wat ik er nou niet van begrijp is: werkt die tualatin pIII ook in een slot 1 bord met een via 133 apollo pro?
dus kan ik met mijn msi ook een tualatin draaien?
dus kan ik met mijn msi ook een tualatin draaien?
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Hehehe, gek he? Die TUSL _is_ speciaal voor de Tualatin.Op donderdag 13 september 2001 12:21 schreef SunStorm het volgende:
Goed nieuws, hij past wel op de Asus Tusl2-c! Das de opvolger van de Cusl2-c, en het leuke is dat ie ook nog eens hetzelfde kost!
Voor de rest zijn ze ongeveer hetzelfde, behalve dan dat ie de Tualatin ondersteund.
Verwijderd
Inderdaad, die Tualatin is duurder dan de P4. Toch zijn er redenen te noemen om voor de Tualatin te gaan:Maarre... gewoon een vraagje. Als je dan toch een nieuw mobo moet kopen, kan je dan niet beter meteen een P4 nemen? Die Tualatin is niet echt goedkoop te noemen.
Verwijderd
Verwijderd
Check www.abit.nl - de BX133 heeft al een BIOS upgrade die het zonder VRM kan.Op donderdag 13 september 2001 15:42 schreef eelcoz het volgende:
Het moet volgens mij toch mogelijk zijn om met een speciale slot1 slotket incl. voltage regulator met een Talatin voetje hem op een BX bord te plaatsen.Waarom zou dit eigenlijk niet kunnen?
Oslik blyat! Oslik!
hm hopelijk levert dat ook wat op bij Powerleap..Voor de rest van ons schijnt powerleap bezig te zijn met de nodige convertors. Meer info zodra het bekend is
* dion_b zou nl ook best graag een Tuluatin op m'n CUBX prikken.
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar er zijn 2 versies van de Tualatin, eentje met 256kb cache, en eentje met 512kb (aangeduid als PIII-S, S voor server), maar beide werken single in een mainboard dat de Tualatin ondersteund.Op donderdag 13 september 2001 14:02 schreef obsidian het volgende:
Van de Tualatin heb je ook de speciale multiprocessorversie nodig hoor. Plus, heb jij geld voor een dual Tualatin bord? (ik heb ze nog niet gezien trouwens)
Verwijderd
ik denk dat hij doelt op de moederborden.. die heeft hij nog niet gezien.. (ik overigens ook nog niet)Op donderdag 13 september 2001 21:42 schreef superbikkel het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar er zijn 2 versies van de Tualatin, eentje met 256kb cache, en eentje met 512kb (aangeduid als PIII-S, S voor server), maar beide werken single in een mainboard dat de Tualatin ondersteund.
Dat bedoelde ik idd.Op donderdag 13 september 2001 21:51 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
ik denk dat hij doelt op de moederborden.. die heeft hij nog niet gezien.. (ik overigens ook nog niet)
ik heb overigens de S versie
Verwijderd
CPUid. Als het BIOS de CPU type niet kan herkennen, gaan alle leuke dingen als SSE(2), MMX enzo uit. Draaien doet het wel, maar niet bepaald snel. Vandaar dat zo'n BIOS update geen kwaad kan.Op vrijdag 14 september 2001 20:53 schreef limp_bizkit het volgende:
ff een vraagje m.b.t. Tualatin
ik doe:
1. plaats de Tualatin op een FC-PGA converter (ABIT SlotKET III)
2. stel voltage in: 1.45V
3. plaats de FOP32-1 koeler
4. plaats het hele zooitje in een BX bordje die een normale PIII goed ondersteund
logisch is dat dit niet gaat werken. maar wat kan er mis gaan? is er kans op schade? zo ja, wat kan er kapot gaan?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
als dat niet klopt gaat die toch piepen???Op vrijdag 14 september 2001 22:41 schreef gellie het volgende:
Ergens gaat als ik wat goed heb wat kapotde pin layout komt niet volledig met de fcpga P3 en celly overheen als ik me niet vergis
ik kan het fout hebben, pin me er niet op vast
Als je 'm fatsoenlijk aan de praat krijgt op een BX ben je mijn held, maar ik geef je weinig kans. De spanning zal het grootste probleem niet zijn, maar omdat 'ie geen AGTL+ maar AGTL gebruikt als bus protocol zal hij het ook naar mijn idee gewoon niet doen. En er, Intel kennende, een identity-tag of wat dan ook in zitten van: "Ik ben een Tualatin, en ik vertik het in een BX, lekker puh" (Op zaterdag 15 september 2001 08:42 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
het gaat om een 440BX die officieel de Tualatin niet ondersteund... maar er gaan geruchten dat die dat wel doet.. en dat wil ik ff weten
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
ik wacht 1 (maybe 2) maanden.. als er dan nog geen gekke chinees is geweest... dan ben ik de eerste die het gaat proberen!Op zaterdag 15 september 2001 09:03 schreef abbadon het volgende:
[..]
Als je 'm fatsoenlijk aan de praat krijgt op een BX ben je mijn held, maar ik geef je weinig kans. De spanning zal het grootste probleem niet zijn, maar omdat 'ie geen AGTL+ maar AGTL gebruikt als bus protocol zal hij het ook naar mijn idee gewoon niet doen. En er, Intel kennende, een identity-tag of wat dan ook in zitten van: "Ik ben een Tualatin, en ik vertik het in een BX, lekker puh" ()
Wat het risico is als je het wél op bovenomschreven manier probeerd? Ik weet het niet, maar 'm opblazen lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk. Het zal wel bij piepjes en/of zwart beeld of zo blijven. Ik ben overigens wel erg benieuwd
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Op zaterdag 15 september 2001 08:41 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
als dat niet klopt gaat die toch piepen???
of sloopt die gelijk mijn cpu?
Jammer, maar ik kan je geen ongelijk geven om direct maar van alles en nog wat met zo'n dure Tualatin (heb je een 512 of 256 variant?) uit te spoken.Op zaterdag 15 september 2001 18:17 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
ik wacht 1 (maybe 2) maanden.. als er dan nog geen gekke chinees is geweest... dan ben ik de eerste die het gaat proberen!
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
extra duur natuurlijkOp zaterdag 15 september 2001 21:07 schreef abbadon het volgende:
[..]
Jammer, maar ik kan je geen ongelijk geven om direct maar van alles en nog wat met zo'n dure Tualatin (heb je een 512 of 256 variant?) uit te spoken.