Liander wil aansluiting aanpassen met een kabel over de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfro71
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 16:14
Liander wil werkzaamheden doen bij ons. Ons pand is een onder- en bovenwoning en we hebben een gemeenschappelijk kabel naar de straat. Bij de buurman IN zijn meterkast zit nog een stalen aansluitkast van lang geleden en vanaf hier loopt een kabel door de muur naar mijn hoofdzekering.

Liander wil het één en ander aanpassen (reden onbekend) maar dat betekent dat ze een nieuwe kabel per woning aanleggen. Voor mij betekent dat ze een op de begane grond een gat dwars door de (mooi) herstelde terrazzo vloer boren en vervolgens een kabel over de muur trekken.

Nu de vraag: hoeveel moet ik accepteren van een netbeheerder en in welke mate mag ik verwachten dat ze het één en ander netjes afwerken (lees: onzichtbaar).

Iemand die hier wat ervaring in heeft en/of tips hoe de discussie met Liander aan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 16:17
Foto zou handig zijn. Maar lees ik nou tussen de regels door dat je geen volledige meterkast hebt, maar de groepenkast ergens los in de gang hangt?

Het is wel heel gebruikelijk om alle aansluitingen die je huis binnen komen vanuit de grond de meterkast in te laten lopen namelijk. Het is nog maar de vraag of ze daarvan af willen/kunnen wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsch2
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-09 16:27
Oud huis met (nog) een stalen pijp om de hoofdkabel ? Daar zal Liander geen nieuwe kabel door willen trekken. Of mag.

Helaas, slikken en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:52
Wat niet wil zeggen dat ze dan maar een kabel lukraak door je huis kunnen trekken. Maargoed zonder foto's en mogelijke alternatieven valt wr weinig van te zeggen.
Als boven/onderwoning ben je denk ik onderdeel van je eigen vve.. dus samen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
tfro71 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:38:
Liander wil het één en ander aanpassen (reden onbekend)
Vermoedelijk heeft de buurman meer vermogen aangevraagd.
Dan moet deze ''doortikker'' eruit en moet er een eigen kabel aangelegd worden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:13
Ik weet niet hoe het beleid voor elektra is bij Liander.
Bij gasaansluitingen die pas in de kruipruimte van een woning vertakt worden naar de buurman is het beleid dat elke woning zijn eigen aansluitleiding krijgt. En derhalve moet dan bij de buurman een nieuwe leiding aangelegd worden.
Pagina: 1