in tilburg gekocht ben de bon kwijtgeraakt bij de meeste winkels word er niet gerolen zonder bon snappie :(

Verwijderd

Ik zit hier met 2 IBM DTLA 7200rpm 30GB-schijven, die beiden ca. 10 maanden oud zijn en beiden behoorlijk aan gort. Van 1 van de twee schijven geeft hij zelfs een bad sector aan van 350MB!!. Sinds kort na aankoop heb ik al problemen met die krengen. Naar ik uit de search en dit topic begrijp ben ik niet de enige.
Nou vraag ik me alleen af of iemand al een keer met IBM NL gebeld heeft en of ze die schijven ook makkelijk omruilen, want ik :r werkelijk van die schijven. Van mij mogen ze ze houden.

P.S.: Een van de twee is gister weer compleet gecrashed, dus ik moet ff wat stoom afblazen.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35

Zym0tiC

^_^

Die 40 gig 7200rpm is toch geen IBM Desktstar he want die heb ik me net gekocht.:(ik heb in ieder geval alle data op mijn seagate barracuda II staan :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Voor alle kneusjes hier die niet snappen dat IBM zo'n beetje de beste garantie en support ter wereld heeft:

kijk hier. (werkt trouwens niet met alle browsers dus ff opletten; als je een form niet kunt posten, moet je ff een andere browser proberen).

Edit: direkte URL aangepast.

Verwijderd

Oftewel:

Serial number: TXFM5476
Part number: 07N6654
Our records indicate that your warranty is still valid and that you are eligible for a replacement.

You must return your FAILED drive to IBM,
once it has been receipt validated a replacement drive will be shipped to you. If you do not agree with this, please, press the 'Back' button.

Verwijderd

Topicstarter
kneuzen onder ons ? :(

ik zei toch ik kan geen engels :) ,ik weet het wel ik moet het gaan leren maar noem me geen kneus vriend :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Ik koop in 2 jaar zeker geen IBM HD's :)

Tot ze bewezen hebben dat ze voor lange tijd HD series kunnen maken zonder bijzonder hoge uitval rates.

voor ik het vergeet:
gecondoleerd

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 07:59
je kan via het serienummer de hd laten vervangen... daarvoor heb je geen bon nodig

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

Daar vul je de zooi in, opsturen en klaar!

Edit:
Country and hard disk drive information entry > Warranty valid

Serial number: TXFM5476 Part number: 07N6654

Our records indicate that your warranty is still valid and that you are eligible for a replacement.

You must return your FAILED drive to IBM, once it has been receipt validated a replacement drive will be shipped to you. If you do not agree with this, please, press the 'Back' button.
Dusse.. rma ff afmaken en klaar.
Pagina: 1