Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-06 00:02
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in een uitdagende situatie en hoop dat iemand hier wat advies kan bieden. Over twee maanden (01-01-2025) begin ik met een nieuwe baan, maar tot die tijd heb ik geen inkomen en helaas ook niet genoeg spaargeld om deze periode te overbruggen. Omdat ik alleenverdiener ben, heb ik weinig opties om op terug te vallen, en ik wil graag vermijden dat ik in de problemen kom. Momenteel bij mijn huidige werkgever loop ik echt onwijs tegen mijn grenzen aan en merk aan mezelf dat ik op breek :/ . Nog even 2 maandjes op mijn kiezen bijten zit er voor mij dus niet in.

Heeft iemand ervaring met dit soort situaties of tips over hoe ik deze tijd het beste kan financieren? Ik overweeg verschillende mogelijkheden, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen:

1. Korte termijn leningen - Misschien via mijn bank of een kredietverstrekker. Maar ik ben bang voor hoge rentes en wil voorzichtig zijn.

2. Bijbaan of freelance werk - Heeft iemand ervaring met werk dat snel geld oplevert, misschien tijdelijk freelancen of een bijbaantje? Ik ben benieuwd naar tips over platforms of plekken waar ik snel aan de slag zou kunnen.

3. Andere creatieve manieren om rond te komen - Wellicht heeft iemand hier nog andere suggesties of misschien zelf ooit zo’n situatie meegemaakt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en suggesties!

Groeten,

QTarantino

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Uitrekenen wat je nodig hebt die 2 maanden, kijken hoeveel je daarvoor moet werken en in gesprek met je huidige werkgever om te kijken of dit mogelijk is voor de laatste 2 maanden?
Eventueel neem je nog verlof op als je dat nog hebt staan.

PV Output

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Als je tegen psychische problemen aanloopt is dat een legitieme reden om je ziek te melden.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28

dragonhaertt

@_'.'

Je kan ook je nieuwe baas vragen om een vooruitbetaling van je eerste loon over te maken.
In het verleden heb ik dit ook wel eens gedaan en mijn werkgever was hier erg flexibel in.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:37
Heb je nu nog een baan tot eind van het jaar?

Of heb je al ontslag genomen en heb je nog maar 2 dagen werk?

Of moet je nog ontslag gaan nemen waarbij je dus waarschijnlijk nog een periode verplicht moet werken?

Dan krijg je ook misschien nog een eindejaarsuitkering, misschien dat dat wat financiële ruimte geeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
SkiFan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:24:
Als je tegen psychische problemen aanloopt is dat een legitieme reden om je ziek te melden.
Wel even opletten in dat geval wat je hier op tweakers allemaal plaatst en op welke tijden je berichten hebt geplaatst, aangezien je echte naam en geboortedatum op je profiel hebt geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
President schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Wel even opletten in dat geval wat je hier op tweakers allemaal plaatst en op welke tijden je berichten hebt geplaatst, aangezien je echte naam en geboortedatum op je profiel hebt geplaatst...
Geldt dat voor mij of QTarantino?

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
President schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:25:
Heb je nu nog een baan tot eind van het jaar?

Of heb je al ontslag genomen en heb je nog maar 2 dagen werk?

Of moet je nog ontslag gaan nemen waarbij je dus waarschijnlijk nog een periode verplicht moet werken?

Dan krijg je ook misschien nog een eindejaarsuitkering, misschien dat dat wat financiële ruimte geeft?
De situatie is als volgt:

Ik heb theoretisch gezien nog geen ontslag genomen. Echter is mijn huidige werkgever op de hoogte dat ik op 01-01-2025 bij mijn nieuwe werkgever begin. Wat er bij komt kijken is dat we er beide niet op zitten te wachten dat ik hier nog 2 maanden zit, ik breek op en mijn leidinggevende weet toch dat ik weg wil. Voor beide partijen beter als we op korte termijn een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Ik heb theoretisch gezien nog geen ontslag genomen. Echter is mijn huidige werkgever op de hoogte dat ik op 01-01-2025 bij mijn nieuwe werkgever begin. Wat er bij komt kijken is dat we er beide niet op zitten te wachten dat ik hier nog 2 maanden zit, ik breek op en mijn leidinggevende weet toch dat ik weg wil. Voor beide partijen beter als we op korte termijn een oplossing hebben.
Dan kan de werkgever je vrijstellen van werk. Nadeel is dan wel dat je geld kost en niks oplevert. Zelfde met een vaststellingsovereenkomst, maar dat is vooral als je werkgever van je af wil.

Maar; bespreek vooral de opties met jezelf. Kijk wel uit, want als je tegen overspannen aan zit dan wil je ook niet dat je geen baan hebt.

Welke mogelijkheden ziet de werkgever zelf? Of wil hij dat je met een voorstel komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:22
[...]

Dan stel je bij je huidige WG voor dat ze je doorbetalen tot 31-12-2024 en dat je tot die tijd wordt vrijgesteld van werkzaamheden. Evt met een combinatie dat je eerst alle vakantiedagen opneemt en alleen de periode die overblijft vrijgesteld wordt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
SkiFan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Geldt dat voor mij of QTarantino?
De topicstarter natuurlijk :-)

Ook in verband met zijn nieuwe werk vind ik het niet verstandig dit soort dingen openbaar te zetten onder je eigen naam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QTarantino
President schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

De topicstarter natuurlijk :-)

Ook in verband met zijn nieuwe werk vind ik het niet verstandig dit soort dingen openbaar te zetten onder je eigen naam
Als het goed is gelijk aangepast, thanks voor de tip :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan spullen die je niet meer nodig hebt verkopen.

In de laatste maand dingen met een credit card kopen, je betaalt dan pas volgende maand zonder rente.

