Vaatwasser waterhardheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda25
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Beste,

Ik heb onlangs een vaatwasser aangeschaft bij Coolblue, VPVW47EW.
Ik probeer de waterhardheid in te stellen. In het boekje heb ik gevonden dat je 5 seconden op de korte programmaknop moet drukken om de waterhardheid in te stellen. Dit heb ik gedaan en bij herhaaldelijk drukken op deze knop (dit is de manier om de hardheid in te stellen), gaan er verschillende lampjes branden onder verschillende wasprogramma's, maar zeggen (mij) niets over de ingestelde hardheid. Ik wil 3 in 1 tabletten gebruiken, de gebruiksaanwijzing geeft aan dat het apparaat dan op H1 ingesteld moet worden terwijl deze standaard op H3 is ingesteld.
Er is geen display aanwezig op deze vaatwasser.

Ik heb al contact gezocht met Coolblue, door de chat-medewerker werd aangegeven dat er bij H1, 1 lampje brandt en bij H3, 3 lampjes, maar dit blijkt helemaal niet te kloppen.
Er branden afwisselend 1 of 2 lampjes onder verschillende programma's, maar dit zegt mij dus allemaal niets over welke hardheid ik heb ingesteld.
Veripart is een eigen merk van Coolblue dus contact met fabriek is niet gelukt.

Wie heeft dezelfde vaatwasser en kan mij helpen? Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!

Schopje naar HHW

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 28-10-2024 12:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kan je met foto's of een filmpje laten zien hoe het eruit ziet als je door de verschillende hardheden stapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda25
Zal ik doen zodra ik weer thuis ben vanavond, dank voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Los van het probleem: 3-in-1 tabletten geven een veel minder goed resultaat (en zijn veel duurder in gebruik) dan gewoon losse tabletten, spoelglansmiddel en onthardingszout. Ik zou je keuze heroverwegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ah ja, de waterhardheid...
Waar je woont bepaalt of je überhaupt zout nodig hebt.
3 in 1 tabletten zijn sowieso onzin.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn 3 in 1 tabletten geven me een prima resultaat (behalve als hij er net niet uitvalt doordat er iets de water stroom richting het bakje blokkeert).

En iedereen moet zijn eigen financiele keuzes maken. Maar stel je voor dat je om de dag de vaatwasser draait (ik doe dat minder, maar met een gezin kan het natuurlijk ook vaker zijn). En stel je voor dat losse tabletten, spoelglansmiddel en zout de helft kosten van de alles in 1 tabletten (wat erg optimistisch is als ik zo snel kijk). Dan bespaar je per jaar een €8 tov Aldi alles in 1 tabletten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Sissors schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:46:
Dan bespaar je per jaar een €8 tov Aldi alles in 1 tabletten te kopen.
Precies, en dat gaat voor veel meer zaken op.
Waspoeder in bulk kopen bijvoorbeeld, of shampoo in grote flessen i.p.v. kleine flesjes.
Het zijn allemaal kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is het toch een aardig bedrag per jaar wat je bespaart. En, grotere verpakkingen sparen ook het milieu omdat je minder (plastic) afval hebt.
En, zoals al genoemd, vraag even de hardheid van je water op bij de leverancier van het water, Vitens of zo.
Dan weet je tenminste wat je in moet stellen, zomaar wat doen wat op een verpakking staat lijkt mij niet handig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda25
Dank allen voor de reacties. De waterhardheid van mijn woonplaats is online te vinden, deze is 7.1 dH. Ik probeerde een filmpje te plaatsen van hoe het boekje beschrijft hoe ik van 3H naar 1H zou moeten gaan, maar filmpje uploaden kan niet (of ik weet niet hoe het moet, ben nieuw hier). Ik zal morgen foto's maken van de verschillende brandende lampjes per ingestelde stand die volgens het boekje de hardheid zouden moeten instellen.

De 3 in 1 tabletten ga ik heroverwegen, maar ik heb nu al een zakje in huis. Die ga ik eerst opmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Linda25 op 28-10-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Linda25 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:32:
De waterhardheid van mijn woonplaats is online te vinden, deze is 7.1 dH.
Dan zit je net boven het randje van de H0 (geen zout nodig) instelling van de meeste vaatwassers.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda25
Deze vaatwasser is dus standaard op H3 ingesteld, daarom wil ik dit graag aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:39
Maar als je 3 in 1 tabletten gebruikt hoef je toch helemaal niet de waterhardheid in te stellen ?
Volgens mij wordt de waterhardheid ingesteld om te bepalen hoeveel zout de machine dient te doseren en aangezien je tabletten gebruikt maakt dat dus niet uit.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ach, gooi ik het verplichte voer er ook maar in :D
YouTube: Detergent packs are kinda wishy-washy (Dishwashers Explained)
YouTube: I messed up. You're using too much detergent.
YouTube: Your dishwasher is better than you think (tips, tricks, and how they...

Maar belangrijkste is dus het binnenwerk goed schoon te houden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 29-10-2024 08:45 ]

Pagina: 1