Powercube zekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
De zekering van onze Powercube (de versie met 2 USB-A poorten) is gesprongen.
Na deze eruit gehaald te hebben, lees ik het volgende erop: F6AL250V.

Ik lees dit als 6 Ampere 250 volt, klopt dit?

De webshop waar ik hem gekocht heb, geeft geen informatie over zekeringen en de handleiding hebben we helaas niet meer. Ook op internet kan ik er maar bar weinig over vinden. Genoeg over het nut en dergelijke, maar geen informatie over de zekering.

Ik vermoed dat dit de juiste zekering is, maar laat het graag even bevestigen door iemand :)

https://www.conrad.nl/nl/...ud-10-stuk-s-1687921.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 17:46
Aanname van 6A 250V klopt volgens mij.
F = fast
6A = 6 Ampere
L = Low breaking capacity
250V

De zekering die je linkt komt dus niet helemaal overeen met wat er in zat. Verdere moeten de dimensies natuurlijk nog overeenkomen.

Maar belangrijker nog, weet je waarom de zekering in de eerste instantie is gesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Neem de oude zekering gewoon even mee naar een onderdelenhuis bij jou in de buurt en ze kunnen je een vervangende leveren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Itrme ja, een waterkoker en een keukenmachine tegelijk ingeschakeld, wat we normaliter nooit hebben op de powercube. (tijdelijk situatie i.v.m. verbouwing)

@Tyrian Die hebben we niet hier in de directe omgeving.

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 29-10-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Itrme kijkende naar het stukje 'Fast' kom ik dan op deze uit: https://www.conrad.nl/nl/...oud-10-stuk-s-532961.html

Afmetingen zal ik nog even nameten.

Wel jammer dat het er gelijk 10 zijn. Hoop eigenlijk het niet nog een keer te hoeven doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
6A is ook niet heel veel voor een stekkerdoos? Dan kan er max 6*250 = 1500W doorheen?

De meesten zijn 16A, soms 10A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Navi schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:53:
6A is ook niet heel veel voor een stekkerdoos? Dan kan er max 6*250 = 1500W doorheen?

De meesten zijn 16A, soms 10A.
Het is normaliter ook maar een blokje voor kleine spullen op je bureau. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
PdeBie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Het is normaliter ook maar een blokje voor kleine spullen op je bureau. :)
Toch zie ik bij de meeste PowerCubes (voorbeeldje) gewoon 16A staan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hahn schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:14:
[...]

Toch zie ik bij de meeste PowerCubes (voorbeeldje) gewoon 16A staan.
Bijzonder. Dat matcht niet met de zekering die er bij mij nu in zit. :?

Maar die webshop ken ik niet, dus zal hun anders eens benaderen met mijn vraag. Kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 17:46
Als het goed is, is er ergens aangegeven wat jouw model powercube aankan. Op de pagina van de webshop of documentatie die in de doos zat. (Ben er ook een tegen gekomen die tot 1380W ging, maar die had geen USB poorten. Maar ze bestaan dus wel.)

Of je er doodleuk een 16A zekering in kan zetten hangt er een beetje van af wat de rest van de materialen zijn die gebruikt zijn. Meestal zijn de goedkoopste stekkerblokken niet bedoeld voor meer dan ~1500-2000W.

Als er al een zekering in zit dit t/m 1500W aankan, zou ik er van uitgaan dat die powercube niet bedoeld is voor meer vermogen. (Dat of er zat al een niet originele/verkeerde zekering in)

Voor een blok dat op je bureau ligt en waar je als het goed is alleen een laptop/bureaulamp/telefoon oplader op aansluit, ga je ook nooit meer nodig hebben. Dat bij elkaar zit meestal rond de 200-400W en ben je klaar.
Pagina: 1