Als je een studielening aan het afbetalen bent kun je dat ook pauzeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:33
Wat houdt je tegen om tijdelijk werk te zoeken? Er is werk zat, horeca, callcenter, etc. Je wordt dan vaak per week uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hoeveel vakantiedagen heb je nog open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
Sethro schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:54:
Hoeveel vakantiedagen heb je nog open staan?
Wil je het echt weten? ;)

Ik sta momenteel op -18 uur. Op het moment dat ik hier in juli in dienst kwam kreeg ik precies de helft van het totaal aantal vakantie dagen, en ben toen gelijk op vakantie gegaan die ik al gepland had. Dus dat komt nu in de praktijk erg onhandig uit, maarja dit wist ik helaas ook niet van te voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 14:18
Heb je ook nog wat info over je kennis en kunde? In sommige gebieden is tijdelijk of freelance werk eenvoudiger in vergelijking met andere plekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

PB-powell

Mr. Laziness

Bij goede vrienden of familie vragen of zij een klein bedrag willen en kunnen lenen? Zet dit wel goed op papier en maak duidelijke afspraken over terugbetalen. Dat scheelt in ieder geval rente betalen tov lenen bij de bank.
Heb je nog een studieschuld bij DUO? Die zou je ook op pauze kunnen zetten.

Verder zou ik niet tijdelijk werk oppakken. Als je nu zo tegen je grenzen aanloopt is het ook belangrijk om even een periode van rust te nemen en jezelf goed op te laden voor je nieuwe baan.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 16:14

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Heb je al contact gehad met UWV? Voor ieder gewerkt jaar heb je 2 maanden recht op uitkering.

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
Noob_Saibot schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03:
Heb je al contact gehad met UWV? Voor ieder gewerkt jaar heb je 2 maanden recht op uitkering.
Niet als je zelf ontslag neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
eelcootjuh schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:00:
Heb je ook nog wat info over je kennis en kunde? In sommige gebieden is tijdelijk of freelance werk eenvoudiger in vergelijking met andere plekken :)
Hi, ja tuurlijk! 3 jaar ervaring als servicedesk-medewerker en nu 1,5 jaar als functioneel beheerder. Veel algemene computer kennis, troubleshooten en een gezonde dosis humor en sociale skills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Als je nog geen ontslag hebt genomen, dan hoef je hoe dan ook geen twee maanden te overbruggen, hooguit één? Als je de resterende periode niet trekt, dan moet je je ziek melden.

- De instellingen contacteren waar je grootste vaste lasten zitten, vragen om een uitstel van de betaaltermijn/auto-incasso? Als je de situatie uitlegt, dan komt dat vast vaker voor...
- Even controleren wat de betaaltermijnen zijn, en hoe het werkt met betaalherinneringen. Over het algemeen moet je twee herinneringen krijgen voordat er een incasso-traject volgt. Maar dit zul je moeten controleren...
- Familie/vrienden raadplegen voor een paar duizend? Om veel meer zal het niet gaan denk ik zo.
- Korte lening aangaan bij de bank, maar dan wel serieus zsm afbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Is er zo met de feestdagen in aantocht ook niet op een andere manier tijdelijk geld te verdienen via een uitzendbureau?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:10
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Hi, ja tuurlijk! 3 jaar ervaring als servicedesk-medewerker en nu 1,5 jaar als functioneel beheerder. Veel algemene computer kennis, troubleshooten en een gezonde dosis humor en sociale skills ;)
Via uitzendbureau baantje vinden op een of andere IT, ISP servicedesk, vaak per week uitbetaald. Prima voor even te overbruggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-06 14:50
SkiFan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:24:
En dan 1 januari toevallig weer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dieks77 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

Via uitzendbureau baantje vinden op een of andere IT, ISP servicedesk, vaak per week uitbetaald. Prima voor even te overbruggen.
Denk niet dat je in IT zo snel iets gaat vinden daarvoor.
Voor 2 maanden vanaf vandaag ? Alleen de aanneem procedure neemt vaak al een maand in beslag. En dan moeten ze je nog inleren.

Als je het geld niet hebt om die tijd te overbruggen, en je baas wil je geen vrijstelling geven. Zou ik zelf gewoon lekker blijven werken met een "ik doe miin ding, en negeer de rest" attitude :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Uitkering.
Zwart bijklussen.
Lenen van vrienden/familie.
Op je werk net genoeg doen, beetje wat @heuveltje zegt.
Ziek melden en laat die bedrijfsarts lekker z'n ding doen en speel het spelletje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Bij vaststellingovereenkomst heb je doorgaans gewoon recht op WW.
Je laat je "ontslaan", en dat is in dit geval beter voor jou en je werkgever (die wil daar ook vast wel aan meewerken). Het is geen garantie op WW maar wel grote kans.
Of heb je nog niks opgebouwd aan WW?

Let op: initiatief moet wel bij de werkgever vandaan komen in de VSO.
Daarnaast altijd handig om met UWV contact op te nemen om verrassingen te voorkomen.
Edit2: en je opzegtermijn in je contract wordt door UWV gehanteerd. Dus als die 1 maand is en je zegt per direct op / regelt per direct een VSO, dan heb je recht op WW vanaf 1 maand na ondertekening / beëindiging. Dus in jouw geval heb je mazzel als je dan per 1 december WW hebt...

Persoonlijk zou ik het gewoon nog even aanzien die 2 maandjes, maar goed ik kan niet in jouw hoofd kijken. Het is ook niet goed als je compleet afbrandt en dan nog moet beginnen aan een nieuwe baan.

[ Voor 58% gewijzigd door Palthe op 29-10-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Eventuele auto verkopen, als je dat particulier doet en ook particulier weer een nieuwe koopt maak je in theorie geen verlies. En scheelt je 2 maanden MRB en verzekering.

