Vakantie geboekt voor een te lage prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 18:00
Goedendag,

Ik heb een vakantie geboekt voor 2600 Euro die een dag later 7200 Euro blijkt te kosten.
De vakantie is betaald en ik heb de factuur gekregen waar op alles klopt. Ook heb ik de booking van de vliegreis gekregen. Alles lijkt geregeld. Ik heb de vakantie 13-10 geboekt.

Mag de aanbieder deze vakantie annuleren als zij hier toch op terug willen komen?

Ik weet dat het allemaal erg "whishfull thinking" is. :*) Uiteraard kan ik contact opnemen met de aanbieder om het te vragen maar dat voelt dan weer als "slapende honden wakker maken"

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ja, deze mogen ze annuleren.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:39

Jorissie87

No diggity

Interessant, uit nieuwsgierigheid: wat voor type vakantie is het. Als jullie een overeenkomst hebben bereikt lijkt me dit bindend tenzij de prijs bij voorbaat al onwaarschijnlijk was. Als het een complete rondreis van 4 weken door de VS is dan had je kunnen verwachten dat het te goedkoop is aangeboden. Als het in een villa in Italie is voor 2 weken is dat een ander verhaal. Bij vakanties, tickets en reizen veranderen de prijzen enorm. Als jij in het vliegtuig naar New York gaat bijvoorbeeld dan zitten er mensen die 1000 euro voor hun ticket betaald hebben en mensen die 300 euro hebben betaald. Misschien is de reguliere prijs maar 2600 euro maar na jouw boeking is er ineens nog maar 1 ticket over waardoor de prijzen automatisch omhoog gaan, dat is niets geks.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
Ik heb een reis naar Egypte geboekt via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
bij Steigenberger Resort Ras Soma voor 10 dagen met 4 personen

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 12:40 . Reden: Naam bedrijf in mo-tags gezet conform beleid ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09
Is dat niet gewoon een bot die denkt: "Jij hebt interesse, kunnen we je 5k extra aftroggelen als je nog vier mensen meer mee wil nemen"? Beetje hetzelfde als vliegtickets die je vindt voor € 100 en als je ze een uur later probeert te boeken "ineens" € 600 kosten, maar als je dan incognito of op je tablet kijkt ze toch weer voor € 100 te koop zijn?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op de site van vakantie-aanbieder staat het volgende bij de boekingsvoorwaarden:
Je boeking is definitief

Wanneer je bij vakantie-aanbieder je vakantie boekt, geef je de volgende bevestiging:

Ik ga ermee akkoord dat deze boeking definitief wordt ingeboekt onder de boekingsvoorwaarden van Vakanties.nl en reisvoorwaarden van de uitvoerend touroperator.

Wanneer je dit accepteert en de aanbetaling plaatst is je boeking definitief. Je boeking wordt namelijk direct geplaatst in de reserveringssystemen van de touroperator, vliegmaatschappij of hotel. Hierdoor is het voor ons niet meer mogelijk om je boeking te wijzigen. Let goed op dat je voordat je boekt de juiste namen, preferenties en essenties hebt doorgegeven.
Lijkt me dat dit 2 kanten op werkt en ze dus niet meer kunnen annuleren?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 12:39 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
Denman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:21:
Op de site van vakantie-aanbieder staat het volgende bij de boekingsvoorwaarden:

[...]

Ja, dat hoop ik ook. Maar ik kan nergens een soortgelijke ervaring vinden. En al helemaal niets in de verschillende voorwaarden. Ik wil natuurlijk niet dat ze een week van te voren opeens mijn vakantie annuleren.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
Ik denk het ook maar ik kan niet vinden waar dat wettelijk beschreven wordt. Alles gaat over een aankoop die nog niet verstuurd is en die annuleren mogen. Maar in dit geval heb ik alles al “ontvangen”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 20:31

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dit kunnen ze alleen als het overduidelijk fout is zoals hierboven al benoemd. Denk aan de 50" TV voor 200 euro ipv 2000 en dat soort geintjes. Bij vakanties is de variatie in prijs extreem dus kan jij absoluut redelijk beweren dat jij dacht dat de prijs terecht was. Ik denk dat je safe zit en dat dit gewoon een automatische "laatse kans op" prijsverhoging is en niet de reguliere prijs.

Je hebt overigens nog niets ontvangen, je bent immers nog niet op vakantie geweest, dus in die zin is de transactie nog niet voltooit.

blup

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:16
Megatronz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:14:
***members only***
Voor een Egypte vakantie is dit niet bijzonder goedkoop dat je bij voorbaat al uit mocht gaan van een prijsfout. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:32
1. Weet je wel zeker dat je eerste boeking klopt? Een bedrag van 650 pp is natuurlijk wel erg goedkoop

2. Je ging en gaat blijkbaar uit van een prijsfout? Dan is er dus niet sprake van ter goede wil kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
President schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:58:
1. Weet je wel zeker dat je eerste boeking klopt? Een bedrag van 650 pp is natuurlijk wel erg goedkoop

2. Je ging en gaat blijkbaar uit van een prijsfout? Dan is er dus niet sprake van ter goede wil kopen?
*knip* Opmerkingen als deze voegen niets toe aan de discussie'

Aan @Megatronz Maak je geen zorgen, dit is standaard business practice in de reisindustrie. Als je wel eens een los vliegticket hebt gekocht weet je dat hetzelfde vliegticket de ene week 500 kan kosten en de volgende week ineens 1500 euro. Alles om de klant zoveel mogelijk geld afhandig te maken.

Ik zie op die website aanbiedingen voor 10 dagen p.p. naar egypte tussen de 620 en 4150 euro, dus daar kan je niets aan afleiden.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 16:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09
Ik zie een hoop reclame langskomen voor vluchten vanaf €19 dus vliegticket voor € 100 klinkt aannemelijk, en dan hou je € 200+ per nacht over (ik zie hotels vaak per kamer ipv per persoon), wat ik al een aardig bedrag vind.

Granted, ik boek niet vaak vakanties (wel eens hotels) maar het klinkt mij niet extreem goedkoop in de oren.
Hoe kun je uitgaan van een prijsfout als de initiële prijs niet meteen bellen doet rinkelen en je die hogere prijs pas de dag erop ziet?

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 28-10-2024 13:11 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15

Qwerty-273

Meukposter

Soms zie je echt forse kortingen in vliegen en totale reispakketten. De eerste boekingen zijn soms spot goedkoop (om een mond-op-mond vuurtje te creëren) net zoals vaak de last minutes ook forse kortingen zien om toch nog de lege plekken te kunnen vullen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens een topic gelezen van iemand hier waarbij de reis werd geannuleerd ivm een prijsfout..

Aan de andere kant, wellicht is de reis bij jou nu duurder geworden op de website omdat de goedkope vliegtickets niet meer beschikbaar zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Denman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:21:
Op de site van *knip* staat het volgende bij de boekingsvoorwaarden:

[...] Wanneer je dit accepteert [...]

Bij een te lage prijs zal de reisaanbieder stellen dat zij geen aanbod heeft gedaan, en dat er dus ook niets geaccepteerd kan worden. Juridisch gaat het er dan om of TS had moeten twijfelen aan de juistheid van de prijs en daarom onderzoek had moeten doen.

Bij vakantiereizen kan de prijs enorm fluctueren. Het is niet ongewoon dat de prijs van een vlucht plotseling een factor twee fluctueert (omhoog en omlaag). Reisaanbieders hebben contracten met resorts tegen bulkprijzen waar jij geen inzicht in hebt, en die het vergelijken van verschillende aanbieders onmogelijk maken. Het enige wat je kunt controleren is de prijs van de vlucht, en zelfs daar kan de aanbieder korting op hebben gekregen.

Het gaat er niet om of een aanbieder dezelfde reis een dag later voor bijna 3x zoveel geld kan verkopen. Het gaat erom of je had moeten twijfelen aan een prijs van 2600 euro. Hoelang duurt de vakantie en valt hij in een vakantieperiode? Als je voor 2600 euro een maand op vakantie gaat, is dat reden om aan de prijs te twijfelen.

Er is geen termijn waarbinnen de reisaanbieder de fout moet melden, maar hoe langer het duurt, hoe minder makkelijk het wordt voor de reisaanbieder. Als je de reis op 13 oktober hebt geboekt en nog steeds niets hebt gehoord, denk ik dat je je onnodig zorgen maakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 13:53 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
Paul schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:10:
[...]
Ik zie een hoop reclame langskomen voor vluchten vanaf €19 dus vliegticket voor € 100 klinkt aannemelijk, en dan hou je € 200+ per nacht over (ik zie hotels vaak per kamer ipv per persoon), wat ik al een aardig bedrag vind.

Granted, ik boek niet vaak vakanties (wel eens hotels) maar het klinkt mij niet extreem goedkoop in de oren.

