Verwijderd
Heb al tijden geweldige ervaringen met 3com... maar nooit problemen gehad met Realtek... ( naja 1 was gesneuveld ooit... )Op donderdag 13 september 2001 10:22 schreef Bandicoot het volgende:
Wat is een betere netwerkkaart, 3Com of Realtek?
We hebben hier namelijk een discussietje over. Graag een reactie.
En verder iedereen roept 3com, dus ik roep lekker mee...
Voor de rest niks mis mee, voor thuisgebruik zijn ze perfect. Lekker goedkoop en doen het gewoon goed.
Alleen is 3Com gewoon iets sneller, maar voor de simpele thuisgebruiker overkill. Dat extra geld kan je beter ergens anders voor gebruiken.
Die RTL8139 zit trouwens op de meeste realtek kaarten tegenwoordig. Ook op die van 25,-!
De enige reden waarom je 3Com zou kopen is als je compatibiliteits problemen hebt, 3Com voldoet gewoon net iets beter aan de ethernet standaard. Maar, nogmaals, als je deze problemen niet hebt, gewoon Realtek kopen.
ik heb ook een Realtek RTL8139(A) en geen problemen mee gehadOp donderdag 13 september 2001 10:33 schreef _Yellow_ het volgende:
Realtek kan hardwarematig net zoveel als 3Com, en is dus net zo snel! (Wel even zorgen dat je busmaster chipsets hebt, zoals bv. de RTL8139)
Die RTL8139 zit trouwens op de meeste realtek kaarten tegenwoordig. Ook op die van 25,-!
De enige reden waarom je 3Com zou kopen is als je compatibiliteits problemen hebt, 3Com voldoet gewoon net iets beter aan de ethernet standaard. Maar, nogmaals, als je deze problemen niet hebt, gewoon Realtek kopen.
ik ehb ook altijd realtek gehad hier thuis. Nooit problemen mee gehad enzo... lekker lannen met z'n 5en op mijn 10mbits hubje.Op donderdag 13 september 2001 10:44 schreef swipe het volgende:
[..]
ik heb ook een Realtek RTL8139(A) en geen problemen mee gehad
Ik dacht dus ook, realtek roels... waarom perse 3com.
Nja... 1 weekje op campzone en.... realtek sucks. Ik kreeg gewoon om de zoveel tijd time-outs en vette lag op me kop geslingerd. Kaart vervangen door 3Com, en geen problemen meer.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
onwaar.Op donderdag 13 september 2001 10:26 schreef Sick_Nick het volgende:
3Com vergt minder CPU cycles omdat die hardwarematig dingen regelt. Die realtek dingen zijn volledig softwarematig.
Voor de rest niks mis mee, voor thuisgebruik zijn ze perfect. Lekker goedkoop en doen het gewoon goed.
Alleen is 3Com gewoon iets sneller, maar voor de simpele thuisgebruiker overkill. Dat extra geld kan je beter ergens anders voor gebruiken.
uit veel testen blijkt dat de realtek netwerkkaartjes net zo goed presteren en ook de 3com's hebben geen eigen processor, daar heb je toch echt server nics voor nodig zoals die van intel de CE100 of CE1000
Verwijderd
ligt niet aan de realtek kaartjes dat kan in elke gemixte omgeving gebeuren..bij een LAN heb je zoveel verschillende kaartjes dat het altijd een probleem kan vormen. Degene die de game hoste had waarschijnlijk een 3com kaartje..Op donderdag 13 september 2001 10:47 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
ik ehb ook altijd realtek gehad hier thuis. Nooit problemen mee gehad enzo... lekker lannen met z'n 5en op mijn 10mbits hubje.
Nja... 1 weekje op campzone en.... realtek sucks. Ik kreeg gewoon om de zoveel tijd time-outs en vette lag op me kop geslingerd. Kaart vervangen door 3Com, en geen problemen meer.
en 3c905 tx 10/100, dat als ze een geshared irq hadden die kaarten meteen over hun nek gingen en niet goed functioneerde.
Heb nu een realtek kaartje van 25 en t'was letterlijk en figuurlijk plug en play.
werken en goed ook.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
misschien, maar ik heb nu thuis (met de andere realtekjes en mijn ene 3Com) geen problemen... dus voor mij geen realtek meer.Op donderdag 13 september 2001 10:51 schreef beek402 het volgende:
[..]
ligt niet aan de realtek kaartjes dat kan in elke gemixte omgeving gebeuren..bij een LAN heb je zoveel verschillende kaartjes dat het altijd een probleem kan vormen. Degene die de game hoste had waarschijnlijk een 3com kaartje..