Indien je in een grote stad woont, kamer verhuren aan een student/expat, minimale contractduur is 3 maanden. Levert je netto tot zo'n €500 per maand op bij een gemeubileerde kamer.
https://www.rijksoverheid...hospitakamer-wil-verhuren

Voorschot gas/licht tijdelijk verlagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
In zou lekker ontslag nemen en de laatste 2 maanden uitzitten. Zodra je ontslag neemt krijg je geen nieuw werk meer en kom je ook wel weg met een 80% inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
Sethro schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:52:
In zou lekker ontslag nemen en de laatste 2 maanden uitzitten. Zodra je ontslag neemt krijg je geen nieuw werk meer en kom je ook wel weg met een 80% inzet.
Hi! Kan je je wat nader verklaren? Wat bedoel je met "Kom je ook wel weg met een 80% inzet"

Edit: Ik begrijp wat je bedoeld. Ja het is voor mij gewoon geen optie om hier nog 2 maanden aan de slag te gaan helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door QTarantino op 29-10-2024 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

mwa

Ga in de spoelkeuken staan? Inwerken kost iets van 5 minuten. Even buffelen en het is 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Normaliter hebt nog recht op 7 maanden vakantiegeld (juni - december). Dat verrekend met je min-uren aan verlofsaldo + opbouw verlof voor november en december brengt je al een aardig eindje op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Laatst online: 18:31
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

Hi! Kan je je wat nader verklaren? Wat bedoel je met "Kom je ook wel weg met een 80% inzet"

Edit: Ik begrijp wat je bedoeld. Ja het is voor mij gewoon geen optie om hier nog 2 maanden aan de slag te gaan helaas.
Als je nu ontslag neemt per 31-12-2024 en je bent minder productief dan heeft je werkgever bijna geen stokken meer om je te slaan. Ze kunnen op je mopperen maar je gaat al uit dienst, dus zolang je ze geen reden geeft voor ontslag op staande voet kun je 'rustig uitwerken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QTarantino
Homer-Simpson schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Als je nu ontslag neemt per 31-12-2024 en je bent minder productief dan heeft je werkgever bijna geen stokken meer om je te slaan. Ze kunnen op je mopperen maar je gaat al uit dienst, dus zolang je ze geen reden geeft voor ontslag op staande voet kun je 'rustig uitwerken'.
Weetje wat het is, 40 uur per week doen alsof je iets leuk vindt en je proberen te vermaken is voor mij geen optie helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor 2 maanden werk zoeken als pizza bezorger oid?
Nep-zzp'er in de pakketbezorging etc.
Er zijn genoeg baantjes voor minimumloon die je zou kunnen doen voor 2 maandjes, met alle feestdagen/black friday etc is daar vast wel wat extra werk in die sectoren.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-10-2024 16:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Laatst online: 18:31
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Weetje wat het is, 40 uur per week doen alsof je iets leuk vindt en je proberen te vermaken is voor mij geen optie helaas...
Weetje wat het is, ik beantwoord alleen maar je vraag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sethro
[...]

Het alternatief is niet veel beter als je weinig buffer hebt. En je hoeft helemaal niet te doen alsof je het leuk vind, je kan gerust alleen de dingen doen waar je nog wel zin in hebt.

Het gaat maar over 8 weken waarvan de laatste 3 niet zoveel voorstellen ivm feestdagen.

In combinatie met genoeg koffie drinken, langer lunchen en genoeg thuis werken is dat echt wel te overzien.

[ Voor 18% gewijzigd door Sethro op 29-10-2024 16:18 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

[...]

man up.. die 2 maanden betekenen niks in de tijd van je verdere carrière. financieel is dat de beste optie voor je zo te horen. hoeveel inzet je op je werk doet moet jij weten.

en. anders ga je 2 maanden in de supermarkt staan. opties genoeg.. man man man.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
De optie die ik hier nog niet gezien heb is ziek melden. Zeker als je aangeeft dat je het echt niet trekt om nog 2 maanden zo door te gaan dan is er zeker wel iets aan de hand. Tel daar de financiële zorgen nog bij op...

Ik kan me indenken dat als je dit met de huisarts gaat overleggen dat je al heel snel te horen krijgt dat je even rustig aan moet gaan doen en aan jezelf moet gaan denken.

Natuurlijk zal je huidige werkgever hier niet blij mee zijn maar de keerzijde is daar tegen alles in nog 2 maanden naar toe gaan en dan zit je zeker ziek thuis.

Ik zou me ook kunnen indenken dat als je met het advies van de huisarts naar de bedrijfsarts gaat ze al heel snel denken van liever beëindigen dan 2 maanden laten komen met het risico op 2 jaar doorbetalen bij overspannen.

Maar ik kan natuurlijk niet inschatten hoe erg je er tegen op ziet en ergens hoop ik voor je dat het niet zo erg is dat je van bovenstaande gebruik moet maken

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Kijk office space - doe inspiratie op en doe het zo twee maanden - mocht je baas je daarom ontslaan - heb je een uitkering voor twee maand - mocht je dat niet trekken meld je je ziek - het is allemaal niet tof voor je werkgever dus je kan ook met hem afspreken dat je je niet ziek meld en hij je nog twee dagen doorbetaald 🤷

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:26
Zou het nog een mogelijkheid zijn om nog 1 maand door te werken in de trant van een stukje overdracht waar jullie beide beter van worden, of is dat niet meer haalbaar?

Je zorgt daarmee in ieder geval voor een maandje extra salaris en je compenseert een deel van de vakantie uren die in de min staan. Die twee componenten samen, inclusief het vakantiegeld dat uitbetaald moet worden bij uitdiensttreding en 2 maanden zeer zuinig leven moeten je dan een heel eind brengen.