[...]
Hoe kun je uitgaan van een prijsfout als de initiële prijs niet meteen bellen doet rinkelen en je die hogere prijs pas de dag erop ziet?
Ik vond de initiële prijs laag in vergelijking met vergelijkbare resorts die ik al had gezien. Daarom heb ik ook snel geboekt om zeker te zijn het te krijgen voor die prijs. Als je dan de prijs opeens ziet voor 7200 euro is dat wel een enorm verschil. Maar idd, wie weet is het een enorme prijs schommeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
fopjurist schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Bij een te lage prijs zal de reisaanbieder stellen dat zij geen aanbod heeft gedaan, en dat er dus ook niets geaccepteerd kan worden. Juridisch gaat het er dan om of TS had moeten twijfelen aan de juistheid van de prijs en daarom onderzoek had moeten doen.

Bij vakantiereizen kan de prijs enorm fluctueren. Het is niet ongewoon dat de prijs van een vlucht plotseling een factor twee fluctueert (omhoog en omlaag). Reisaanbieders hebben contracten met resorts tegen bulkprijzen waar jij geen inzicht in hebt, en die het vergelijken van verschillende aanbieders onmogelijk maken. Het enige wat je kunt controleren is de prijs van de vlucht, en zelfs daar kan de aanbieder korting op hebben gekregen.

Het gaat er niet om of een aanbieder dezelfde reis een dag later voor bijna 3x zoveel geld kan verkopen. Het gaat erom of je had moeten twijfelen aan een prijs van 2600 euro. Hoelang duurt de vakantie en valt hij in een vakantieperiode? Als je voor 2600 euro een maand op vakantie gaat, is dat reden om aan de prijs te twijfelen.

Er is geen termijn waarbinnen de reisaanbieder de fout moet melden, maar hoe langer het duurt, hoe minder makkelijk het wordt voor de reisaanbieder. Als je de reis op 13 oktober hebt geboekt en nog steeds niets hebt gehoord, denk ik dat je je onnodig zorgen maakt.
Dank voor je antwoord. Het is een 10daagse reis naar Egypte voor 4 personen all inclusive buiten de vakantie perioden. Vergelijkbare vakanties naar een resort in Egypte ligt tussen de 3000 en 6000 euro. De grote prijs verschillen zitten hem vooral in de kwaliteit en luxe. Achter af had ik wel moeten weten dat het niet zou kunnen kloppen. Daarom ging ik nog eens kijken. Waar ik het meeste mee zit is of ik nu wel of niet contact moet opnemen met *knip* Reisaanbieder om te vragen of alles verder ok is. Dan loop ik natuurlijk wel het risico dat ik de slapende hond wakker maak.

Je vraagt je ook af hoe het werkt bij een boekingssite. Betalen zij de resorts en vliegtickets uit het bedrag dat ik moet betalen of gaat dat allemaal apart. Wat is de kans dat ze het überhaupt gaan zien, ook als ik ze ga vragen of alles in orde is.

Twijvels twijvels. :?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 23:06 . Reden: Naam bedrijf weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatronz

Ik vond het zeker een lage prijs. Maar wat vele andere hier ook aangeven, het kan zo maar wel kloppen. Er is gewoonweg zo weinig over te vinden mbt de voorwaarden. Vandaar mijn topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Megatronz op 29-10-2024 08:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
Megatronz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:25:
[...]
Waar ik het meeste mee zit is of ik nu wel of niet contact moet opnemen met knip om te vragen of alles verder ok is. Dan loop ik natuurlijk wel het risico dat ik de slapende hond wakker maak.
Vrij simpel:
- wil je zeker weten dat je op vakantie gaat (of juist niet), dan neem je contactt op. (hoef je niet eens te praten over de prijs/het prijsverschil, gewoon informeren of alles correct geregistreerd staat.)
- vind je het niet erg om in dubio te blijven en de kans te hebben dat kort voor de vakantie aan de bel getrokken wordt door de reisorganisatie, de reis niet doorgaat (zonder bijbetaling), dan laat je de boeking voor wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2024 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Megatronz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:25:
Je vraagt je ook af hoe het werkt bij een boekingssite. Betalen zij de resorts en vliegtickets uit het bedrag dat ik moet betalen of gaat dat allemaal apart. Wat is de kans dat ze het überhaupt gaan zien, ook als ik ze ga vragen of alles in orde is.
Vaak werken ze met bulk boekingen/reserveringen zoals al eerder gemeld. In een compleet resort nemen/reserveren ze dan 40-50 kamers met wellicht een deel in het contract dat ze lege kamers tot 2-3-4 weken voor de daadwerkelijke periode terug kunnen geven (waar ze ook weer een vergoeding voor betalen - vandaar de last minutes met lage tarieven zodat ze niet met een kostenpost zitten voor een bepaalde kamer maar deze eventueel tegen kostprijs nog kunnen verslijten aan een consument). Dat zal dus niet een betaling per kamer/boeking zijn, maar echt bulk overeenkomsten. Het hotel/resort blij want die hebben slechts 1 klant voor een periode met een grote afname, reisorganisatie blij omdat hierdoor de kosten een stuk lager liggen, klant blij die een totaalpakket wilt afnemen en dat vaak ver van te voren plant/regelt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15
Een pakketreis is natuurlijk iets anders dan losse vliegtickets, maar ook die komen met enige regelmaat voor bizar lage prijzen voorbij. Ook wel error-fares genoemd. Als je flexibel bent kun je op internet soms enorm leuke deals vinden. Wel snel zijn. Zo ben ik onder andere voor 150 euro naar Japan geweest, voor 160 naar Maleisie en voor 90 euro naar NY. Alles retour vanuit luchthavens in en rond NL. Laatst nog voor 100 euro retour van Singapore naar Sydney gevlogen. Ik kijk nergens meer van op. Jij denkt dat het een te lage prijs voor die reis is? Ik niet. Gewoon lekker gaan genieten daar!!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:43
Bij mij ging het goed. Vakantie van 1200-1300 de man was 1 dag 540 de man. Nog nooit zo goedkoop op vakantie geweest.
Qua bedragen niet hetzelfde maar procentueel ongeveer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 07:33
Even realistisch:

Je hebt nu feitelijk 40 dagen all inclusive in Egypte, inc. vliegen (en ik denk transfers). Voor 2600 euro.

4 personen maal 10 dagen. 4 retourtickets dus.

Nee, natuurlijk kan dat niet. Dat is 65 euro per dag....

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 28-10-2024 19:03 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:37

Theo

moederbord

KnoxNL schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:02:
Even realistisch:

Je hebt nu feitelijk 40 dagen all inclusive in Egypte, inc. vliegen (en ik denk transfers). Voor 2600 euro.

4 personen maal 10 dagen. 4 retourtickets dus.

Nee, natuurlijk kan dat niet. Dat is 65 euro per dag....
Waarom kan dat niet kunnen? Een tweepersoonskamer voor 100 euro per nacht is voor een hotel in Nederland niet raar te noemen, en dan zelfs is het inclusief ontbijt. Nu is Egypte wel iets goedkoper omdat de grond en arbeid daar een stuk goedkoper is, dus 100 euro per nacht per kamer inc buffet klinkt mij niet raar.

Dan is tien dagen met twee personen dus 1.000 euro aan hotelkosten; ofwel 500 euro pp. Een retourtje Egypte van 150 euro is goedkoop maar ook niet abnormaal te noemen gezien je soms voor drie tientjes ook al twee uur kunt vliegen.

En dan kunnen touroperators ook nog vaak scherper inkopen en goedkoper aanbieden dan waar je zelf voor kunt boeken. Die 650 euro pp klinkt mij totaal niet raar in de oren, helemaal wanneer je zelf gelijk voor vier personen kunt boeken (peer personen = korting)

Sterker nog, een aantal jaren geleden was ik 1.000 euro kwijt voor een all in vakantie naar Egypte. Maar dat was dan wel inc onbekerkt scubaduiken met een gids in en buiten het water. Als ik diezelfde vakantie had geboekt op diezelfde plek zonder te duiken was ik ook <650 euro kwijt geweest. En dat was in mijn uppie...

Die 650 euro pp

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 07:33
Than i stand corrected. Ga er verder ook geen punt van maken want dat helpt TS niet.

De reactie van @henri86 dekt nog het meeste de lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

Theo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

Waarom kan dat niet kunnen? Een tweepersoonskamer voor 100 euro per nacht is voor een hotel in Nederland niet raar te noemen, en dan zelfs is het inclusief ontbijt. Nu is Egypte wel iets goedkoper omdat de grond en arbeid daar een stuk goedkoper is, dus 100 euro per nacht per kamer inc buffet klinkt mij niet raar.

Dan is tien dagen met twee personen dus 1.000 euro aan hotelkosten; ofwel 500 euro pp. Een retourtje Egypte van 150 euro is goedkoop maar ook niet abnormaal te noemen gezien je soms voor drie tientjes ook al twee uur kunt vliegen.

En dan kunnen touroperators ook nog vaak scherper inkopen en goedkoper aanbieden dan waar je zelf voor kunt boeken. Die 650 euro pp klinkt mij totaal niet raar in de oren, helemaal wanneer je zelf gelijk voor vier personen kunt boeken (peer personen = korting)

Sterker nog, een aantal jaren geleden was ik 1.000 euro kwijt voor een all in vakantie naar Egypte. Maar dat was dan wel inc onbekerkt scubaduiken met een gids in en buiten het water. Als ik diezelfde vakantie had geboekt op diezelfde plek zonder te duiken was ik ook <650 euro kwijt geweest. En dat was in mijn uppie...

Die 650 euro pp
Zeker al een tijdje niet op vakantie geweest denk ik, of wellicht buiten de vakanties of in 3 sterren hotels. 650 pp kan, maar dan wel onder bovengenoemde condities.

Maar mooi toch voor TS, soms zit het mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Gezien de politieke situatie kan het zijn dat toeristen deze regio minder aantrekkelijk vinden. Dat zou het toch kunnen zijn dat men de prijzen wat verlaagd om meer klanten te trekken? Als dat blijkt te werken kan de prijs weer omhoog.

Op school ooit iets geleerd over "Prijselasticiteit van de vraag"

https://www.examenoverzic...tM53gdumbwa34Dlehxa9sQeTK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZhAUBsN7mc3RYJTcf577Hx8z78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJUw1Piq9XU6rWFXmVOipkyu.png?f=fotoalbum_large

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/egypte

[ Voor 56% gewijzigd door Prisma16 op 28-10-2024 19:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

***members only***
Waarom zou je daar überhaupt 7200 voor betalen?

2600 lijkt me een prima prijs voor dit resort en locatie…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jaren in de branche gewerkt bij een prijsvergelijker, we hadden ruim 1 miljard prijzen in de database in het hoogseizoen en ik zie niks geks hier hoor. Prijzen fluctueren belachelijk in deze tak van de sport. Geniet lekker van je vakantie en maak je geen zorgen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
Als ik overigens de accomodatie google en kijk voor een boeking (vakantiediscounter), kost 2 personen, 10 dagen in dec, all inclusive €1500 (incl. vlucht). Dus de prijs lijkt me helemaal niet raar. Die nieuwe prijs wel.

[ Voor 12% gewijzigd door henri86 op 28-10-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatronz
henri86 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:52:
Als ik overigens de accomodatie google en kijk voor een boeking (vakantiediscounter), kost 2 personen, 10 dagen in dec, all inclusive €1500 (incl. vlucht). Dus de prijs lijkt me helemaal niet raar. Die nieuwe prijs wel.
1500 p.p. keer 4 personen is toch al weer 6000 euro..
Dan blijft mijn booking van 4 personen voor 2600 euro toch wel erg scherp. ;)

Maar ik denk dat ik, na het lezen van alle reacties, mij niet echt zorgen hoef te maken.
Dank voor alle tips en meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Megatronz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

1500 p.p. keer 4 personen is toch al weer 6000 euro..
Dan blijft mijn booking van 4 personen voor 2600 euro toch wel erg scherp. ;)

Maar ik denk dat ik, na het lezen van alle reacties, mij niet echt zorgen hoef te maken.
Dank voor alle tips en meedenken.
Hij schreef voor 2 personen dat maakt een totaal van €3000 voor 4 personen.

Niet zo druk maken en lekker op vakantie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatronz
NicoHF schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Hij schreef voor 2 personen dat maakt een totaal van €3000 voor 4 personen.

Niet zo druk maken en lekker op vakantie gaan.
Je hebt gelijk over het niet zo druk maken. 🙂
Maar om verwarring te voorkomen, het is echt een p.p. Prijs bij vakantie discounter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:48
Als je je zo druk maakt moet je ze bellen en vragen of alles klopt en dat schriftelijk willen bevestigen. Dan kan je weer rustig slapen. Nu stress hebben om vervolgens gestrest op vakantie te gaan/zijn heb je niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Megatronz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Je hebt gelijk over het niet zo druk maken. 🙂
Maar om verwarring te voorkomen, het is echt een p.p. Prijs bij vakantie discounter.
Ik vind het nog duur, dezelfde reis is met vertrek op 3-12 maar 2352 euro (vlucht vanuit Amsterdam) ;)

oftewel; niets aan de hand

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkb op 29-10-2024 13:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40
Wanneer (ongeveer) ga je, en post je t.z.t. nog even een foto van een drankje in de hand? :9B

[ Voor 10% gewijzigd door Capa op 29-10-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 19:00
Wat jeroenkb zegt niets aan de hand Gewoon een prima prijs voor en egypte reis anno 2024.
Tik hem net bij de eerste duitser in (boek altijd via duitsland) en krijg zonder verder te kijken 10 dagen voor 2850 als voordeligste.

Fijne vakantie, geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 12:01
1x een verschil in ticketprijs gezien van een factor 30 !!! Dat was wizzair, vond ik wel bizar. Bij singapore Airlines bv is het maximaal een factor 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakunai
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
thefox154 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:21:
Tik hem net bij de eerste duitser in (boek altijd via duitsland) en krijg zonder verder te kijken 10 dagen voor 2850 als voordeligste.
Its.de 8) is goud

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Megatronz
Dan komt nu een dag voor vertrek dan toch een probleem tevoorschijn. Na al meerdere keren contact te hebben gehad met het resort met vragen over kamers blijkt er geen booking onder mijn naam bekend. Eerder wordt er nog aangegeven dat alles in orde was. Ik heb de vouchers door gestuurd en nog kunnen ze niets vinden.

Dit is het bericht:
Greetings from Steigenberger Resort Ras Soma.

Please note that the Beach Lodge is available at a cost of $50 per day, subject to hotel availability.
Additionally, we kindly request that you urgently contact the travel agent through whom you made your booking, as we have not yet received your reservation.

Should you need any further assistance, feel free to reach out.
Ik heb inmiddels het nood nummer van de reisorganisatie gebeld en die gaan het uitzoeken. Helaas kunnen ze op zondag niet alles uitzoeken. Morgen wordt er contact met mij opgenomen.

Spannend. Erg benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Overmorgen vertrekt onze vlucht naar Hurghada.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Als er gewoon plek is in het resort dan zal de reisorganisatie het gewoon moeten boeken en de eventuele extra kosten op zich nemen. Er is pas een probleem als alles bomvol zit, maar daar lijkt het me niet het seizoen voor.

Wellicht is er een naamsverwarring ergens door de reisorganisatie gemaakt. Er is nog genoeg tijd dat ze het uitzoeken. Geen stress, lekker op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Megatronz schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:54:
Dan komt nu een dag voor vertrek dan toch een probleem tevoorschijn.
Als ik het goed begrijp gaat het hier om een pakketreis voor privé-doeleinden? Dus een combinatie van in dit geval een vlucht en een hotel vanwege een vakantie?

Zo ja, dan moet is de consumentenregeling voor pakketreizen van toepassing, die in het Burgerlijk Wetboek staat opgenomen als gevolg van de EU Richtlijn voor pakketreizen ('Package Travel Directive of PTD). Zie Titel 7.7A BW waaronder art. 7:513d lid 1 BW:
1 Van het bij deze titel bepaalde kan ten nadele van de reiziger niet worden afgeweken.
Je kunt dus titel 7.7A BW volledig aanhouden, omdat voorwaarden die daarvan afwijken in je nadeel voor jou als consument 'vernietigbaar' zijn. Na vernietiging (wat niets anders is dan een verklaring van jouw kant zoals een e-mail aan de handelaar die de pakketreis aanbiedt) worden afwijkende voorwaarden vervangen door het BW.
Na al meerdere keren contact te hebben gehad met het resort met vragen over kamers blijkt er geen booking onder mijn naam bekend. Eerder wordt er nog aangegeven dat alles in orde was. Ik heb de vouchers door gestuurd en nog kunnen ze niets vinden.
Klopt het dat dit gaat om een pakketreis en ben je dus overeengekomen dat de handelaar zowel de vlucht als het hotel zou boeken voor jou?

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Real schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:41:
[...]

Als ik het goed begrijp gaat het hier om een pakketreis voor privé-doeleinden? Dus een combinatie van in dit geval een vlucht en een hotel vanwege een vakantie?

Zo ja, dan moet is de consumentenregeling voor pakketreizen van toepassing, die in het Burgerlijk Wetboek staat opgenomen als gevolg van de EU Richtlijn voor pakketreizen ('Package Travel Directive of PTD). Zie Titel 7.7A BW waaronder art. 7:513d lid 1 BW:

[...]

