Muis werkt vanuit het niets niet goed meer...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Goedemiddag

Afgelopen zaterdagavond zat ik te gamen toen, vanuit het niets, ik opmerkte dat de mousewheel-knop en later ook de linkermuisknop het niet goed deden.
Ik dacht dat het aan de game lag, ging eruit en kwam al snel tot de ontdekking dat ook op de desktop mijn muisknoppen niet naar behoren functioneerde.

Ik sloot de muis op mijn laptop aan en daar werkte hij naar behoren, sloot de muis van mijn laptop aan op zowel een voor als achter USB-aansluiting en de muiswijzer bewoog wel maar de knoppen deden het niet.
Ging naar apparaat beheer om te kijken of er ergens een uitroepteken stond...niets te zien..Eigenschappen van HID-muis gaven ook aan dat alles correct werkte. Heb die, middels keyboard, verwijderd, computer opnieuw opgestart maar nog steeds hetzelfde probleem.

In BIOS werkt alles wel goed maar het moment ik op het bureaublad beland werkt geen enkele muisknop.
Ik kwam online toevalligerwijs wel iets tegen over pen en touch/ink en hoe 1 van de laatste windows 10 updates ervoor had gezorgd dat windows de muis misschien als touchscreen zag en dat je dat uit moest schakelen maar ook dat scheen in mijn geval niet het probleem te zijn.

Waar ik toevallig wel achter kwam was dat, als ik command prompt als administrator open en dan vervolgens shutdown /r/o intyp, de linker en rechter muisknop na een aantal seconden wel reageren..mousewheel schijnt ook te werken maar de mousewheelknop dan ook weer niet.

Toen ik eerder de computer opnieuw opstartte om muis-drivers te reinstallen en Windows aangaf dat er nog een aantal programma's afgesloten moesten worden kon ik wel gebruikmaken van de linkermuisknop als ik op 'opnieuw opstarten' wilde klikken dus ergens gaat er iets mis als WIndows opstart.

Zit op een AMD AM4 Win10 bak met de laatste drivers geinstalleerd.

Ik weet niet of iemand een soortgelijk probleem heeft ervaren of dat het bekend in de orgen klinkt. Ik hoor graag van u wat u denkt dat het probleem kan veroorzaken. Ik ben op dit moment helaas nog niet thuis...pas later vanavond maar dacht laat mij alvast een topic hierover openen.

Vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:02
Welk merk/type muis gebruik je?
Gebruik je merk specifiek software hiervoor (zoiets als bv Logitech G HUB)

Klinkt toch als een driver of muis software dat van slag is en een clean install nodig heeft. gezien het in de BIOS en met rudimentaire stuurprogramma's (zie opmerking over shutdown/reboot) wel gewoon lijkt te werken.
Probeer ook eens Windows in veilige modus te draaien, als het daar ook gewoon werkt kun je wel met zekerheid zeggen dat het merk specifiek driver/software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Dieks77 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:14:

Klinkt toch als een driver of muis software dat van slag is en een clean install nodig heeft. gezien het in de BIOS en met rudimentaire stuurprogramma's (zie opmerking over shutdown/reboot) wel gewoon lijkt te werken.
Probeer ook eens Windows in veilige modus te draaien, als het daar ook gewoon werkt kun je wel met zekerheid zeggen dat het merk specifiek driver/software is.
Het is een logitech maar geen G hub linked..
Mijn keyboard is dat wel..
Deze muis heb ik toevallig iets van 3 maanden geleden aangeschaft aangezien de vorige kapot was...die was ook geen G Hub linked.
Ik zal jouw voorstel even nakijken als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Dieks77 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:14:

Nou goed..
Windows safe mode doet ie ook niets...
Windows recovery weer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:58

Jorissie87

No diggity

Misschien even precies aangeven welk model je hebt. Met alleen Logitech kunnen we niet zoveel. Aangezien je muis op andere devices en in je BIOS wel correct werkt moet het wel een softwarematig issue zijn (drivers of settings). Al geprobeerd je drivers opnieuw te installeren? (En hoe werkt hij zonder drivers?)

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Jorissie87 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 00:30:
Misschien even precies aangeven welk model je hebt. Met alleen Logitech kunnen we niet zoveel. Aangezien je muis op andere devices en in je BIOS wel correct werkt moet het wel een softwarematig issue zijn (drivers of settings). Al geprobeerd je drivers opnieuw te installeren? (En hoe werkt hij zonder drivers?)
Logitech M100.
Simpel geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongJoy1980
Wegens gezondheidsredenen ben ik afgelopen week niet echt actief geweest maar ben er weer.

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem...muisknoppen werken niet. Andere muis werkt ook niet die wel op mijn laptop werkt.

Tot nu toe diverse keren de HID muis uit apparaatbeheer verwijderd. Zijn in beide gevallen simpele muizen..nothing special...just plug and play..no special software required.
Als ik naar windows recovery ga dan werkt alles goed...

Bij nader inzien kom ik erachter ligt het misschien toch wel aan de Logitech M100..
Andere muis van laptop ingeprikt...HID muis verwijderd uit apparaatbeheer...computer opnieuw opgestart en zo te zien schijnt alles goed te werken....Nu dus kijken of ik morgen een andere muis ergens kan vinden en die uitproberen.
Pagina: 1