Ik weet niet hoe veel spaargeld je wel beschikbaar hebt, maar met €100 zou je een paar weken moeten kunnen eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MrNOnamE schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:19:
De optie die ik hier nog niet gezien heb is ziek melden. Zeker als je aangeeft dat je het echt niet trekt om nog 2 maanden zo door te gaan dan is er zeker wel iets aan de hand. Tel daar de financiële zorgen nog bij op...
Je kan alleen niet echt handig ziek uit dienst gaan, dan kom je weer in de speciale trajecten terecht.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Wel echt zorgelijk dit.. tip voor de toekomst ga een buffer opbouwen van circa 6 maanden onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Is het mogelijk, gezien beide partijen op de hoogte zijn om per 1 november uit dienst te gaan dmv een vso? (vast stellingsovereenkomst) waarbij je uit elkaar gaat in goed overleg, met behoudt van uitkering.
Vraag voor 2 maanden uitkering aan en klaar?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]

Werk is niet bedoeld om leuk te zijn. Je werkt om geld te verdienen zodat je kan leven en voor je familie kan zorgen. Tenzij je overspannen bent en tegen een burnout aan loopt, klinkt het tot dusver meer als een 1st world problem.

2 maanden is helemaal niets, zeker met de feestdagen die er aankomen. Maak aan je werkgever kenbaar dat je per 1 januari stopt en hij zal je hoogstwaarschijnlijk nauwelijks tot geen werk meer toeschuiven.

Het alternatief is geen geld hebben(zeker rond de feestdagen spijtig) en gestressed k*t baantjes zoeken waar je waarschijnlijk nog minder vrolijk van wordt en niet thuis kan zijn omdat je tijdens de feestdagen moet werken.

Je hebt de luxe nog een baan te kunnen hebben om mee te overbruggen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 11:05

neh

[...]

Wat er bij komt kijken is dat we er beide niet op zitten te wachten dat ik hier nog 2 maanden zit, ik breek op en mijn leidinggevende weet toch dat ik weg wil. Voor beide partijen beter als we op korte termijn een oplossing hebben.
Je maakt het niet echt duidelijk of je echt op je tandvlees loopt of dat dit gewoon een ongemakkelijke situatie is. Wat wel duidelijk is is dat je niet de middelen hebt om zomaar te vertrekken en de tijd te overbruggen. Het lijkt mij veruit de beste optie om die twee maanden gewoon uit te zitten. Mocht dit echt niet gaan zou je kunnen kijken of je ongeschoold werk kunt krijgen via een uitzendbureau ofzo.

Als je niet eens de buffer hebt om twee maanden te overbruggen zou ik absoluut niet aan persoonlijke leningen beginnen.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Laatst online: 07-06 09:03

Jorissie87

No diggity

Mogelijk krijg je ook nog vakantiegeld mee aangezien je niet tot mei blijft (uitgaande van een vakantiegeld uitkering per jaar)
Alhoewel, als je op een negatief vakantiesaldo zit zullen ze het daar wel mee gaan verrekenen.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Wat voor werk is het trouwens? Thuiswerken een optie?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34

Thompson

Beeromaniac

[...]

Sorry hoor, maar stel je niet zo aan. Als dat echt het ergste is waar je tegenaan loopt; man up.
Geef bij je baas aan dat je totaal geen voldoening haalt uit hetgeen je nu doet, je maakt je graag nog nuttig de komende 2 maanden met andere werkzaamheden. Hebben ze die niet voor je dan kun je wellicht middels een VSO wegblijven en toch nog iets betaald krijgen. Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is doen ze dat wellicht liever dan iemand die 2 maanden lang de sfeer verpest of zich ziek meldt.

Ik heb zat weken of zelfs maanden dat ik niet eens probeer te doen alsof ik het leuk vind op werk of me vermaak. Maargoed ik ontvang wel graag elke maand mijn salaris waardoor ik wél leuke dingen kan doen in mijn leven.

Werk om te leven leef niet om te werken is niet voor niks een gezegde; even doorbijten zodat je leven vervolgens een stuk aangenamer is hoort erbij.

En als het écht zo heftig is dat je jezelf 's ochtends niet uit bed gehesen krijgt om te gaan werken dan ben je ook niet toe aan een nieuwe baan en moet je nodig met een professional in gesprek want dan heb je mogelijk een burn-out, bore-out, depressie of iets in die richting. Een nieuwe baan zal dan even helpen maar het risico op terugval is groot.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Een combinatie die ik nog zou kunnen zien is:
- morgen naar het werk toe gaan
- morgen je ontslag indienen per 31 december
- overmorgen of de dar er na ziek melden. Ontslag is al ingediend, dus dat staat. Zorg dat HR dit scherp heeft.
- op 30 december beter melden. Zo ga je 'beter' uit dienst en heeft UWV geen issue met WG.
- die 31 december blijf je lekker thuis. Mogelijk voor WG een reden tot inhouden van een dag loon of een ontslag voor je regelen, maar dat is maar van beperkte invloed om je loopbaan.
- 2 januari ga je lekker aan de slag bij nieuwe WG.

In de tussentijd thuis kun je eens gaan praten met een coach of psycholoog om te kijken hoe je dit in de toekomst kunt verbeteren en voorkomen dat je opnieuw uitvalt. Want zo te horen heb je het psychisch danig zwaar dat het niet zomaar over is.

