Miele stofzuiger en Miele stofzuigzakken. Echt beter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 17:34
Bij Miele verloopt je garantie, wanneer je de iet officiele Miele stofzuigzakken zou gebruiken.
Miele heeft wel tig lagen, en veel replica's hebben dat niet. Daardoor meer stof in motor etc.

Is dit 'echt' waar, of zijn de betere replica's (dus niet een papieren blokker zak) gewoon net zo goed? En hebben jullie ervaring hiermee?

edit, kan de topictitel niet meer wijzigen.Maar is voor een PVC vloer een parketborstel beter, of kan je gewoon prima de universele gebruiken? (want heb ook deurmatten, anders steeds kop wisselen)

[ Voor 23% gewijzigd door meermarco op 29-10-2024 21:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Imho maakt het echt bijzonder weinig uit. Misschien als je stofzuigerzakken van chinesium gebruikt die snel kunnen scheuren o.i.d.
Van een normale stofzuigerzak gaat je stofzuigerzak echt niet kapot. Ik gebruik al 14 jaar offbrand zakken voor mijn rowenta en die zuigt nog steeds harder dan het huidige kabinet ;)

Ik hoor vaker van dat soort verhalen, zo ook bij de Nespresso koffiecups vs huismerk. Daar zou je machine ook kapot van gaan. Ik geloof dat niet.

De Consumentenbond heeft daar wel een leuk artikel over stofzuigerzakken en waar je op moet letten.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 29-10-2024 21:54 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 17:46
Ik ken een persoon dat werkt in een stofzuigerzakje fabriek. Ze leveren dezelfde producten zowel voor Miele als voor goedkopere derde partijen. De Miele zakjes worden wel extra gecontroleerd op kwaliteit. Maar de productie en grondstoffen zijn exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Omdat ik lees dat Miele 10 lagen heeft ofzo en al de replica's 5.
En og tips aangaande de parketborstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:19
Ik zou de orginele Miele stofzuiger zakken gebruiken en deze allicht in groot verpakking inslaan dat is iets goedkoper.

Ze gaan echt heel lang mee en behouden de zuigkracht ook als ze (bijna) vol zijn. Daarnaast filteren ze het stof ook heel goed, tot meer dan 99%. Alles gaat er ook in zodat er geen stof in de motor terecht komt. Ik gebruik zo'n 2/3 zakken per jaar! Dan is orgineel natuurlijk helemaal gerechtvaardigd.

Dit is natuurlijk anders met een groot gezin bijvoorbeeld met veel troep op de vloer. Ze zijn wel gewoon heel duur natuurlijk.

Je zou natuurlijk orgineel en imitatie kunnen kopen en deze vergelijken.

Ik gebruik de universele borstel voor een PVC vloer maar erg handig is dit niet, deze blijft "kleven" aan de vloer op n hoge stand. (dan moet je dat schuifje openzetten) Maar het kan wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Roderiktweaker op 29-10-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Laatst online: 22-04 11:11
Qua stofzuigerzakken zijn er 2 keuzes, papier of stof.

Deze grondstoffen worden gemaakt in een paar fabrieken voor papier zijn dat iets meer dan voor stoffen zakken. De stof daarvoor wordt ook gebruikt voor filtermateriaal (filidon).

Zoals hierboven aangegeven maakt Miele zijn stofzuigerzakken niet zelf. De meeste zakken worden maar in een paar fabrieken gemaakt en deze maken voor veel fabrikanten de zak. Dat er extra kwaliteitscontrole is geloof ik direct maar of dat eht meerwaarde heeft laat ik in het midden.

Belangrijker is het uitblaasfilter simpelweg omdat een stofzuigerzak veel "lekt" ook lans de aansluitingen waar de slang in de machine komt, de naden langs het huis waar de zak in zit. Hierdoor komt stof in deze ruimte. Dat is ook de reden waarom er een filter voor de motor zit en ja, dez emoet regelmatig vervangen worden.

Neem je uitblaasfilter ook regelmatig mee of was deze uit (vooral HEPA filters), daarmee voorkom je een hoop recirculatie van opgezogen stof.

Je garantie vervalt niet als je geen Miele zakken hebt gebruikt. Miele moet aantonen dat jij de verkeerde zak hebt gebruikt dus zorg ervoor dat je ergens een originele zak tijdens de garantie periode hebt liggen. Gaat de machine stuk dan doe je die erin en stuurt de machine op.

