Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-04 19:37

K van k

18x 400 wp oost-west

Topicstarter
Ik zit ook met dillema.
Had voor m'n moeder van 80 een 3 jarig contract afgesloten met gasprijs op 1,24 per kuub en stroom o,24 cent de kwh.
Nou had ik onlangs wel gezien dat er bij gas op een kuub 0,11 cent extra belasting was gekomen. Dus dat klopt.
Maar net zag ik dat de stroom plots op variabele leveringskosten stond, en daltarief 0,30 cent en overdag 0,35 cent.
Dit kan toch niet zomaar als je alles 3 jaar vast zet.
Probeer te mailen maar is alleen chatrobot waar je niet goed van word, word je daar chagerijnig van zeg.

Check je contract goed, lijkt mij dat ze het gewoon proberen bij Eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
K van k schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:46:
Ik zit ook met dillema.
Had voor m'n moeder van 80 een 3 jarig contract afgesloten met gasprijs op 1,24 per kuub en stroom o,24 cent de kwh.
Nou had ik onlangs wel gezien dat er bij gas op een kuub 0,11 cent extra belasting was gekomen. Dus dat klopt.
Maar net zag ik dat de stroom plots op variabele leveringskosten stond, en daltarief 0,30 cent en overdag 0,35 cent.
Dit kan toch niet zomaar als je alles 3 jaar vast zet.
Probeer te mailen maar is alleen chatrobot waar je niet goed van word, word je daar chagerijnig van zeg.

Check je contract goed, lijkt mij dat ze het gewoon proberen bij Eneco
Jij had voor jouw moeder een vast contract en ik zou bij geen contact een brief zenden (e-mail met ontvangst bevestiging) en hier vind je een voorbeeld daarvan:

https://www.consuwijzer.n...rancier-verhoogt-tarieven

Je kunt ook het contactformulier gebruiken op hun website en daar de brief als attachment meer zenden. Bij Eneco krijg je dan wel bevestiging dat die is ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-04 19:37

K van k

18x 400 wp oost-west

Topicstarter
Even contact gehad via de live chat met eneco.

Zeg heb gas 3 jaar vast en stroom ook 3 jaar vast.
Stroom was 0.24 cent 3 jaar vast, en staat nu plotseling op 30.5 cent nacht en 35,5 cent dagtarief en op variabele.
Meneer dit komt omdat de netwerkkosten zijn gestegen.
Zeg ja maar dat rekenen ze niet bovenop de kwh prijs, dit staat er los van, ja maar de belasting op stroom is ook gestegen. Zeg nee dat was op gas en niet op stroom, ging ze ook tegenin.
Jawel hoor, en dit geven wij aan liander.
Zeg er staat 33,50 netwerkkosten per maand, en de stroom is ook stuk duurder plots.
Ik ga deze discussie niet met u aan zeggen ze dan.
Gaat nergens over.

Gaat om paar cent maar contract is contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-04 15:54
K van k schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:34:
Even contact gehad via de live chat met eneco.

Zeg heb gas 3 jaar vast en stroom ook 3 jaar vast.
Stroom was 0.24 cent 3 jaar vast, en staat nu plotseling op 30.5 cent nacht en 35,5 cent dagtarief en op variabele.
Meneer dit komt omdat de netwerkkosten zijn gestegen.
Zeg ja maar dat rekenen ze niet bovenop de kwh prijs, dit staat er los van, ja maar de belasting op stroom is ook gestegen. Zeg nee dat was op gas en niet op stroom, ging ze ook tegenin.
Jawel hoor, en dit geven wij aan liander.
Zeg er staat 33,50 netwerkkosten per maand, en de stroom is ook stuk duurder plots.
Ik ga deze discussie niet met u aan zeggen ze dan.
Gaat nergens over.

Gaat om paar cent maar contract is contract.
Dat is van hun kant het breken van het contract. aangezien je een vaste prijs hebt afgesproken. Lees hierom ook goed de algemene voorwaarden;

Bron; https://www.consuwijzer.n...rancier-verhoogt-tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Gewoon nog een keer bellen