Aan mensen met een 'verman jezelf' type reactie: verdiep je eens in het begrip 'burnout' en denk dan nog eens na over je antwoord. Kan erg heftig zijn en deze reacties helpen niet aan het verbeteren van de gemoedstoestand.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Waterbeesje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:51:
- overmorgen of de dar er na ziek melden. Ontslag is al ingediend, dus dat staat. Zorg dat HR dit scherp heeft.
- op 30 december beter melden. Zo ga je 'beter' uit dienst en heeft UWV geen issue met WG.
- die 31 december blijf je lekker thuis. Mogelijk voor WG een reden tot inhouden van een dag loon of een ontslag voor je regelen, maar dat is maar van beperkte invloed om je loopbaan.

In de tussentijd thuis kun je eens gaan praten met een coach of psycholoog om te kijken hoe je dit in de toekomst kunt verbeteren en voorkomen dat je opnieuw uitvalt. Want zo te horen heb je het psychisch danig zwaar dat het niet zomaar over is.

Aan mensen met een 'verman jezelf' type reactie: verdiep je eens in het begrip 'burnout' en denk dan nog eens na over je antwoord. Kan erg heftig zijn en deze reacties helpen niet aan het verbeteren van de gemoedstoestand.
Als hij echt een burn out heeft, is het dan wel verstandig om aan het werk te blijven/gaan na 1 januari.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Wat een shitstorm.

Wat is het nu als je huidige werkgever weet dat je een nieuwe baan hebt per 1/1/2025 heb je toch ontslag genomen?

Of had je een 6 maanden contract en heb je aangegeven dat je m vanuit jouw kant niet wil verlengen?

Anyhow als je huidige werkgever of jij via een mail ofzo al bevestigd hebt heb je gewoon ontslag genomen.

Daarnaast geen buffer, das lekker starten, want je salaris bij je nieuwe werkgever is er ook pas einde maand ga ik vanuit. Dus je hebt een gat van 3 maanden.

Dus waar dacht jij 6k vandaan te gaan halen? Even aangenomen dat je minimaal minum loon nodig hebt om rond te komen?

Nou ga eens rond vragen of je of via een uitzendbureau of gewoon door ergens binnen te lopen aan de slag kan.

Zorg dat je week geld vangt.

Maar zou geen sollicitatie gesprek beginnen met de info die je hier deelt. Dan mag je zelfs geen productie werk komen doen denk ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 19:50

mwa

[...]

Weetje wat het is, als jij je hypotheek of huur niet kunt betalen (laat staan eten voor je kinderen) moet je gewoon tering naar de nering zetten. Geen idee hoe oud je bent, maar (boomer alert) tegenwoordig geeft de nieuwe generatie snel op. Soms moet je gewoon doorbijten, en zeker als je weet dat er met 2 maanden licht aan het einde van de tunnel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Thompson schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:43:
[...]

Sorry hoor, maar stel je niet zo aan. Als dat echt het ergste is waar je tegenaan loopt; man up.
Geef bij je baas aan dat je totaal geen voldoening haalt uit hetgeen je nu doet, je maakt je graag nog nuttig de komende 2 maanden met andere werkzaamheden. Hebben ze die niet voor je dan kun je wellicht middels een VSO wegblijven en toch nog iets betaald krijgen. Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is doen ze dat wellicht liever dan iemand die 2 maanden lang de sfeer verpest of zich ziek meldt.

Ik heb zat weken of zelfs maanden dat ik niet eens probeer te doen alsof ik het leuk vind op werk of me vermaak. Maargoed ik ontvang wel graag elke maand mijn salaris waardoor ik wél leuke dingen kan doen in mijn leven.

Werk om te leven leef niet om te werken is niet voor niks een gezegde; even doorbijten zodat je leven vervolgens een stuk aangenamer is hoort erbij.

En als het écht zo heftig is dat je jezelf 's ochtends niet uit bed gehesen krijgt om te gaan werken dan ben je ook niet toe aan een nieuwe baan en moet je nodig met een professional in gesprek want dan heb je mogelijk een burn-out, bore-out, depressie of iets in die richting. Een nieuwe baan zal dan even helpen maar het risico op terugval is groot.
Precies. Ik mis nog een optie; als je al weet dat je weggaat, alles emotioneel los laten, je professioneel blijven gedragen, je tijd uitzitten en keurig die 2 maanden uitdienen.

Zeker wetende dat je weggaat, alles professioneel ala Mark Rutte van je af laten glijden en gewoon doorgaan naar die EU top job ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
My god. Man up. Het is een korte periode en die overleef je vast wel. En zorg daarnaast voor een buffer. Twee maanden niet kunnen overbruggen is zorgelijk.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-06 17:40
Zegt degene die een diagnose doet, op basis van zeer summiere informatie.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ben je er dus pas een paar maanden werkzaam? Mag je überhaupt wel binnen bijv. een jaar vertrekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Maar lees je eigen post nog eens na. Ben je het er dan niet mee eens dat dat meer lijkt op een manier om fraude te plegen, als een manier om te werken aan je mentale gezondheid?

En burnouts zijn natuurlijk serieuze dingen. Maar als hij daarmee zit, dan is de oorzaak normaal gesproken meer dan na een paar maanden je werk niet leuk vinden. En niet alles is een burnout (als in, het wordt er soms wel erg makkelijk bijgehaald. Is TS wel bang dat het een burnout zou kunnen zijn, dan moet hij naar zijn huisarts gaan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QTarantino
Beste Mensen,

Wat gaan de reacties snel op dit forum. Ik wil jullie allemaal bedanken. Of het nou een punt van kritiek is of niet (want daar leer ik ook weer van uiteraard).

Moet wel zeggen dat het allemaal iets genuanceerder is en dat sommige reacties wat overdreven conclusies zijn maar dat kwam misschien ook door mijn summiere informatie.

Het is verder niet dat ik financieel of werk gerelateerd in nood zit (sorry als ik dat wel zo liet blijken), maar was vooral ontzettend benieuwd hoe jullie zouden handelen in zo’n soortgelijke situatie en of er misschien mogelijkheden waren die ik over het hoofd heb gezien.

Ik ga alle reacties eens rustig doorlezen en zal voor mezelf een plan maken!

Nogmaals dank (iedereen ;) )!

QTarantino

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Motrax schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:10:
Precies. Ik mis nog een optie; als je al weet dat je weggaat, alles emotioneel los laten, je professioneel blijven gedragen, je tijd uitzitten en keurig die 2 maanden uitdienen.
Gezien er geen buffer is, zijn er realistisch gesproken inderdaad precies twee opties:

1) Per 1/11 op straat staan, een kroeg binnenlopen en om werk vragen. Horeca schreeuwt om mensen, het is wel aanpoten, maar je kunt er van rondkomen.

2) Pas per 31/12 uit dienst gaan, en de laatste twee maanden toch maar uitzingen. "Het is geen optie" is nonsense, tenzij er daadwerkelijk sprake is van een medisch probleem als een burn-out of depressie, maar als dat zo is, dan wordt de nieuwe baan per 1/1 ook een fiasco.
Zeker wetende dat je weggaat, alles professioneel ala Mark Rutte van je af laten glijden en gewoon doorgaan naar die EU top job ;)
Die heb ik even gemist. Hij is net begonnen bij de NAVO, da's iet sheel anders ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik lees reacties over ziekmelden. Als je al met je leidinggevende hebt besproken dat je per datum X een nieuwe uitdaging aangaat en iets anders hebt gevonden, lijkt het me een vervelende situatie om je nu nog ziek te melden.
Ik bedoel, het mag. En je zal op bezoek mogen bij de arbo-arts en die zal een probleemanalyse opstellen over wat er wel niet kan of dat je uit moet zieken. Maar het zal voor jou misschien ongemakkelijk voelen om dit nu nog te doen. Maar je staat in je recht.
Dit is wellicht wel de makkelijkste manier voor nu.

Als alternatief had ik dan naar een uitzendbureau gestapt voor tijdelijk werk, bijv. productiewerk. Voordeel is je kan vaak erg snel starten en je kan per week uitbetaald krijgen als je daar om vraagt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-06 18:36
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:01:
Beste Mensen,

Wat gaan de reacties snel op dit forum. Ik wil jullie allemaal bedanken. Of het nou een punt van kritiek is of niet (want daar leer ik ook weer van uiteraard).

Moet wel zeggen dat het allemaal iets genuanceerder is en dat sommige reacties wat overdreven conclusies zijn maar dat kwam misschien ook door mijn summiere informatie.

Het is verder niet dat ik financieel of werk gerelateerd in nood zit (sorry als ik dat wel zo liet blijken), maar was vooral ontzettend benieuwd hoe jullie zouden handelen in zo’n soortgelijke situatie en of er misschien mogelijkheden waren die ik over het hoofd heb gezien.

Ik ga alle reacties eens rustig doorlezen en zal voor mezelf een plan maken!

Nogmaals dank (iedereen ;) )!

QTarantino
Buiten de aanbeveling om 2 maanden door te werken (wat het merendeel, schat ik zo in, op dit forum zou doen) lijkt het erop dat je er echt heel zwaar doorheen zit bij je huidige werkgever omdat je stelt dat dit geen optie is. Dan moet het dus wel heel serieus zijn. Zou je willen aangeven wat er precies speelt, of houd je dit liever voor jezelf?

Wellicht is het ook een optie om met je werkgever te onderhandelen? Zij zijn er bij gebaat dat ze jou niet hoeven door te betalen dus wellicht is het een mogelijkheid om in het midden te schikken? Bijvoorbeeld ontslag nemen en dat ze jou dan nog een maand doorbetalen in plaats van twee maanden? Dan hoef je nog maar een maand te overbruggen, wat al weer scheelt in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bespreek het met HR en vraag naar de opties.
Grote kans dat ze wel willen meewerken aan een oplossing en dat je misschien paar weekjes eerder al mag stoppen en doorbetaald krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Als je er binnen 4 maanden er al doorheen zit dat is opvallend te noemen. Kan natuurlijk dat het bedrijf niet past.

Maar als je gillend weg wil dan denk ik toch eerder aan niet veilige werkomgeving of iets dergelijks.

Als dat speelt zou ik daar op doorpakken. Dan kan je 2 maanden doorbetaald thuis zitten.

Als de soep niet zo heet gegeten wordt, het zijn nog maar een paar weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik snap de vele reacties niet. Gewoon een goede VSO opstellen en je hebt gewoon recht op een UWV uitkering. Daarmee kan je de twee maanden overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Noob_Saibot schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03:
Zoals al aangegeven was: TS heeft daar geen recht op, want hij gaat zelf weg.

Maar ook niet onbelangrijk: als je er wel recht op hebt krijg je voor ieder gewerkt jaar 1 maand uitkering, geen 2 maanden. Wel is er een minimum van 3 maanden (mits je aan de wekeneis voldoet), en een maximum van 24 maanden.
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:01:

Het is verder niet dat ik financieel of werk gerelateerd in nood zit (sorry als ik dat wel zo liet blijken)
Dit snap ik echt niet. Hoezo zit je niet financieel in nood? Je zegt letterlijk in je startpost dit:
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:22:

Over twee maanden (01-01-2025) begin ik met een nieuwe baan, maar tot die tijd heb ik geen inkomen en helaas ook niet genoeg spaargeld om deze periode te overbruggen. Omdat ik alleenverdiener ben, heb ik weinig opties om op terug te vallen, en ik wil graag vermijden dat ik in de problemen kom.
Was dat gewoon maar een leugentje voor bestwil in jouw hoofd, of hoe moeten we je 'sorry als ik dat wel zo liet blijken' interpreteren?

