Wij zijn bezig met de aankoop van een pand dat nog geen woning is (huidige functie: kantoor). Het bestemmingsplan van de gemeente staat zelfstandig wonen gelukkig toe. Feitelijk moet alleen de gebruiksfunctie aangepast worden naar wonen (dat staat in de BAG geregistreerd). Ik heb een vraag uitstaan bij de betreffende gemeente over de eisen voor die functiewijziging.
Wat moet ik doen of opnemen in het voorlopig koopcontract om ervoor te zorgen dat ik bij de notaris bij de overdracht de 2% overdrachtsbelasting betaal die bij een woning hoort en geen 10,2% van een bedrijfspand?
Hopelijk heeft iemand anders ook al eens met dit bijltje gehakt of zijn er juristen in de zaal. @Wispe ?
Wat moet ik doen of opnemen in het voorlopig koopcontract om ervoor te zorgen dat ik bij de notaris bij de overdracht de 2% overdrachtsbelasting betaal die bij een woning hoort en geen 10,2% van een bedrijfspand?
Hopelijk heeft iemand anders ook al eens met dit bijltje gehakt of zijn er juristen in de zaal. @Wispe ?
Import van EVs