Help: modem installeren. Groene draad uit de muur.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2linkerhanden
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo mensen van het internet,

Wij zijn gisteren verhuisd en ik dacht net met frisse tegenzin dat ik het modem wel even kon installeren. Dat valt tegen.
Ik heb een modem van Youfone (onderdeel kpn). Naast een modem leveren ze tot nu toe vooral heel slechte klantenservice en blijven mijn vragen onbeantwoord.

De situatie is als volgt (begeleidt met fotos):
Uit onze woonkamer muur komt een groene draad. Daar zit een tratec splitter op. Ook zit er een tratec "in-huis versterker voor radio / tv en digitale diensten" kastje op de muur. De vorige bewoonster had een schotel, misschien is dat kastje daar voor...
Kan ik hier überhaupt een Youfone modem op aansluiten?

Na wat Google-werk (dat ligt nog net binnen mijn capaciteiten) blijkt dat de groene draad waarschijnlijk van Ziggo is. Volgens mij had de vorige bewoonster inderdaad ook Ziggo.
Toen ik bij Youfone voor het eerst op de website kwam, moest ik mijn adres etc. invullen en zeiden ze dat een aansluiting mogelijk was. Kort samengevat: is dat daadwerkelijk zo?

Ik sta open voor elke suggestie, oplossing, tip...zelfs uitlachen (begrijpelijk) mag.

Alvast bedankt!
Sander.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auv7yOaJti_1jjAgszMCdtN3EfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAp02cptu73NMhd8fCW9ZQth.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AzjDAZvMpIAlVfMkaz_7JXaa3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIj37CNMm6xowFQwJsxLCFoA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3u-EawuXvx_sQ-A_Gtm0B_cN5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atGEPgO9UUiDDr9LFvH30MCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8qMyKaaKo6eTLtYdvs-sTogf3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycGd6cxuLKOWFTuwdIyKmjWh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPJQz5wvSaNUK-CRykPEWD7XQGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4vbyNrAjTcusxoGJhw3GYOO.jpg?f=fotoalbum_large al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
Die groene kabel is idd van Ziggo en is behoorlijk gesloopt zo. Moet opnieuw gestript worden en dan een nieuw AOP erop, is iets wat een monteur van Ziggo zou moeten doen.

Maargoed, jij hebt geen Ziggo maar Youfone/KPN. Je zult dus op zoek moeten naar een telefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Welk type abonnement heb je afgesloten? Glasvezel? Adsl? Of kabel (onwaarschijnlijk, volgens mij heeft alleen Ziggo kabel)?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:19
Om dus even duidelijk te zijn: De apparatuur/kabel op jouw foto is allemaal coax, voor " kabel" dus in lekentaal. (muv die laatste van je nieuwe modem).

Dat is namelijk een DSL modem dus je hebt ADSL aangevraagd. Als er dus in je woning (waarschijnlijk meterkast/woonkamer) nergens een ISRA punt zit of je een telefoonlijn zit dan ben je royally fucked en stuur je dit zsm terug en vraag je een Ziggo lijn aan.

Zit die er wel dan sluit je uiteraard daar alles op aan.

Twijfel je of je een telefoonlijn hebt dan bel je KPN als beheerder van je kopernetwerk en die kunnen je dat vertellen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:37
Heb je niet ergens een oude telefoonaansluiting zitten op de muur. Of hangt er ergens een glasvezelkastje (AOP glasvezel, even googlen voor voorbeelden) in je woning. In huis aan de straatkant, of in je meterkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:00
KnoxNL schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:27:

Dat is namelijk een DSL modem dus je hebt ADSL aangevraagd.
De Experiabox doet het ook prima met glasvezel hoor, achter een ONT via de WAN poort.

Voor @2linkerhanden is het dus belangrijk eerst te weten of er glasvezel of DSL is aangevraagd en geleverd, en daarbij het juiste aansluitpunt te vinden.
Dat is NIET de groene kabel en overige COAX bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:19
Dieks77 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

De Experiabox doet het ook prima met glasvezel hoor, achter een ONT via de WAN poort.

Voor @2linkerhanden is het dus belangrijk eerst te weten of er glasvezel of DSL is aangevraagd en geleverd, en daarbij het juiste aansluitpunt te vinden.
Dat is NIET de groene kabel en overige COAX bende.
Ik wist niet dat er nog ISP's waren die bij een glasvezelabbo nog een " alleskunner" opstuurden maar KPN dus schijnbaar wel als ik jou zo hoor. Op zich vanuit standaardisatie wel handig.

Ik zie het nu hier ook inderdaad: https://community.kpn.com...ergelijken-met-v10-468252

Dus TS let daar even op, of je DSL of glas hebt aangevraagd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet op zoek naar je KPN ISRA, deze kan in de woonkamer of meterkast zitten of in het ergste geval door iemand zijn weggestuct of naar een glasvezel (O)NT

DSL:
https://uploads-eu-west-1...bce-99b1-5b461b9d88a9.png

Glasvezel:

https://uploads-eu-west-1...107-a034-1b969a2bbf2c.png

Kom je hier niet uit, bestel een monteur.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
2linkerhanden schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:13:
De situatie is als volgt (begeleidt met fotos):
Uit onze woonkamer muur komt een groene draad. Daar zit een tratec splitter op. Ook zit er een tratec "in-huis versterker voor radio / tv en digitale diensten" kastje op de muur. De vorige bewoonster had een schotel, misschien is dat kastje daar voor...
Kan ik hier überhaupt een Youfone modem op aansluiten?
Nee, dat is inderdaad een Ziggo aansluiting.
Toen ik bij Youfone voor het eerst op de website kwam, moest ik mijn adres etc. invullen en zeiden ze dat een aansluiting mogelijk was. Kort samengevat: is dat daadwerkelijk zo?
Ja, Youfone neemt alleen bestellingen aan voor adressen waar een (koper)telefoonlijn of glasvezel aanwezig is.

Aangezien er kabel met een label uit de DSL poort steekt vermoed ik dat Youfone er vanuit gaat dat je een telefoonlijn hebt ergens in huis waar je het modem aan moet gaan sluiten.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Je moet op zoek naar een telefoon/dsl isra punt. Niet Ziggo. Zoek bv. op varkensneus misschien zie je ergens in je woning iets wat dat op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:13
Arie- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:05:
Je moet op zoek naar een telefoon/dsl isra punt. Niet Ziggo. Zoek bv. op varkensneus misschien zie je ergens in je woning iets wat dat op lijkt.
...ik moest even lachen om wat je schreef, hopelijk snap je hem ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

EverLast2002 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

...ik moest even lachen om wat je schreef, hopelijk snap je hem ook :+
Mwah, hij bedoelde varkenssnuit zoals dat type ISRA vaak wordt genoemd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 12:41
Ik mag hopen dat @2linkerhanden intussen een monteur besteld heeft na drie dagen radiostilte? Of er moet geen haast bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:13
Wildfire schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

Mwah, hij bedoelde varkenssnuit zoals dat type ISRA vaak wordt genoemd.
Ik las zijn opmerking alsof topicstarter in huis moest zoekennaar iemand met een varkensneus, zijn partner/vrouw dus…
Nevermind. I’ll get me coat..
Pagina: 1