Origineel of imitiatie, we hebben het over stofzuigerzakken. Gewoon niet de allergoedkoopste nemen en dan zit je in 99 van de 100 gevallen goed. Belangrijker is je motor en uitblaasfilter

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Via dr voucher die erbij zat 16 zakken besteld voor 20 euro. Daarna zie ik wel weer. Zit een hele fijne voet bij (+comfort handgreep) en die gaat goed over het PVC. Ik hou het hier even bij. Zuigt goed ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04 17:12

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik gebruikte vóór mijn robotzuiger dus ook altijd originele Miele stofzuigerzakken. Ik kocht ook altijd zo'n XXL pakket in de aanbieding en daar zaten dan ook van die uitblaasfiltertjes in (geen HEPA). Die kartonnen zakken moet je echt ver van wegblijven. Merkloze stofzakken heb ik eigenlijk nooit echt geprobeerd, maar ik was wel echt heel tevreden met de Miele zakken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 00:33
Hier ook een origineel fan.
Ik controleer in vakantiehuisje ook altijd zak en filters. Vaak oude troep. Tijdens mijn verblijf wil ik een stankvrije en goed werkende stofzuiger. (Idem wasdroger filters, vaatwasser filters, waterkokers waar de stalagmieten in staan, ugh)

Anyway, ik gebruik een pvc voet (inderdaad dus altijd ff wisselen). Ik vind de standaardvoet niet geschikt voor pvc.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Gebruik al sinds mensenheugenis die van de Action voor mijn Miele. Nergens last van, het ding zuigt krachtig, en de zak blijft gewoon heel. Wat voor magie kan zo'n zak verder ook nog toevoegen? Nog nooit gehad dat m'n stofzuigerzak überhaupt ongevraagd scheurde, maar dat terzijde.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Barleone schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:27:
Hier ook een origineel fan.
Ik controleer in vakantiehuisje ook altijd zak en filters. Vaak oude troep. Tijdens mijn verblijf wil ik een stankvrije en goed werkende stofzuiger. (Idem wasdroger filters, vaatwasser filters, waterkokers waar de stalagmieten in staan, ugh)

Anyway, ik gebruik een pvc voet (inderdaad dus altijd ff wisselen). Ik vind de standaardvoet niet geschikt voor pvc.
Ik moet zeggen dat de nieuwe voet echt goed werkt. En kan de matten en PVC doen. Maar wie weet in de toekomst als de haartjes van de combivoet versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:52:
Gebruik al sinds mensenheugenis die van de Action voor mijn Miele.
Bij de S-bag zakken zit er bij het origineel een dunne platte rubberen ring bij de zuigopening
die er bij de Action niet opzitten. Dus dat zou iets beter moeten afsluiten.
Verder zijn de huidige stofzuiger zakken gewoon heel klein.
In een henry gaat veel meer stof, zuigt ook harder met meer lawaai dat wel en de steel is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
bouwfraude schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:01:
[...]

Bij de S-bag zakken zit er bij het origineel een dunne platte rubberen ring bij de zuigopening
die er bij de Action niet opzitten. Dus dat zou iets beter moeten afsluiten.
Verder zijn de huidige stofzuiger zakken gewoon heel klein.
In een henry gaat veel meer stof, zuigt ook harder met meer lawaai dat wel en de steel is een drama.
Daarom niet gekozen voor Henry. Kon hem testen bij de Mediamarkt. Ik vond die steel echt onprettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra_R
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-03 18:26
Ik gebruik naar grote tevredenheid de originele miele zakken.
Pas als ze écht tjokvol zitten verliest de stofzuiger zuigkracht.
Toen wij onze eco versie verruilden voor een 2e handse 2200w variant zaten in de 2e handse imitatiezakken. Wat mij direct opviel was dat de binnenkant aardig smerig was, terwijl hij met de originele zakken als nieuw blijft.
Voor mij reden om bij de originele te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Miele heeft momenteel stofzuigerzakken en filters packs in de aanbieding met 50% korting.

Bijvoorbeeld HyClean XL-pack Allegy met 8 stofzuigerzakken, 2 motorfilters en 1 HEPA Airclean filter.
https://www.miele.nl/c/stofzuigerzakken-en-filters-5880.htm

Vreemd is dat de volle prijs wordt gebruikt voor de tweede pack. Als je er maar 1 met korting kan bestellen, kun je 2x bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door mrmrmr op 14-03-2025 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:37
Ik vind echt een enorm verschil zitten in de namaak en orginele zakken. De originele zakken zorgen er voor dat de stofzuiger veel langer meegaat. Heb het meegemaakt dat door niet originele zakken de stofzuiger na enkele jaren al kapot gaat. Terwijl met originele zakken een stofzuiger gemakkelijk meer dan 8 jaar meegaat.
Pagina: 1