Verwijderd
Sindsdien gaat mijn voorkeur uit naar Intel NIC's, daar heb ik tot op heden nog nooit problemen mee gehad.
Realtec heb ik geen ervaring mee, maar zal voor gewoon consumenten gebruik in een klein netwerk wel voldoen.
Norbert
blup
Verwijderd
Hier op het hardware forum zie je mij te vaak, dat 3Com hardware problemen veroorzaakt, die je dan oplost door er een Realtek kaart in te zetten. 3Com heeft namelijk nogal eens problemen om de IRQ te delen.
Waarschijnlijk zit het 'm juist in die 2 klok cyclussen die ze dan minder de CPU zouden belasten. Maar eigelijk is dat helemaal niet interessant. Op 100Mbit heb je een doorvoed van ca. 10 Mbtes per sec. maximaal. Een 1Ghz CPU op FSB 133 Mhz kan op zijn sloffen 200 MB per sec. aan. Een TB1400 doet 8GB per sec
Ik ben dus Realtek fan.. !!@!!
Je zegt zelf dat je met de andere realtekjes geen problemen hebt... vind het een beetje vreemd dat je daarachteraan plakt: "dus voor mij geen realtek meer."Op donderdag 13 september 2001 10:53 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
misschien, maar ik heb nu thuis (met de andere realtekjes en mijn ene 3Com) geen problemen... dus voor mij geen realtek meer.
Ik heb hier thuis in alle pc's ook realtekjes zitten (5 in totaal... nog nooit een probleem mee gehad).
Die realtekjes kosten niets meer tegenwoordig dus ook al gaat er 1 kapot... kun je er nog 5 kopen voordat je aan de prijs van 1 3com zit
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Zelfde Ervaring hier! Ik speelde veel Quake2 met mijn vriendin op een LAN en doorgekoppeld via een Linux serverdoosje met Chello naar de boze buitenwereld.Op donderdag 13 september 2001 10:47 schreef Tampie2000 het volgende:
Mijn vriendin's PC is een P3-800 met een Riva TNT2-32Mb en een REALTEK kaartje (van 25 piek), en ik had een Dell P-II/300 met een stb velocity128 en een 3com 3C905 ofzow...
Oftewel mijn PC was de "antieke" ;'(
En TOCH had ik duidelijk veeeeeeel minder lag als we samen speelden op internet... Waar het aan ligt??? Geen flauw idee maar opvallend is het wel natuurlijk. Ook had zij vaker dat rotte STEKKERtje in beeld als ik... Zou niet moeten kunnen lijkt mij op hetzelfde net...!!:?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Voor thuisgebruik is Realtek maybe wel leuk hoor..maar aangezien ik hoge eisen stel aan mijn hardware heb ik thuis dus 2 x een 3C905-TX.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Idd, voor serieuze (bedrijfs)netwerken wordt bijna altijd 3Com gebruikt. Maar de doorsnee thuisgebruiker kan je goed volstaan met een Realtek!!Op vrijdag 14 september 2001 12:47 schreef Arfman het volgende:
Als je ook maar enigszins serieus met netwerken bezig wilt zit je gewoon aan 3Com of Intel. Basta.
Voor thuisgebruik is Realtek maybe wel leuk hoor..maar aangezien ik hoge eisen stel aan mijn hardware heb ik thuis dus 2 x een 3C905-TX.
Ik heb trouwens thuis twee Acctons, ook niet slecht....draait lekker en heb er al zo'n twee jaar geen problemen mee.
Verwijderd
alleen in een wat ouderen PC kan gewoon je CPU de netwerk kaart niet genoeg aan stuuren bij 3com is dat niet zo die heeft een "eigen" procesor dus die hoef niet echt je CPU te gebruiken
ik hoop dat je andwoord hebt
/dev/null
Ik had het over campzone, waar ik dus wel probs met mijn realtek heb gehad.Op donderdag 13 september 2001 17:55 schreef Marv het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je met de andere realtekjes geen problemen hebt... vind het een beetje vreemd dat je daarachteraan plakt: "dus voor mij geen realtek meer."
