We willen binnenkort een dakkapel laten plaatsen, hierdoor moeten de huidige panelen van het dak af wat een mooie gelegenheid geeft om gelijk nieuwe panelen neer te leggen.
Aan de achterkant zou ik graag 4 panelen boven de toekomstige dakkapel willen plaatsen en 2/3 panelen op de dakkapel (beetje afhankelijk van de afmetingen van de dakkapel). Verder zou ik graag aan de voorkant 2 panelen op de tuit (richting het zuiden) en 1 (west) op het dak zelf willen plaatsen.
/f/image/SzFFKsylIiYz7OOvim6EZe9R.png?f=fotoalbum_large)
Gewenst:
/f/image/ijS5fK7h4kNgxKSqR0DEujqt.png?f=fotoalbum_large)
Installateur 1, offerte 1)
/f/image/P4vKwkZallaGJMFhksnXYDcv.png?f=fotoalbum_large)
Installateur 1, offerte 2)
/f/image/7yg0fQei6nGduUZw0pJ5k1ZJ.png?f=fotoalbum_large)
Installateur 2, offerte 3)
/f/image/5ZiCxUhygvij8SoHZsEJ5exK.png?f=fotoalbum_large)
De derde offerte is bij een andere partij, zijn wel een stukje duurder vermoed dat dat onder andere komt omdat er een micro omvormer per paneel aanwezig is en er een steiger neergezet moet worden (vermoed ivm de tuit).
Er zit een aardig prijsverschil in, ik heb morgen nog een gesprek met een installateur waarbij kennissen goede ervaringen hebben, ben benieuwd wat daar nog uit gaat komen. Ben wel benieuwd naar jullie meningen / input!
Aan de achterkant zou ik graag 4 panelen boven de toekomstige dakkapel willen plaatsen en 2/3 panelen op de dakkapel (beetje afhankelijk van de afmetingen van de dakkapel). Verder zou ik graag aan de voorkant 2 panelen op de tuit (richting het zuiden) en 1 (west) op het dak zelf willen plaatsen.
Foto's
Huidig:/f/image/SzFFKsylIiYz7OOvim6EZe9R.png?f=fotoalbum_large)
Gewenst:
/f/image/ijS5fK7h4kNgxKSqR0DEujqt.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
De zon komt aan de achterkant op (oosten) en gaat gedurende dag over het huis heen. In de winter hebben we wat meer schaduw van de schoorsteen van de buren, de schaduw gaat dan over enkele panelen heen.Jaarverbruik
1700kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
Onze huidige omvormer is aangesloten op 1 fase, een van de bedrijven waarvan we een offerte hebben gekregen gaf aan dat 3 fase handiger is. Het argument was dat hij niet zeker wist wat de energiebedrijven gaan doen met salderen en dat er dan situaties optreden waarbij je op 1 fase teruglevert en op een andere fase gebruikt.Doel
Groter deel van de dag gebruik kunnen maken van zonne energie, en natuurlijk besparen op de energierekening. In de toekomst wil ik ook nog graag een accu plaatsen.Wie gaat het project uitvoeren
Laten doenBijhouden van data
Ik zou het prettig vinden als ik niet afhankelijk ben van de "cloud" om de gegevens uit te lezen. De GoodWe omvormer die ik nu heb kan ik lokaal uitlezen (HomeAssistant) en is niet afhankelijk van het internet. Als het niet anders kan is het ook niet erg maar heeft niet de voorkeur.Reeds verkregen offertes
Bij de eerste installateur hebben we twee offertes gekregen met verschillende panelen:Installateur 1, offerte 1)
/f/image/P4vKwkZallaGJMFhksnXYDcv.png?f=fotoalbum_large)
Installateur 1, offerte 2)
/f/image/7yg0fQei6nGduUZw0pJ5k1ZJ.png?f=fotoalbum_large)
Installateur 2, offerte 3)
/f/image/5ZiCxUhygvij8SoHZsEJ5exK.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Zuid-Holland ZuidDe derde offerte is bij een andere partij, zijn wel een stukje duurder vermoed dat dat onder andere komt omdat er een micro omvormer per paneel aanwezig is en er een steiger neergezet moet worden (vermoed ivm de tuit).
Er zit een aardig prijsverschil in, ik heb morgen nog een gesprek met een installateur waarbij kennissen goede ervaringen hebben, ben benieuwd wat daar nog uit gaat komen. Ben wel benieuwd naar jullie meningen / input!
Just do it.