Toon posts:

Novell script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met m'n client op een novell-server. Maar nu krijg ik het novell-scripje niet te zien.

Ik kies bij de primaire netwerkaanmelding onder netwerk voor het client voor netware-netwerken. Maar nu verwerkt ie volgens mij niet het novellscript. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij wel dat login-scriptje uitvoert. Bij de netware eigenschappen staat 'verwerken van aanmeldingsscript' gewoon aan. maar toch voert ie hem niet uit.

Waar kan ik dat login scripje eigenlijk vinden op de server? Ik weet dat er eentje is, maar waar die staat... das (voor mij) een raadsel.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Is er wel een inlogscript aan je user id gekoppeld?

I believe what I want to Believe

Verwijderd

download de netware client van novell
het login script staan it de NDS, met nwadmin te zien

Verwijderd

het is geen nt netwerk!
is dus niet server centric maar alles staat centraal in een database (users etc) NDS genoemd

Verwijderd

Bij je systrays, de rode N (Netware Services) rechtermuisklik >> User Administration for TREE >> Edit Login Script

of met Netware ADMIN32, dan dubbel klikken op een user en dan Script nog iets nog iets.

Verwijderd

Normaal gesproken staat dit in de public directorie op de novell server.

* BigRonnyV : Denkt dat je er beter vanaf kan blijven als je er niets van weet.

Verwijderd

alleendan wanneer elke user een eigen login script heeft, niet wanneer die op hoger niveau wordt toegekend (group/container etc)

Verwijderd

standaard heef iedereen hetzelfde inlog script dat iid in de public directory staat, als je dit wilt aanpassen kun je het beste nieuwe maken voor gebruikers of groepen.
dit kan met NWadmin en dan de properties van of de user of de groep en daar kun je een script ingeven, dit wordt alleen uitgevoerd als je de juiste client installeerd. nieuwer is meestal beter !....

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 14:12 schreef BOFH het volgende:
standaard heef iedereen hetzelfde inlog script dat iid in de public directory staat, als je dit wilt aanpassen kun je het beste nieuwe maken voor gebruikers of groepen.
dit kan met NWadmin en dan de properties van of de user of de groep en daar kun je een script ingeven, dit wordt alleen uitgevoerd als je de juiste client installeerd. nieuwer is meestal beter !....
Dat klopt als je een bindery gebruiker bent of een bindery servertje hebt ( novell 3.x ) anders ( Novell 4.x of 5.x met NDS )zit je loginscript in de Orginisation unit,container of user.. ( ben er ff uit geweest... word een beetje stoffig... :) )

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 20:05 schreef DRG het volgende:
Dat klopt als je een bindery gebruiker bent of een bindery servertje hebt ( novell 3.x ) anders ( Novell 4.x of 5.x met NDS )zit je loginscript in de Orginisation unit,container of user..
Een container is een object dat andere objecten kan bevatten: Organizations, Organizational Units, enz. Dus da's een beetje dubbel. :)

Container, user of profile.
( ben er ff uit geweest... word een beetje stoffig... :))
Ahhhh... ok. :)
Pagina: 1