Toon posts:

geheugen / mobo R.I.P.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren prikte ik in geheugenslot 1 een 128mb pc133 module. Ik meende dat ik toen alleen pc133 modules had en zette de geheugenklok in de BIOS dus op 133Mhz. Bij het opnieuw opstarten begon het in de comp. behoorlijk hard te knetteren. :') Dus comp uitgezet en gekeken...bleek ik toch nog een 128mb pc100 module te hebben. Bios gereset en opnieuw opgestart. Toen begonnen de problemen. Comp blijft min of meer hangen, divx van hdd spelen gaat stotterend etc.
Pc100 module eruit gehaald, nog altijd 2x 128mb pc133 over.
daarna nog steeds problemen en de module in geheugenslot 1 werd vrij warm, die dus maar in slot 3 gestoken.
wat verder opvalt is dat wanneer ik een cd-tje brand de buffer, wanneer de cd voor ±75% klaar is, ineens heel erg terug loopt naar ±2% en dat de cd-brander dan vaak op burnproof terugvalt.
Veel geld en middelen om van alles te vervangen heb ik niet. Mijn vraag is dus: Wat is er waarschijnlijk kapot?
Zijn alle drie de dimmetjes kapot, zijn de geheugen slots op het mobo zelf kapot? En wat heeft de buffer van de cd-brander hiermee te maken?

MSI K7T Pro met VIA chipset (4in1 driver)
AMD Duron 700@700
2x 128mb pc133
Asus V7700 Deluxe (nieuwste drivers)
LG cd-rom speler 50x
Lite-on 1210B (12x10x40x) Burnproof
Onboard sound

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Predator

Suffers from split brain

Die 100mhz ram chip is er waarschijnlijk wel aan :)
Dat mem slot waar ie inzat misschien ook. Met wat geluk werken de andere wel nog goed.

Ik heb ook es een ram chip gefried ( met rook en al )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs