Is dit nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Hoi allemaal,

Mijn zoontje heeft zijn Yoga Slim 7 Pro op school laten vallen en hierbij is het scharnier aan de rechterkant van het scherm geschreurd/gebroken edaarnoor ook een beetje weggezakt.
De laptop gaat verder nog wel aan, maar bij het sluiten van het scherm (na uitzetten), wordt de laptop weer aangezet omdat (denk ik) de bekabeing ook een beetje bekneld zit en bij sluiten triggered dit blijkbaar de aan/uit functie.

Verder doen een aantal toesten het niet meer zo goed (waaronder de 5). Dit was al een keer "gerepareerd" door Lenovo (gekalibreerd?) en deed het weer een tijdje, maar nu is het weer deels terug (maar geen garantie meer, ook niet op reparatie). Kan ik dit ook makkelijk zelf oplossen?

Zie fotos voor de situatie van het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgkkNPYLLMHK5PXmof9qsB6eCiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChS9hySTwgBLEYOEuohjVbWR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtNOLXhu-Sc4VCpCeVZk0Tpikng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GppoWl2rdjjEEoQjkYT3T4T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_gSHcGkCKd3tJggTI5nycUi3-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oD6r9JCV4wCgsn6zG4UQRTMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je het onderdeel, de scharnieren, bij ome Ali of eBay kunt vinden is het wellicht te repareren, mits je het oude onderdeel er nog goed uit krijgt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
dcc88 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:28:
De laptop gaat verder nog wel aan, maar bij het sluiten van het scherm (na uitzetten), wordt de laptop weer aangezet omdat (denk ik) de bekabeling ook een beetje bekneld zit en bij sluiten triggered dit blijkbaar de aan/uit functie.
Misschien dat de lid/deksel sensor nu ongewild wordt geactiveerd?
Bij de meeste Lenovo's kan je in de bios instellen of de laptop aan gaat bij openen van het deksel, misschien helpt dat als je deze functie uitzet?

En repareren, hoeveel ervaring heb je daarmee?
Je zult eerst de laptop moeten openmaken om de schade/reparatie mogelijkheden te kunnen beoordelen.
Maar nu is de algehele kwaliteit/constructie van die Lenovo Yoga's al erg slecht, dus het repareren zal sowieso niet eenvoudig zijn.
De scharnierbevestigingen zijn ook geplakt blijkbaar.
Google: Lenovo Yoga Hinges Repair

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 30-10-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
The_Doman schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Bij de meeste Lenovo's kan je in de bios instellen of de laptop aan gaat bij openen van het deksel, misschien helpt dat als je deze functie uitzet?

Je zult eerst de laptop moeten openmaken om de schade/reparatie mogelijkheden te kunnen beoordelen.
Maar nu is de algehele kwaliteit/constructie van die Lenovo Yoga's al erg slecht, dus het repareren zal sowieso niet eenvoudig zijn.
Bedankt, ik ga de bios eens checken hiervoor.

Echte reparaties heb ik gelijk nog niet hoeven doen dus dat kan wel een uitdaging zijn.
Wel standaard dingen zoals geheugen/harde schijf/batterij van een laptop vervangen maar dat is niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 19:13

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Schade lijkt beperkt tot scharnier + plastic cover, als je deze los kan bestellen online is dit wel te doen.
Over toetsenbord, omdat het al eerder voor gedaan heeft kan je deze ook meteen vervangen nu je de laptop open gaat maken, maar je moet eerst de kosten overwegen: Is het allemaal wel waard?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Noob_Saibot schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:21:
Schade lijkt beperkt tot scharnier + plastic cover, als je deze los kan bestellen online is dit wel te doen.
Over toetsenbord, omdat het al eerder voor gedaan heeft kan je deze ook meteen vervangen nu je de laptop open gaat maken, maar je moet eerst de kosten overwegen: Is het allemaal wel waard?
Thanks.
Dat lijkt wel te bestellen, maar ik heb nog geen video kunnen vinden voor he model met dit scherm (wel een voor dit model maar met LCD (dus met rand die losgehaald moet worden) daar schuift die plastic cover zo van af. Dat lijkt bij mijn laptop niet zo makkelijk te gaan.
Met goede filmpje durf ik het best zef aan. Zonder is wel wat risky.

Toetsenbord issue wordt opgelost met toetsenbord vervangen? Het gaat namelijk om een paar toetsen (die soms werken en soms moet je echt hard drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
The_Doman schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Top! in bios uit kunnen schakelen dus gaat niet meer zomaar aan als ik het scherm open/dicht klap.
Pagina: 1