Thuis heb ik idd geen probs met realtek, maar moet er ooit nog een nieuw NIC komen, dan word dat weer een 3Com omdat ik wel de vrijheid wil hebben mijn pc overal mee naar toe te nemen zonder een nieuwe netwerkkaart te moeten kopen.
Deze 3com kaart heeft wat meer opties, ook wat betreft uitgangen/ingangen, wie weet is dat eens handig.
Maar wat raden jullie me aan, 3com isa kaartje, Realtek PCI kaartje, of gewoon beiden. Dat ik eentje voor de kabel gebruik, en eentje voor het binnenkort aan te leggen netwerk ( hoe reageert een PC op 2 netwerkkaarten??? )
wat raden jullie me aan ?
Geen inspiratie
zelf zou ik voor 3com gaan ( maarja de prijs he )
ik heb nuzelf een realtek in m'n pc omdat ik geen ISA sloten meer heb
Verwijderd
Draai namelijk Win2k, eerst met een Realtek netwerkkaart elke dag knalde de server eruit met een RIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding, Realtek vervangen door een 3Com netwerkkaart en sindsdien geen BSOD meer gezien
En updates verlopen nu ook sneller van Norton Antivirus, de reactie tijd is een stuk sneller dan toen met de Realtek netwerkkaart
Kortom: 3Com
Verwijderd
Die realtek heb ik echter vervangen nadat bleek dat die kaart me ervan weerhield om me FSB boven de 110 te krijgen, heb dan een tweede 3com gekocht en me FSB ging probleemloos naar 114 (yeah yeah, een dure 4MHz, I know
ook had ik met m'n realtek vroeger het weirde probleem dat ie stopte met reageren => netwerk weg.
De pc EN voeding ff afzetten voor 5 minuutjes verhielp het probleem, tot het weer terug was...
geef mij maar 3com, ze zijn misschien duur, maar je bent tenminste zeker van de kwaliteit
Ik zit hier ook nog met een realtekje, maar meer kon ik toen niet echt betalen en wist ik veel dat er zoveel verschillen waren
Maar waar vind ik de drivers. Ik heb al bij 3com gekeken, maar daar zie ik ut zo 1,2,3 niet. Het is ook al een oude.
1995 staat erop. Het is een 3com etherlink III.
hij heeft 3 aansluitpunten. Eentje lijkt op een TV-Kabel ding (female) eentje lijkt op een joystick poort. En de 3e is een standaard ding die ik ook op de realtek heb, waar het stekkertje van kabelinternet ingaat.
Kan iemand me helpen met de drivers ?
Geen inspiratie
Heb zelf 2 Realtek 100Mbit 8139's. Een is een p2-400, als ik een film van 800MB kopieer met 5MB/sec dan is mijn CPU 100% belast (kernel).
Weet niet of het alleen aan het realtek kaartje lag...
Verwijderd
Dat 'TV-ding' is COAX.Op vrijdag 14 september 2001 15:20 schreef martijn12345 het volgende:
Ik wil dus even aan de gang met de 3com kaart.
Maar waar vind ik de drivers. Ik heb al bij 3com gekeken, maar daar zie ik ut zo 1,2,3 niet. Het is ook al een oude.
1995 staat erop. Het is een 3com etherlink III.
hij heeft 3 aansluitpunten. Eentje lijkt op een TV-Kabel ding (female) eentje lijkt op een joystick poort. En de 3e is een standaard ding die ik ook op de realtek heb, waar het stekkertje van kabelinternet ingaat.
Kan iemand me helpen met de drivers ?
Dat 'ding wat je ook op je realtek hebt' is UTP.
Die andere weet ik niet
Verwijderd
Toen me oude Intel EthernetExpress Pro/10 ISA erin en problemen opgelost
Sinds kort heb ik een Compaq 3120 10/100MBit netwerkkaart (eigenlijk van Intel maar Compaq merknaam).
Doet het ook zeer goed
Had ik niet verwacht. Zo'n oud isa kaartje. Dat vind ik toch wel van kwaliteit getuigen hoor, drivers gedownload, de zooi geinstalleerd (met een beetje hulp was ie plug en play) even rebooten. En het werkt prima.
Geen inspiratie
heb real tec gehad vroeger maar vaak alleen maar problemen, waarom weet ik niet, daar om gebruik ik liever intel en 3com netwerk kaarten