Problemen ARCserve 2000 met tape drive

Pagina: 1
Acties:

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik probeer op onze server het programma ARCserve 2000 (Workgroup Edition) te gebruiken. Ik kan echter mijn tape drive (Compaq DDS-3 12/24 TurboDAT SDT-9000 met lichtmetalen velgen :) ) niet benaderen. ARCserve zegt dat de drive offline is. Er is wel een device configuration wizard, maar die wil ook niet starten omdat de "Tape Library Option" niet is geinstalleerd. Deze kan ik echter ook niet installeren, omdat die optie alleen op de Advanced Edition van ARCserver 2000 werkt. Bovendien is dat onderdeel een extra optie, waarvoor we geen licentie hebben. ARCserve 2000 moet in de standaardversie al wel tapedrives ondersteunen, toch...

Weet iemand van jullie hoe ik mijn tape drive on-line krijg? Ik kan die drive wel gewoon met Windows NT Backup die tapedrive benaderen en gebruiken, dus de installatie en drivers zijn goed. Alleen vanuit ARCserve 2000 werkt het niet.

What's the speed of Dark?

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou, het probleem is al weer opgelost. Op Dejanews vond ik de tip om de driver van die tape drive te deinstalleren. Kennelijk kan ARCserver 2000 zelf low-level die tape drive aansturen... Toch raar. Een driver deinstalleren zodat het apparaat werkt...

What's the speed of Dark?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klopt, is voor BackupExec ook, dan mag er geen NT driver geinstalleerd zijn.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten