Siemens Koel/Vries op tijdschakelaar tegen lawaai

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Goedemorgen medetweakers,

Sinds een aantal weken hebben we na maanden lang verbouwen een nieuwe keuken. De keuken heb ik zelf gezet en de apparatuur nieuw aangeschaft. Nu ben ik over de gehele keuken compleet tevreden, maar de koel vriescombinatie van Siemens maakt echt teveel herrie. (Siemens KI86NNFE0) Hij draait bijna de hele dag en het brommende geluid is overal in huis hoorbaar. Ik zit op de bank 11 meter van de koelkast, maar het geluid van de No-Frost (denk ik) ventilator komt boven de tv uit.

Ik ben er van op de hoogte dat No-Frost over het algemeen wat meer geluid maakt, maar dit had ik niet verwacht.

Inmiddels een tijdelijk wandje geplaatst met daarin een dikke laag geluidsisolatie om te kijken of het wat verschil maakt. Dat scheelt wel wat, maar niet genoeg.

Heb nu voor mijn gevoel 2 opties. Koelkast vervangen voor een model zonder No Frost (retourneren van dit model is niet mogelijk) of een tijdschakelaar plaatsen en de koelkast elke avond een paar uur uit laten staan, maar of dat nou bevorderlijk is voor de producten in de koeling.....

Ik hoor graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:52
Een koelkast een paar uur uitschakelen lijkt mij niet bevorderlijk voor je koelkast. ( koelkast moet dan heel veel werken om te koelen, energie verbruik etc )
Daarnaast hoort een koelkast niet continu te brommen. Op welke temperatuur heb je hem staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 22:15

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

komt het geluid uit de koelkast zelf, of resoneert een kastje mee o.i.d. ? Mogelijk is de koelkast dan te 'ontkoppelen' van de kast - foam er tussen o.i.d. ?

Qua 'hoe ver warmt hij op' - je kunt natuurlijk wat experimenteren en de temperatuur van een mok water meten na enige tijd niet draaien.

Wat betreft een paar uur uitzetten en 'door het hele huis horen' - als je hem juist laat aanslaan als je naar bed gaat, hoor je hem dan juist niet als je wil slapen (zeker als je nu weet dat het geluid er is en je stoort)?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Koelkast zit volledig los van de kast waar deze in staat. Ik kan duidelijk horen dat het de ventilator is van de vriezer. Hij staat op 8 graden ingesteld. Vriesgedeelte is niet apart te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Als ik de reviews hier lees:
https://www.siemens-home....sgedeelte-onder/KI86NNFE0

Kan je misschien beter voor een andere koel/vries combinatie gaan, een separate thermostaat op het vries gedeelte scheelt vaak enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18

Cheezus

Luiaard

nooberke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:02:
Als ik de reviews hier lees:
https://www.siemens-home....sgedeelte-onder/KI86NNFE0

Kan je misschien beter voor een andere koel/vries combinatie gaan, een separate thermostaat op het vries gedeelte scheelt vaak enorm.
Wat bizar, dan koop je een a-merk en krijg je zoiets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 08:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou een andere halen inderdaad. Die dingen hoeven tegenwoordig écht geen geluid meer te maken. Hier een full-size liebherr (met van die 0 graden vakken), prime versie. En deze hoor ik echt zo goed als niet als ie aanslaat. Je moet echt goed luisteren wil je iets horen.

--
edit, is 32 db zie ik, helft van de geluidsdruk. Maar blijkbaar wel veel verschil.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:15
@Fearbeek
Is het een brommend/zoemend geluid van de ventilator? Die begint zodra je de deur open hebt gehad en daarna weer dichtdoet, paar seconden daarna. Controleer of er geen spullen, op de bovenste plank tegen de achterwand staan. Dat gaf bij ons namelijk een heel hinderlijk resonerend geluid (ook Siemens) ik dacht eerst dat de ventilator stuk was of in onbalans. Af en toe begint hij weer te rammelen en dan staat er weer een potje of bakje tegen de achterwand.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Cheezus schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Wat bizar, dan koop je een a-merk en krijg je zoiets 8)7
Van een IQ100 hoef je ook bij Siemens niet veel te verwachten. Alhoewel dit wel heel erg treurig lijkt te zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat veel betaalbare koel/vriescombinaties herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ststevens1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11-07 14:03
Inderdaad. Mijn nieuwe Siemens koelkast (05/07/2025) maakt ook een luid brommend geluid. Ik zal ze waarschijnlijk vervangen. Spijtig van de 700 euro. Voor mij geen Siemens meer. Liebherr is blijkbaar een stuk stiller en niet zoveel duurder voor zelfde inhoud. Mijn oude van 16 jaar oud die ik nu vervangen heb was een stuk stiller.

[ Voor 37% gewijzigd door ststevens1 op 06-07-2025 11:08 ]

Pagina: 1