Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 14:59
Mijn vraag

Sinds enkele dagen krijg ik soms zwart beeld op hdmi ingang 1(bij het aanzetten van de tv,) hier is de digicorder van orange (België) op aangesloten. Als ik de kabel versteek naar hdmi 2,3 of 4 werkt dit instant. Ook als ik bv mijn playstation op hdmi 1 zet heb ik ook instant beeld.

Dus ik gok dat die nieuwste firmware update meer slecht dan goed heeft gedaan.

Enige dat helpt is de tv zonder spanning zetten.

Is er een optie waarmee ik kan beslissen dat de digicorder NIET automatisch mee opspringt als ik de tv aanzet. Want volgens mij zit daar het probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Verdenk de kabel, veel van dit soort problemen blijken achteraf ondeugdelijke kabels te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
dmantione schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:28:
Verdenk de kabel, veel van dit soort problemen blijken achteraf ondeugdelijke kabels te zijn.
Hoi, alle kabels zijn nieuw van de datum van aankoop van de tv. Dus nog geen jaartje oud

Ook als hdmi geen beeld geeft (orange), kan ik gewoon de hdmi van orange verhangen van hdmi 1 naar 2, en heb ik instant beeld op hdmi 2.dus de kabel lijkt me dan ook goed te zijn.

Ik heb al eens gelezen dat lg problemen kent met een hdmi handshake ofzo?

Maar dit snap ik zelf niet goed.

Ik heb ju het automatisch starten van de digicorder uitgezet. Hopelijk lost dit het probleem op tot een nieuwe update van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 18:57
Hier precies hetzelfde probleem. De LG 65G3 heb ik bijna een jaar en nooit problemen gehad met 'no signal' op de aangesloten Shield TV of KPN settopbox. Nu, precies na de grote firmware update (23.20.50) en nieuwe webOS24 (9.2.0-26) beginnen de problemen. Update toegepast 23-10.

Wat zien we gebeuren:
* Decoder op HDMI 2 geeft 'no signal' > maar het beeld is wél zichtbaar in het mini-scherm van de Thuis-hub! (#hoedan). De settopbox is in dat mini-scherm volledig operationeel: ook het menu en de afstandsbediening werken er en je ziet het opstart beeld na een reboot.
* De Shield TV op HDMI 1 geeft ondertussen gewoon beeld.
* Na een reboot van de decoder wordt deze nu wel in het normale scherm getoond, maar nu heeft de Shield TV 'no signal'. Harde power off op de Shield werkt ook niet.
* De Shield schakelt ook meteen uit nadat ik van input wissel tussen de Shield en decoder en vice versa. Dit gedrag ken ik niet van de Shield.

HDMI CEC/SIMPLINK op Decoder en TV uitgezet.
Beide HDMI kabels zijn in orde (getest).

Heb het gevoel dat de HDMI poort aansturing te leiden heeft door de update.

[ Voor 18% gewijzigd door bottlekiss op 28-10-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
bottlekiss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:20:
Hier precies hetzelfde probleem. De LG 65G3 heb ik bijna een jaar en nooit problemen gehad met 'no signal' op de aangesloten Shield TV of KPN settopbox. Nu, precies na de grote firmware update (23.20.50) en nieuwe webOS24 (9.2.0-26) beginnen de problemen. Update toegepast 23-10.

Wat zien we gebeuren:
* Decoder op HDMI 2 geeft 'no signal' > maar het beeld is wél zichtbaar in het mini-scherm van de Thuis-hub! (#hoedan). De settopbox is in dat mini-scherm volledig operationeel: ook het menu en de afstandsbediening werken er en je ziet het opstart beeld na een reboot.
* De Shield TV op HDMI 1 geeft ondertussen gewoon beeld.
* Na een reboot van de decoder wordt deze nu wel in het normale scherm getoond, maar nu heeft de Shield TV 'no signal'. Harde power off op de Shield werkt ook niet.
* De Shield schakelt ook meteen uit nadat ik van input wissel tussen de Shield en decoder en vice versa. Dit gedrag ken ik niet van de Shield.

HDMI CEC/SIMPLINK op Decoder en TV uitgezet.
Beide HDMI kabels zijn in orde (getest).

Heb het gevoel dat de HDMI poort aansturing te leiden heeft door de update.
Ben blij dat ik niet de enige ben. Zo weten we dus beiden dat de hardware ok is. Maar de software het laat afweten. Hdmi CEC op de tv, of simplink kan ik NIET uitzetten. Spring telkens automatisch terug aan. Maar denk dat dit te maken heeft met de sonos beam gen 2, die het geluid wil blijven afspelen.

Voorlopig heb ik nu op mijn digicorder ingesteld dat deze enkel kan en mag bediend worden met de remote van de digicorder. Ook springt nu de digicorder niet automatisch aan of uit wanneer ik de tv inschakel of uitschakel. Want ik denk echt dat er gewoon iets misgaat met de communicatie.

Als ik hier nog eens een vastloper zou hebben (ik hoop van niet), dan ga ik het mini scherm in de menu eens bekijken. Dit heb ik nog niet eerder nagekeken.

Thx voor jou feedback alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
OK. En weer zit het vast en krijg ik zwart beeld. Deze keer door manueel de digicorder aan te zetten. Dus niet direct een CEC fout lijkt me.

https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/YBeFdZiHmI

[ Voor 14% gewijzigd door c4coupe op 30-10-2024 11:35 ]

Pagina: 1