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 29-10-2024 20:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
Hahn schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:56:
[...]

Zoals al aangegeven was: TS heeft daar geen recht op, want hij gaat zelf weg.

Maar ook niet onbelangrijk: als je er wel recht op hebt krijg je voor ieder gewerkt jaar 1 maand uitkering, geen 2 maanden. Wel is er een minimum van 3 maanden (mits je aan de wekeneis voldoet), en een maximum van 24 maanden.
[...]

Dit snap ik echt niet. Hoezo zit je niet financieel in nood? Je zegt letterlijk in je startpost dit:

[...]

Was dat gewoon maar een leugentje voor bestwil in jouw hoofd, of hoe moeten we je 'sorry als ik dat wel zo liet blijken' interpreteren?
Ik schetste daar een situatie die mogelijk zou kunnen ontstaan als ik hierin niet de juiste keuzes zou maken. Het is niet zo dat ik NU zonder werk of NU zonder geld zit. Ik zou gewoon de meest verstandigste keuze willen maken tot 01-01-2025, dat is alles… :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
QTarantino schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Ik schetste daar een situatie die mogelijk zou kunnen ontstaan als ik hierin niet de juiste keuzes zou maken. Het is niet zo dat ik NU zonder werk of NU zonder geld zit. Ik zou gewoon de meest verstandigste keuze willen maken tot 01-01-2025, dat is alles… :)
De meest verstandige keuze is om te verzorgen dat er inkomen blijft komen, hoe dat komt maakt niet uit dat kan uit loon of uitkering zijn en vooral geen schulden maken.
Want je laat blijken dat je te weinig vermogen hebt om die periode te overbruggen en zelfs als je dat wel had dan raad ik het je niet aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
[...]

Je schetste niks, je zei letterlijk dat je geen inkomen en geen spaargeld hebt tot je nieuwe baan.

Maar goed, als dat blijkbaar toch niet helemaal de waarheid was, hoe zit het dan wel? Heb je wel enig spaargeld?

De meest verstandige keuze is sowieso om je baan pas per eind december af te laten lopen, en het gewoon nog even vol te houden, maar je hebt al duidelijk gemaakt dat dat niet is wat je wilt horen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou tijdelijk werk aanpakken wat volledig tegenovergesteld is van hetgeen je nu doet en straks gaat doen.

20 tot 28 uur per week folders bezorgen, afval ophalen of fruit plukken is goed om te blijven participeren, geestelijk op een andere manier vermoeiend en je behoudt een bron van inkomsten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 15:09
[...]
Jij vind dat er geen nood is, en hebt het over een probleem dat mogelijk zou kunnen ontstaan.

Maar ik denk, en ik vermoed de meesten hier met mij, dat de meest verstandige keuzen die je kunt maken er eentje was die je 2 maanden geleden gemaakt zou hebben. Het feit dat dat niet is gebeurd + je openingspost op 29 oktober (!), waarin je verteld dat je niet genoeg geld gaat hebben voor de rest van het jaar en:
Momenteel bij mijn huidige werkgever loop ik echt onwijs tegen mijn grenzen aan en merk aan mezelf dat ik op breek :/ . Nog even 2 maandjes op mijn kiezen bijten zit er voor mij dus niet in.
doet mij denken dat er wel nood is omdat:
- je geen geld gaat hebben.
- je je huidige baan niet trekt en dat je nu *moet* stoppen.
- je ook geen alternatief hebt voor de rest van het jaar.
- je nog maar 2 dagen hebt om een beslissing te nemen.
- dit alles bij elkaar niet het idee geeft dat je iemand bent die vooruit kijkt/plant.

Daar komt bij dat je niet duidelijk maakt hoe erg het is op je huidige baan, en waarom. Wat betekent "merk aan mezelf dat ik op breek" ? Wat betekent dat op een schaal van 1 tot 10 waarbij 1 is "ik vind de koffie niet te zuipen" en 10 "als het zo gaat sta ik over een week met een shotgun op de zaak voor mijn beste columbine imitatie" ?

Serieus, je geeft ons geen enkele indicatie wat hiervan te denken, dus probeert iedereen tussen de regels door te lezen. Met wisselend weinig succes.

Conclusie: je maakt het ons niet gemakkelijk je probleem op waarde te schatten.

Dus advies:

1. Persoonlijk. Ga bij jezelf na hoe je er persoonlijk voorstaat. Heb je domweg zware onenigheid met iemand op de zaak? of is dit een ander probleem dat automatisch weg is als je daar weg bent?
Of is er wel degelijk een mentale component? Een burn-out bijvoorbeeld.
Indien het eerste, zoek een praktische oplossing voor het financiële probleem, vele zijn hier genoemd, en ga aan die buffer werken.
Indien het tweede, zoek hulp. Alleen een andere baan gaat je niet helpen.

2. financieel.
Je hebt geen financiële buffer, dat betekent dat je alles wat je binnenkrijgt direct weer uitgeeft. En dat betekent dat je elke maand teveel uitgeeft. Net zo goed als 2 maanden geen inkomen een probleem is, zou een onverwachte hoge uitgave ook een probleem zijn.
Dus NU beginnen met besparen. Zoveel mogelijk onnodige kosten schrappen of reduceren, met name abonnementen en andere periodieke kosten, en voor de toekomst een gedegen financiële planning met budgetten voor jezelf maken, met daarin een financiële buffer.

Verder succes met je probleem. Ik hoop dat je een voor jou passende oplossing vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 14:41

NSG

Je weet niks!

