Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:27
Wie kan mij op het juiste pad zetten met het volgende, ben er al een paar dagen mee bezig, maar kan de link niet leggen.

Heb een homeserver opgezet met CasaOs, en daar de Nzbget docker geplaatst.
De de server heeft de OS op een SSd kaartje, en de content staat op een Harddisk.
Met de standaard instelling van Nzb wordt de download netjes opgehaald, maar staat dan op de SSD.
Ik ben ermee bezig om dit in een map op de harddisk te verplaatsen ,maar dit lukt tot op heden niet.

het downloaden op de SSD is geen probleem als het daarna verplaats gaat worden naar de Harddisk map movies.

Wat ik ook doe, krijg steeds fouten.
het path van de map is
/srv/dev-disk-by-uuid-f2137740-d40d-4562-b1b0-aaa3df078d94/Data/Emby/Movies.
als dit invul bij Nzb category movies krijg ik een failure.

als dit aanpast naar, /mnt/Data/Emby/Movies krijg ik ook een failure.

Wat zie ik over het hoofd, de map staat ook gedeeld, het lijkt me volgens mij een permission issue

Ron

.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zou je iets meer informatie kunnen geven?
Waar vul je de padverwijzingen in voor NZBGet?
Je kunt dit, vermoedelijk, doen in de NZBGet configuratie zelf maar ook in de Docker configuratie zelf?
Je moet er rekening mee houden dat NZBGet in en container draait en dat fysieke of gedeelde mappen in die container niet bestaan TENZIJ je ze expliciet doormapt naar je container. Dat doe je dan ook in je Docker configuratie en, ik vermoed, niet in de configuratie van NZBGet zelf.

Verder geef je aan dat je een fallure krijgt, maar ik kan me niet voorstellen dat hier niet meer informatie bij wordt gegeven waarom er een faillure komt. Ik vermoed dat het doelpad niet gevonden kan worden en dit kan meerdere oorzaken hebben.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Je moet het pad van de harddisk eerst beschikbaar maken in docker.
Ik gok even:
code:
1
2
    volumes:
      - /mnt/Data/Emby/Movies:/movies

En dan in nzbget kun je /movies als pad invullen.

NZBGet is overigens ook "normaal" beschikbaar voor veel architecturen. Je hoeft dit niet in een docker vm te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Dank jullie beide, was inderdaad deze issues.
Had Nzb op synology draaien zonder docker, en nu wel in docker, moest inderdaad het pad in Docker aangeven waar de content verplaatst moest worden met het absolute path van de harddisk en het betreffende pad.

Het werk nu ......

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Goedeavond,

Helaas toch nog een issue, ik kom erachter dat ik de content niet kan verwijderen als ik het gedownload hebt.
vandaag hiermee bezig geweest om erachter te komen wat de fout is, maar kan het niet vinden, ook via ChatGPT geen oplossing gevonden.

De server heb ik geheel gereset en erna openmedia vault op geplaatst.
* een user ron aangemaakt en daarvoor rechten toegewezen.
* 3 folders aangemaakt , data, compose en backup, en deze geplaatst op de SSD, naast de besturings programma.
* een folder gemaakt op de HDD genaamd Nas, en de gedeeld op SMB.
* Nas is bereikbaar via de pc op 192.168.2.201.

In compose van OMV een nzbget yaml aangemaakt, de Puid en PGid via de users in OMV achterhaald.
Docker file werkt, de nzb bestanden worden opgehaald en gaan ook naar de juiste map.

Echter kan ik deze hierna niet meer verwijderen.

*via WinSCP zie ik dat de map NZB geen root is maar een unix owner 911.
* de folder Nas is wel root.

via Chatgpt de folder NZB omgezet naar Root, maar geen mogelijkheid om de content te verwijderen.
* Chatgpt gaf aan dat de user ook sudo, admin moest hebben, dit toegevoegd, maar geen ook mogelijkheid om de content te verwijderen.
* heb toen de user alle rechten gegeven, maar ook geen mogelijkheid om de content te verwijderen.

Wat heb ik hierin fout gedaan,
* ik heb geen folder NZB aangemaakt in de Nas folder, ik heb dat laten doen door het openmedia vault docker bestand.
Kan dat de fout zijn, of ligt het ergens aan?

Hier het bestand die ik aangemaakt hebt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
services:
  nzbget:
    image: lscr.io/linuxserver/nzbget:latest
    container_name: nzbget
    environment:
     # - PUID= XXX
     # - PGID= XXX
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - NZBGET_USER=nzbget #optional
      - NZBGET_PASS=tegbzn6789 #optional
    volumes:
      - /data/nzbget/data:/config
      - /srv/dev-disk-by-uuid-c90882d1-0d82-43e2-a879-c3a0b9019dbe/Nas/Nzbget:/downloads

ports:
      - 6789:6789
    restart: unless-stopped

Alvast mijn dank

Ron

Edit, gevonden de user had geen rechten hiervoor, aangepast en werkt