Je kunt dus titel 7.7A BW volledig aanhouden, omdat voorwaarden die daarvan afwijken in je nadeel voor jou als consument 'vernietigbaar' zijn. Na vernietiging (wat niets anders is dan een verklaring van jouw kant zoals een e-mail aan de handelaar die de pakketreis aanbiedt) worden afwijkende voorwaarden vervangen door het BW.

[...]

Klopt het dat dit gaat om een pakketreis en ben je dus overeengekomen dat de handelaar zowel de vlucht als het hotel zou boeken voor jou?

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou.
De reisorganisatie, uit de 4e post, biedt alleen maar pakketreizen aan, buiten een aantal campings en autovakanties binnen Europa om, voor zover ik zie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:45
@Megatronz, kun je morgen nog wel op vakantie gaan? (Jannus dank voor je oplettendheid)

Geniet in ieder geval van je vakantie!!!

[ Voor 53% gewijzigd door peter13579 op 24-03-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50
peter13579 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:03:
@Megatronz, vandaag nog wel op vakantie kunnen gaan?
Ik denk dat ie nu in het vliegtuig zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:31
Hij vliegt morgen pas;
Spannend. Erg benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:31
Het wordt nu wel tijd voor een update.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:45
jannus66 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:46:
Het wordt nu wel tijd voor een update.....
TS ligt waarschijnlijk onder een brug in Egypte te wachten op zijn terugvlucht. Onder de bruggen in Egypte is de 4G/WiFi ontvangst extreem slecht... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:40
peter13579 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:42:
[...]

TS ligt waarschijnlijk onder een brug in Egypte te wachten op zijn terugvlucht. Onder de bruggen in Egypte is de 4G/WiFi ontvangst extreem slecht... :+
Ben zelf vorig jaar eind februari 10 dagen naar Egypte geweest voor 2 personen 920€ betaald.
All inclusive met vlucht vanaf Düsseldorf, heerlijk genoten in Marsa Alam.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:32
***members only***
Megatronz schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:54:
Dan komt nu een dag voor vertrek dan toch een probleem tevoorschijn.
.
Uiteindelijk ben je 25 maart vertrokken... Als ik dan reken van 26 als dag 1 dan was gisteren dag 10 en dan zou je uiterlijk vandaag weer ergens terug zijn... Hoop dat de vakantie succesvol was en dat je zonder stress het vliegtuig in bent gegaan! Wel benieuwd naar hoe het uiteindelijk is opgelost :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Mogelijk nog gedoe gehad van wat problemen met vluchten naar die kant van de wereld?
https://www.ed.nl/eindhov...-tui-vliegtuig~a07b2226a/
Wel hoogste tijd voor een update vanuit @Megatronz over hoe de vakanite is verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33
1 april is ook al geweest immers, @Megatronz we zijn nieuwsgierig :)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47
Ik vermoed dat het een enkele reis bleek te zijn.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-07 17:02
Ik hoop niet dat dit er iets mee te maken heeft:
https://www.ad.nl/binnenl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Kans is klein natuurlijk maar we hopen allemaal dat jullie weer veilig thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
maffiabaas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:46:
Ik hoop niet dat dit er iets mee te maken heeft:
https://www.ad.nl/binnenl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Kans is klein natuurlijk maar we hopen allemaal dat jullie weer veilig thuis zijn.
Dat ongeluk was op 29 maart, dat komt niet overeen met de tijdlijn want TS vertrok op 24-3.
Het echtpaar zou net geland zijn in Egypte en met de taxi onderweg zijn gegaan naar de vakantiebestemming.
https://www.omroepbrabant...verkeersongeluk-in-egypte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-07 17:02
Wolly schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:04:
[...]

Dat ongeluk was op 29 maart, dat komt niet overeen met de tijdlijn want TS vertrok op 24-3.

[...]

https://www.omroepbrabant...verkeersongeluk-in-egypte
Idd, dan kan dat gelukkig uitgesloten worden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Megatronz
Ik ben 3 april terug gekomen. Helaas een dag later ziek geworden en bleek na een paar dagen dat ik salmonella had opgelopen. Dus ben net weer beter.
Hoe is het gegaan vragen jullie je af. 🙂

Op zondag 24 maart had ik weer contact met het geboekte resort steigenberger ras soma om te vragen of ik een cabana kon reserveren. De reactie was dat zij mijn naam niet konden vinden in de reservering. Ik moest met spoed contact opnemen met Reisaanbieder . Ik was verbaast omdat ik weken eerder ook al een paar keer contact met steigenberger had gehad en ze toen helaas denk ik niet gekeken hadden naar mijn reservering.