Heb je niet te maken met een opzegtermijn? Kan me niet voorstellen dat je morgen tegen je werkgever kan zeggen dat dit je laatste week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:53
NSG schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:55:
Heb je niet te maken met een opzegtermijn? Kan me niet voorstellen dat je morgen tegen je werkgever kan zeggen dat dit je laatste week is.
Sterker: iemand anders noemde al dat als TS pas een half jaar daar werkt, er een kans is dat ie een contract voor bepaalde tijd heeft. Dan moet je sowieso even goed checken welke afspraken daarin staan over überhaupt tussentijdse opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09
@NSG @Stalensnuitje
Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat TS begonnen is op 1 juli een contract voor 6 maanden heeft. In dat geval kan ie op 31-12 nog laten weten dat ie er mee kapt, een echte opzegtermijn is er dan niet.

In het onwaarschijnlijke maar niet onmogelijke geval dat TS een contract heeft voor een bepaalde tijd maar langer dan die 6 maanden, tsja, dan neemt ie een enorm risico.

Hoe dan ook, vooralsnog weet werkgever al dat hij een andere baan heeft per 1-1 en lijkt dat geen issue. En aangezien TS het nauwelijks meer trekt in zijn huidige baan lijkt het mij dat werkgever ook niet rouwig zal zijn om het vertrek. Maar dat is een aanname. Zonder een wat meer volledige post kunnen we hier ook niet veel meer doen dan aannames maken.

Mijn advies @QTarantino : als je genoeg spaargeld hebt: kijk of je op een vriendelijke manier samen met werkgever een eerdere stopdatum kan bedingen en ga lekker twee maanden tot rust komen, op vakantie, wat hobbyen. Als er iets funest is dan is het voor een paar k jezelf opbranden op een plek waar je nuet meer te zoeken hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53

Qwerty-273

Meukposter

mwa schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:08:
Weetje wat het is, als jij je hypotheek of huur niet kunt betalen (laat staan eten voor je kinderen) moet je gewoon tering naar de nering zetten.
En als je echt geen geld op tijd in het laatje kan krijgen (uitkering aanvraag en eerste uitbetaling neemt ook tijd in beslag) dan zal je moeten korten op alle niet noodzakelijke uitgaven. En als je dan nog in de knel komt met huur/hypo/gwl dan gewoon bellen en vertellen dat je door een wijziging in werk/inkomen situatie de rekeningen later voldoet. Dat is namelijk een heel andere situatie dan plots rekeningen die zonder aankondiging niet meer voldaan worden. Al heb je bij een gemiste betaling ook wel vaak enkele weken nog de tijd voor dat er daadwerkelijk een incasso traject wordt ingezet. Weet je 100% zeker dat slechts voor een korte en overbrugbare tijd is, dan kan je daar ook nog voor kiezen om op te gokken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@QTarantino geef nu eens weer wat er daadwerkelijk speelt... In je TS geef je aan dat:
* je over 2 maanden (01-01-2025) start met een nieuwe baan
* tot die tijd geen inkomen hebt (houd er rekening mee dat je pas eind januari '25 je eerste salaris bij je nieuwe werkgever krijgt, dus is het dan niet 3 maanden?)
* geen financiële terugval opties (wordt door mij gelezen als geen spaargeld, geen luxe goederen, geen familie / vrienden waar je wat kan/mag lenen)

Daarna geef je aan dat je "theoretisch" gezien nog geen ontslag hebt genomen. Je hebt (waarschijnlijk) een maand opzeg termijn, mits je contract dat toestaat. Als je een contract voor bepaalde tijd (6 maanden) hebt, moet het een voorwaarde zijn, anders kan je niet zondermeer tussentijds opzeggen.

Vervolgens geef je aan dat je niet financieel in nood zit. En daar raak ik je kwijt... Je start een nieuw topic, waarin je aangeeft niet 2 maanden te kunnen overbruggen, maar je niet in financiële nood. Hoe wil je het dan noemen als je 2 maanden niet kan overbruggen zonder inkomen?

Maargoed, wel of geen financiële nood. Ik zou starten met op een rijtje te zetten wat je vaste en variabele lasten zijn per maand. Kijk of je ergens (tijdelijk) in kan schrappen. Heb je bijv. een Netflex, Disney+, Videoland, Amazone Prime account, zet die dan (tijdelijk) stop. Ben je lid van een sportschool? Zet 'm tijdelijk stop. Krijg je een krant, zet 'm stop. Loop dit bij al je posten na en kijk of je niet 2 maanden zonder kan. Alle kleine beetjes samen, kunnen samen nog wel eens een flink bedrag zijn!
Daarnaast is er op dit moment zat (ongeschoold) werk te doen. Dus als je echt niet 2 maanden kan overbruggen, stap dan een uitzendbureau binnen en ga 2 maanden uitzendwerk doen. Voor veel werk heb je geen ervaring of opleiding nodig. Bij de supermarkten komen ze handjes te kort, in magazijnen komen ze handjes te kort, etc. Werk zat, dus daarmee ook voldoende mogelijkheden om tijdelijk even wat anders te doen om de 2 maanden te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@QTarantino wat een vervelende situatie. Ik vind het lastig om me een voorstelling te maken. Ik heb mindere periodes gekend bij mijn vorige werkgever (bore-out) maar kon me er altijd wel toe zetten om door te blijven gaan. In mijn hoofd kon ik een knop omzetten. Mijn eerste reactie zou zijn om je tijd uit te zitten en dan maar 70-80% te geven. Je WG weet toch al dat je weg gaat en als je gewoon je afspraken nakomt dan zou dat verder geen probleem moeten zijn.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat er achter de motivatie zit om niet te willen blijven. Wat is de reden van je vertrek?

[ Voor 41% gewijzigd door SURFivor op 30-10-2024 20:47 ]

Pagina: 1