Ik heb die zondag meteen Reisaanbieder alarm nummer gebeld en die zouden het gaan uitzoeken en mij terugbellen.
Maandag ochtend meteen zelf weer gebeld. Ze bleken een ander resort geboekt te hebben!!
Dit verklaard uiteraard de prijs waar dit topic mee begon. Steigenberger was al volgeboekt en daar konden ze ons dus niet alsnog boeken. Zij konden mij 600€ korting geven op de reissom. Echter was het door hun verkeerd geboekte resort totaal niet wat wij als vakantie voor ogen hadden en hebben dat afgewezen. Zij zijn voor ons verder gaan kijken. Wij waren inmiddels al onderweg naar Duitsland voor de overnachting in Keulen. De volgende dag vertrokken we al om 08:00 vandaar.
We hebben verschillende resorts aangeboden gekregen maar niets kwam ook maar een beetje in de buurt van het steigenberger resort. Ze konden uiteraard maar weinig vinden voor ons aangezien het erg kort dag was. Op mijn verzoek om het een paar dagen later te boeken konden ze ook niet in gaan omdat ze de vlucht niet konden annuleren.
Uiteindelijk akkoord moeten gaan met een resort wat niet on onze initiële wensen voldeed maar konden dus niet anders.

We hebben van af dat moment een knop omgezet en zijn ons gaan voorbereiden op een prachtige vakantie naar Egypte. Dat is deels ook gelukt.

Prachtige snorkel en quad trips gemaakt.
Het Resort viel helaas tegen. Het eten was matig. De drankjes slecht. De bediening op het strand bijna niet.
Klinkt misschien dekadent maar als je het vergelijkt met wat we bij steigenberger hadden gekregen...

We spraken een medewerker die twee jaar bij steigenberger had gewerkt en gaf ook aan dat het niet te vergelijken was. 100% beter.

Nu blijft de vraag of Reisaanbieder genoeg heeft gedaan voor ons. Aan de ene kant denk ik we hebben een mooie vakantie gehad maar aan de andere kant, wij hadden het huidige resort nooit geboekt voor de prijs. De enige rede dat we naar Egypte gingen was vanwege de prachtige aanbieding bij een resort waar wij ons helemaal in konden vinden.

Zo ver mijn verhaal. 🙂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfnpRiOEkMoFAUM6OmrrQuRaBBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz9LYD4IGScETEdEdjq6VPJ8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 16-04-2025 20:22 . Reden: Naam reisaanbieder weggehaald zoals ook in het beleid staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Steigenberger is inderdaad een hele grote stap beter dan het gebruikelijke all-in resort in Egypte.
Hoe dan ook, je bent er even uit geweest.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Megatronz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:34:
Zij konden mij 600€ korting geven op de reissom.
Dus nu slechts voor 2000 euro met 4 personen voor 10 dagen in een matiger all inclusive resort gebleven in Egypte?

Gelukkig hebben jullie er zo te horen wel het beste van kunnen maken onder de omstandigheden.

Meer voor de administratieve afwikkeling, de reisorganisatie geeft aan dat het verwachte resort vol was. Heb je dit eventueel nog kunnen valideren bij het resort zelf? Het eerder genoemde wetboek voor pakketreizen geeft je een aantal startpunten, het is de vraag of de korting van 600 euro passend is voor de situatie:
De reiziger heeft recht op een passende prijsverlaging voor iedere periode waarin er sprake was van non-conformiteit...

Van het bij deze titel bepaalde kan ten nadele van de reiziger niet worden afgeweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatronz
Qwerty-273 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:13:
[...]

Dus nu slechts voor 2000 euro met 4 personen voor 10 dagen in een matiger all inclusive resort gebleven in Egypte?

Gelukkig hebben jullie er zo te horen wel het beste van kunnen maken onder de omstandigheden.

Meer voor de administratieve afwikkeling, de reisorganisatie geeft aan dat het verwachte resort vol was. Heb je dit eventueel nog kunnen valideren bij het resort zelf? Het eerder genoemde wetboek voor pakketreizen geeft je een aantal startpunten, het is de vraag of de korting van 600 euro passend is voor de situatie:

[...]
Alleen bij het initiële aanbod van ze kreeg ik de korting. Bij het uiteindelijk gekozen resort kregen we geen 600€ korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 16-04-2025 20:21 ]

Pagina: 1